boeing c-17 en ils

Soms heb je een vraag die je bij FS9 zou kunnen stellen, maar ook bij FSX. Dat kan nu hier!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Silent
Observer
Observer

boeing c-17 en ils

Bericht door Silent » 23 jan 2019, 00:29

met een boeing 737 kan ik prima ILS automatisch landen, druk op tijd op de ATT knop en vliegtuig daalt automatisch naar goede plaats op landingsbaan. Dan auto throtte en autopilot uit,gas dicht, flare en netjes neerzetten,null problemo.
met de boeing c-17 gebeurt er nope als ik op att druk, daalt geen cm en vliegt gewoon op 2000 voet door, wel kaarsrecht over de baan, al tientallen pogingen gedaan. Landen in Rotterdam met ils gaat prima met de 737 en lukt dus niet met c-17, begrijp niet waarom. Wie vliegt er hier een c-17 en kan mij helpen? Hij blijft op 2000 voet en zakt niet af naar de landingsbaan! :G: :G:

PeterL
Instructor
Instructor

Re: boeing c-17 en ils

Bericht door PeterL » 23 jan 2019, 14:15

Ik zie dat je je 2 dagen terug hebt aangemeld, dus allereerst welkom op dit forum.
Je vraag is niet helemaal duidelijk. Om te beginnen: welke 737 gebruik je? Er zit nogal wat verschil tussen de diverse payware en bijv. de default 737 vwb realistisch gesimuleerde systemen. Zo kan ik de ATT functie waar je het over hebt niet helemaal plaatsen. Een ILS wordt gebruikt dmv de LOC en APP knoppen op het Autopilot panel. Met LOC geaktiveerd wordt de localiser onderschept, met APP gaat het vliegtuig de glideslope volgen. Met de AT ingeschakeld kan je dmv de SPEED knop de snelheid regelen. Dit alles met de default 737, want met de werkelijkheid heeft het weinig overeenkomsten. (Deze uitleg heeft dan ook niets te maken met de 737 van PMDG of IFly) De ATT functie komt hier dus niet aan te pas en is mij onbekend. De C17 heb ik niet, ik neem aan dat dit een freeware add-on is maar zou net zo moeten werken als hierboven aangegeven.

Groet, Peter

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 23 jan 2019, 15:34

Ik heb de C-17 wel (Virtavia).
Ik vlieg er nauwelijks mee, dus om antwoord te kunnen geven op je vraag ben ik er maar weer eens ingestapt.
Dat is weer even wennen!
De autopilotfuncties zijn min of meer gelijk aan die van de PMDG 737. Ze werken allemaal zoals de bedoeling is, behalve inderdaad de ATT, maar die is niet nodig.
Als je met voldoende afstand en de juiste hoogte aan komt vliegen en je drukt op APR dan zal het toestel automatisch landen.
Wel zelf de snelheid regelen!
Afbeelding

Silent
Observer
Observer

Bericht door Silent » 24 jan 2019, 00:00

met att bedoelde ik app (mijn excuses hiervoor) zal het binnenkort gaan proberen met de apr knop, geef wel berichtje als het gelukt is. Bedankt voor jullie snelle reactie en hulp. :ap:

Silent
Observer
Observer

Bericht door Silent » 26 jan 2019, 20:50

Lukt na diverse pogingen nog steeds niet!
Gekozen voor landing Eindhoven.
Instelling gps, select approach: ils 22,vectors en load

f/d = on
gps=on
radio v/l1 op 109.75
altitude=2000
alt hold=on
auto pilot =on
autothrottle =on
nav1=hold on
(is me niet duidelijk wat de knop rechts van appr doet de knop van van appr path die verstelbaar is van 0 tot 10)

heb mijn route zo gemaakt dat hij lang voor de landingsbaan er al recht op af vliegt (heb ik de tijd om te experimenteren)

wat te doen als ik de morse code hoor?
gps via activate opactivate vectors to final zetten zoals bij een 737?
fd en autothrottle, altitude hold etc aanlaten,?
wanneer appr aanzetten?
diverse dingen geprobeerd maar plane daalt niet, alleen maar als ik handmatig snelheid verander

Silent
Observer
Observer

Bericht door Silent » 26 jan 2019, 21:01

appr path knop vat ik niet,weet wel dat bij auto landing met 737 lichten bij startbaan netjes 2 rode en 2 witte zijn (glijpad ok), mijn probleem is dat ik de c-17 niet op een automatisch glijpad krijg!

PW053
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door PW053 » 26 jan 2019, 21:37

Zoals je de situatie beschrijft laat je GPS de navigator besturen.
Zodra het toestel echter het ILS intercept de GPS uitschakelen ( Die kan namelijk vertikaal niets, zal dus gewoon de navigator rechdoor laten vliegen), en de nav1 (die met 109.75) naar app.
Het toestel zou dan glideslope moeten gaan volgen en op tijd alitude hold uitschakelen, als je airspeed, flaps etc in orde zijn.
Zo zou het beslist moeten werken.

Mvg, Frank.

Silent
Observer
Observer

Bericht door Silent » 26 jan 2019, 23:38

tnx Frank

We blijven het proberen

groetjes Silent (Henk)

Silent
Observer
Observer

Bericht door Silent » 27 jan 2019, 00:03

boeing 737 kan ik automatisch landen, schakel dan ook de gps uit en hij volgt netjes de glideslope, werkt niet bij de c-17!
en met de appr ook niet. Ga nu maar ruim van te voren op hoogte 350 vliegen (geluidsoverlast) met altitude en speed hold en vlak voor landingsbaan schakel ik die uit en land handmatig! Gaat ook prima onderhand maar het hoort niet zo.Landingsbaanlichten rood en wit zie ik trouwens ook niet.

we blijven het proberen :-x :-x :hm :hm

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 27 jan 2019, 11:46

Welke C17 gebruik je?
Als het de Virtavia is zal ik even een filmpje maken van de situatie bij mij.
Afbeelding

Silent
Observer
Observer

Bericht door Silent » 27 jan 2019, 16:32

Boeing C-17A Globemaster III t/m

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 27 jan 2019, 16:34

Hier was het filmpje.
Edit:
Ik druk pas op APR als de paarse diamantjes in het midden staan. Net weer iets te laat voor mooi want nu moet ik een snelheidscorrectie doen.
Ach..
Maar het kan dus dat dit bij jou niet werkt. Ander toestel..
Afbeelding

Silent
Observer
Observer

Bericht door Silent » 27 jan 2019, 19:34

Begint nu aardig te lukken :D :D :D :D tnx voor het filmpje.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen m.b.t. FS2004 & FSX”