Mega Airport Amsterdam fs2004 versie

Soms heb je een vraag die je bij FS9 zou kunnen stellen, maar ook bij FSX. Dat kan nu hier!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
seiran
Student Pilot
Student Pilot

Mega Airport Amsterdam fs2004 versie

Bericht door seiran » 12 mar 2018, 11:22

Goedendag,

ik heb 2 vragen de ene gaat over Mega Airport Amsterdam en de andere is een wat algemenere vraag.

Mega Airport Amsterdam (fs2004) :

is er een manier om te zorgen dat vliegtuigen landen op 18R en 18C en opstijgen 18L en 24.
als ik met ADE onder tabblad pattern bij willekeurige landingsbaan no zet bij take off of landing
het maakt niets uit fs2004 kiest nog steeds voor de banen waarvan ik in ADE op NO heb gezet.

andere vraag

als ik jepperson weer gebruik dan is die vaak compleet anders dan de online weather in FSCommander.
(gebruik 90 % van de tijd in fs2004 de optie real weather static)
welk weather programma werkt goed samen met FSC (FSC gebruik ik voor vluchtplannen voor PMDG 747/737)
of is er een betere programma om vluchten te plannen die goed samen werkt met PMDG vliegtuigen en AIRAC?

groetjes [vlieg]

greencan
Site Admin
Site Admin

Re: Mega Airport Amsterdam fs2004 versie

Bericht door greencan » 12 mar 2018, 18:19

Mega Airport Amsterdam heb ik niet, dus mijn tip gaat wellicht de mist in.
Je bent bekend met ADE. In plaats van het sluiten van banen -wat bij jou dus niet werkt- kun je natuurlijk ook taxilinks verwijderen. Fs kiest altijd de dichtsbijzijne mogelijkheid om naar de runway te komen. Als er taxilinks missen zal er een andere route gekozen moeten worden.
Een heftige oplossing, maar met wat backups kun je altijd weer terug.
Proberen en kijken of het werkt.
Edit: Heb je al eens met de windrichtingen gestoeid? Ik herinner me van Fs9 (lang geleden!) dat het handmatig instellen van de windrichting wel degelijk van invloed was op het baangebruik.
Het 2e deel van je vraag kan ik niet beantwoorden.
Afbeelding

seiran
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door seiran » 12 mar 2018, 20:08

ik ben nu op me werk.. dus al vast excuses als ik beetje kort af ben.

hand matig wind instellen werkt idd maar zoals vandaag bij schiphol werd baan 18r en 18c als landingsbaan gebruikt en 24 en 18l als start maar dat krijg ik niet voor elkaar.

zal vanavond/morgen vroeg nog wat uitproberen

seiran
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door seiran » 12 mar 2018, 23:20

greencan schreef:Mega Airport Amsterdam heb ik niet, dus mijn tip gaat wellicht de mist in.
Je bent bekend met ADE. In plaats van het sluiten van banen -wat bij jou dus niet werkt- kun je natuurlijk ook taxilinks verwijderen. Fs kiest altijd de dichtsbijzijne mogelijkheid om naar de runway te komen. Als er taxilinks missen zal er een andere route gekozen moeten worden.
Een heftige oplossing, maar met wat backups kun je altijd weer terug.
Proberen en kijken of het werkt.
mega schiphol heeft een klein proggie waar bij je gemakkelijk noord zuid oost en west kan switchen (in samen hang met wind richting) echter het komt niet echt goed overeen met hoe schiphol in real life de banen kiest die open of dicht zijn.

maar met jouw tip van linken weg halen zou misschien wel kunnen werken.

seiran
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door seiran » 18 mar 2018, 20:55

het werkte deels. ik kon het niet voor elkaar krijgen om in atis te horen dat baan 18r alleen voor landing word gebruikt maar zag wel dat vliegtuigen alleen landde op die baan maar om 18r als landingsbaan en baan 09 als take off dat lukte helaas niet

Plaats reactie

Terug naar “Vragen m.b.t. FS2004 & FSX”