REX for FS9

Soms heb je een vraag die je bij FS9 zou kunnen stellen, maar ook bij FSX. Dat kan nu hier!

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Jive1
Student Pilot
Student Pilot
Contacteer:

REX for FS9

Bericht door Jive1 » 25 mar 2019, 14:51

Hey!
I'm still on FS9 under Windows 10
Ik heb rexod_sp5_20160812 geïnstalleerd, en dat ziet er vrij goed uit, maar ik zit geblokkeerd omdat ik de gebruiksaanwijzing voor het starten van de texture engine niet goed begrijp. Bestaat volgens uw weten ergens een goede Nederlandstalige gebruiksaanwijzing, of kan iemand mij nuttige inlichtingen bezorgen om het programma volgens de regelen der kunst op te starten.
Ik start gewoonlijk vanuit airport EBAW, maar ik heb totnutoe, al heb ik meerdere malen geprobeerd met het weer programma eveneens van daaruit te starten, nog nooit overtuigd resultaat gekregen dat erop wee dat alles juist werkt. Het weer in mijn FS9 komt echt niet overeen met wat ik werkelijk kan verwachten ( ik woon op enkele kilometer van EBAW, en wat ik zie komt zeker niet overeen met die werkelijkheid. Vroeger met ActiveSky was dat steeds zeer goed.

Bedankt op voorhand voor enige hulp

Jive1 - Belgium

arno
Site Admin
Site Admin

Re: REX for FS9

Bericht door arno » 27 mar 2019, 10:23

Iemand die zijn/haar kennis wil delen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

FlipS
Moderator
Moderator

Bericht door FlipS » 02 apr 2019, 12:15

Ik heb geen FS9, noch REX geïnstalleerd zodat ik even gewacht heb of iemand die hier meer kennis van heeft dan ik, zou reageren. Om real world weather te krijgen, moeten de codes daarvoor opgehaald worden. Als ik het goed begrijp, biedt REX Overdrive alleen textures en heb je REX Essentials of een ander geschikt programma nodig om de codes op te halen. Ik neem aan dat FS9 dat ook doet/deed maar in FSX werkt dat niet goed meer zodat ik veronderstel dat het in FS9 net zo slecht werkt. Ik had bijvoorbeeld op ORBX England zomer en winter tegelijk; dus groene delen met groene bomen naast sneeuwlandschappen met kale bomen; op de ene plaats regen en op de andere sneeuw. Rond Lelystad had ik altijd mooi wolkeloos weer zonder wind. Ik heb deze problemen opgelost door FSRealWX te installeren.
Heb je REXEssentials geïnstalleerd of zou het kunnen dat de oorzaak van het verschil in weer tussen FS en werkelijkheid ook veroorzaakt wordt door een fout bij het ophalen van de codes door FS9?

EDIT: ik begrijp dat REX ook gebruik maakt van Simconnect. Misschien is daarmee een storing opgetreden door de upgrade naar Windows 10. Of had je W10 al langer geïnstalleerd? Als de fout ontstaan is bij de upgrade naar W10, kijk dan even hier: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=133&t=21139
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)

PW053
Senior Controller
Senior Controller

Bericht door PW053 » 02 apr 2019, 15:09

REX2 is bedoeld voor FS2004, en bestaat net als REX Essentials plus OD (voor FSX) uit textures en een weermachine WAS (Weather avoidance system).
Van beide kun je het WAS geheel zelfstandig opstarten. Het zijn wel 2 verschillende programma's.
Sinds de laaste update's (ik dacht in 2016??) zou de weermachine weer moeten werken. Van Essentials weet ik dat dat station NOAA is, van REX 2 weet ik het niet. ><
Voor beide REX-en geld dat je met de "knop" fly now!" zowel WAS als de flight simulator kunt starten.

Verder is rexod_sp5_20160812 niet het laaste build nummer van REX 2, dat zou kunnen verklaren waarom WAS niet goed werkt.
(daar loopt ergens op dit forum nog een draadje over, weet zo gauw niet waar.....)

Edit: Laatste build REX FS2004 + OD is 1.10.2016.0826

Mvg, Frank.

Plaats reactie

Terug naar “Vragen m.b.t. FS2004 & FSX”