openen FS9

Soms heb je een vraag die je bij FS9 zou kunnen stellen, maar ook bij FSX. Dat kan nu hier!

Moderator: Moderator-groep

openen FS9

Berichtdoor opa.wim op 18 jun 2018, 20:20

FS 9 opnieuw geinstalleerd op een partitie "E' .Het programma lijkt er goed op te staan. Icoon op bureaublad. FS9 staat vermeld bij Prog. en onderdelen. En op de partitie "E" staat het programma even groot vermeld als op de CD die ik heb gebruikt.
Alleen kan ik het niet openen. Krijg nog wel de vraag of ik. Wijzigingen toe wil staan op het apparaat. Bij 'ja' gaat het terug naar het vorige venster . Ook met fs9.exe uit het programma lukt het niet. Ook nog geprobeerd met de Compatabiliteitsinstellingen op Windows XP (servicepack 3). Er wordt dan wel aangegeven dat het probleem is opgelost.
Hoe kan ik FS 2004 geopend krijgen ?
opa.wim
Observer
Observer

Re: openen FS9

Berichtdoor arno op 18 jun 2018, 20:55

Als je de "no-cd" c**ck niet hebt geinstalleerd dan moet je fs9 altijd opstarten met de 1e CD van FS9.

PS: Als je een vraag stelt en men geeft een antwoord op die vraag is het altijd ( voor alle gebruikers hier) prettig als je laat weten of het antwoord de oplossing is/was.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor opa.wim op 19 jun 2018, 16:33

"no-cd" c**ck niet gevonden. Waar zou het moeten staan ? Kan het onder een andere naam staan ?
Geprobeerd te openen vanaf 1e CD . Met setup exe uitvoeren kom ik niet in FS9. Met bestanden weergeven. Verschijnt 'Initializing Setup engine, please wait. De CD blijft daarna eindeloos draaien en opent niets. Wat doe ik verkeerd?
Kan ik "no-cd c**ck ergens downloaden ?
opa.wim
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 19 jun 2018, 17:04

arno schreef:dan moet je fs9 altijd opstarten met de 1e CD van FS9..

Schrijffoutje van mij. Moet zijn de 4e CD.

c**ck van no-cd: https://flyawaysimulation.com/downloads ... -cd-patch/

Let op. Die versie is voor de fs9.1
Heb je nog niet geupdate van fs9.0 naar fs9.1 dan is er een andere versie van no-cd beschikbaar.
Beter is om eerst fs9.0 te updaten naar versie 9.1 zie : https://flyawaysimulation.com/downloads ... pdate-v91/

Daarna de no-cd gebruiken.

Denk ook aan alles installeren als administrator
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor PeterL op 19 jun 2018, 21:46

En misschien helpt dit je verder:

http://calclassic.proboards.com/thread/ ... start-read

Het is een nogal uitgebreide topic over de combinatie FS9 en Win10 Even meer naar beneden staat er nog meer te lezen over dit probleem. ( Met de sceneries van Calclassic wordt FS9 teruggebracht naar de jaren 60 en is gebaseerd op FS2004)

Sukses, Peter
PeterL
Instructor
Instructor

Berichtdoor opa.wim op 25 jun 2018, 22:08

Eerst update geinstalleerd .
Van andere computer bestand 'fs9.exe_org' gekopieërd nar fs9 op laptop.
Het programma lijkt nu te werken.
wim
opa.wim
Observer
Observer

Berichtdoor arno op 26 jun 2018, 08:10

Mooi!!! :tap:
arno
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar Vragen m.b.t. FS2004 & FSX