fsx op nieuwe pc installeren. Is dat eenvoudig?

Soms heb je een vraag die je bij FS9 zou kunnen stellen, maar ook bij FSX. Dat kan nu hier!

Moderator: Moderator-groep

fsx op nieuwe pc installeren. Is dat eenvoudig?

Berichtdoor ster100 op 02 dec 2017, 03:16

Misschien een iet wat domme vraag, maar....
Ik kom namelijk nog al wat berichten tegen die gaan over problemen
betreffende de installatie en later tijdens het spelen van fsx.
Waar moet ik opletten wanneer ik fsx installeer?
Zitten er haken en ogen aan?
ster100
Student Pilot
Student Pilot

Re: fsx op nieuwe pc installeren. Is dat eenvoudig?

Berichtdoor Kevin op 02 dec 2017, 08:25

Het installeren van FSX stelt niet zo veel voor. Ik zou er alleen op letten dat je de sim niet op de standaard locatie installeert, maar kiest voor een nieuwe map. Verder kun je FSX rustig in de nieuwste MS Windows installeren; ik ben tijdens het vliegen nooit tegen problemen aangelopen die ik niet ook in andere Windows versies tegenkwam.
Afbeelding
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor arno op 02 dec 2017, 09:44

Als je gaat installeren dan in ieder geval installeren als "administrator". Ook altijd andere software die gelieerd is aan fsx.

Zoals Kevin ook aangeeft niet in de standaard map ( c:\program....). Maak een map op C ( beter nog op een andere partitie) bijvoorbeeld genaamd C:\ fsx ( of D:\FSX ) en installeren fsx in die map
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FlipS op 02 dec 2017, 09:51

Zoals Kevin al schreef, is installeren van FSX een fluitje van een cent. Hangt er een klein beetje vanaf of je de oude boxed version of Steam Edition installeert. Installeer je de oude boxed version, bekijk dan viewtopic.php?f=4&t=18436. Dan is het ook nuttig om viewtopic.php?f=4&t=18437 even te lezen.

Ik begreep dat er wel een klein probleem is met Saitek spelbesturingen onder Windows 10. Ook die problemen zijn betrekkelijk eenvoudig op te lossen; daarvoor vind je tips in een ander topic: viewtopic.php?f=133&t=20492 en met name het vierde bericht.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar Vragen m.b.t. FS2004 & FSX