Zwart scherm na indrukken Fly!

Soms heb je een vraag die je bij FS9 zou kunnen stellen, maar ook bij FSX. Dat kan nu hier!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
PH-JER
Observer
Observer

Zwart scherm na indrukken Fly!

Bericht door PH-JER » 04 dec 2018, 13:11

FSX incl AP instal op een splinternieuwe computer Win10, I5 met GTX 1050i. Liep allemaal perfect. Inclusief Saitex stuur en Panels.
Lekker dagje gevlogen sinds tijden.
Gisteravond een automatische upgrade van Win10. Vanochtend wilde FSX niet verder door na indrukken Fly!
Alle schermen daarvoor binnen FSX zijn gewoon te benaderen en aan te passen.

Als je Fly! indrukt dan komt er een zwart scherm met muisaanwijzer. Je kunt dan enkel terug als je je via CTRL-ALT-DEL afmeldt.

Drivers videokaart zijn ook geupdated.

Wie kent dit probleem?

Gr Jer
Laatst gewijzigd door PH-JER op 04 dec 2018, 13:45, 2 keer totaal gewijzigd.

PH-JER
Observer
Observer

Re: Zwart scherm na indrukken Fly Now

Bericht door PH-JER » 04 dec 2018, 13:13

Na dit debacle, zojuist alles opnieuw instal op een andere partitie. Helaas. Probleem blijft exact hetzelfde.

arno
Site Admin
Site Admin

Re: Zwart scherm na indrukken Fly!

Bericht door arno » 04 dec 2018, 13:51

Welkom op dit forum. Heb je geen foutmelding gekregen? Alleen een zwart scherm? En FSX wel administrator geinstalleerd.
( rechtermuisknop de exe ( op DVD) en dan "uitvoeren als administrator")

Over het volgende ook nog even duidelijkheid.
Je schrijft "ik druk op "fly"". Ik ken die optie niet waar staat die? Ik ken wel o.a. "free flight" of "fly now". En staat bij "settings" wel de juiste videokaart beschreven? Ook het volgende nog even nakijken. Op je taakbalk staat een loep waar je iets in kunt typen. Typ daar eens "dxdiag" ( zonder de "") met daarna enter en kijk of er geen foutmeldingen voorkomen. En bij "settings/graphics" binnen fsx mag "preview DX10" niet aangevinkt zijn.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

PH-JER
Observer
Observer

Bericht door PH-JER » 04 dec 2018, 15:41

Arno,
Het is opgelost. Pfff. Had denk ik te maken met een instelling in Settings van FSX. Wellicht Ant-aliasing oid.
Vreemd want ik heb niets daaraan veranderd. Het is toch echt door update Win10 gebeurd.

Ik heb inmiddels alles weer up and running. haha. Vanaf 0800 tot 15.00 bezig geweest.

arno
Site Admin
Site Admin

Bericht door arno » 04 dec 2018, 16:37

PH-JER schreef:
04 dec 2018, 15:41
Het is opgelost. Pfff.
Top :dup: Het is altijd goed als je het zelf hebt kunnen oplossen. Dan weet je het voor de volgende keer. [vlieg] maar weer, veel plezier.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

Plaats reactie

Terug naar “Vragen m.b.t. FS2004 & FSX”