Help! Cold and dark PMDG 737-800NGX

Moderator: Moderator-groep

Help! Cold and dark PMDG 737-800NGX

Berichtdoor Maarten737 op 05 mei 2017, 08:02

Beste lezer,

Ik heb de handleiding gedownload http://www.dutchfs.com/files/handleidingen/NLBewerkingTutorial2Versie200114.pdf voor het opstarten van de PMDG 737-800NGX. Ik bedankt BuckDanny voor het maken daarvoor, want is het heel nuttig! Nu zit ik echter met een paar vragen;

Ik start een new free flight, en in de FMC ga ik naar pmdg setup -> load panel -> Cold and dark. Vervolgens ga ik met de handleiding te werk.
1) sluit de schakelaarbeveiliging -> gaat goed, is niets moeilijk aan.
2) klik LSK 2l (at) munu/fs actions/ground connections -> lukt
3) Klik menu en dan LSK 1l lukt niet. Deze is grijs geaccentueerd en kan er niet op klikken. Waarom kan dat niet en hoe zou ik dit kunnen verhelpen?

Dan is er nog een probleem. Ik volg alle stappen naar mijn idee goed, en als ik bijde schakelaar bij de upperoverhead panel op NAV draai gaan bij de linke switch de ON DC lights aan, blijven aan en terwijl dat ze aan staan gaan de align lights aan en knipperen. In de cockpit hoor je dan een gepiep. De rechter switch gaat wel goed. Hoort dit? Hoe zou ik dit eventueel kunnen verhelpen?

Ik ben nog maar een beginneling, maar zou het fijn vinden als ik ten minste de pmdg 737-800 NGX kan opstarten zonder problemen :wink:

Alvast bedankt voor een antwoord!!!

Mvg Maarten737
Maarten737
Observer
Observer

Re: Help! Cold and dark PMDG 737-800NGX

Berichtdoor BuckDanny op 06 mei 2017, 19:23

Hallo Maarten,

Zie mijn pb vanavond aan je verstuurd.

Groeten,
BD
BuckDanny
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor BuckDanny op 07 mei 2017, 21:06

Hallo Maarten,

Bij mij gaat ook het 'battery' alarm af als ik de startup sequence volg die jij beschreven hebt. Hoe dat veroorzaakt wordt kan ik zo 123 niet acchterhalen. Mijn handleiding is gebaseerd op 'PMDG 737NGX Tutorial #2 EHAM-LOWI' die ook uit de 'LOAD FLIGHT' menu geladen kan worden. Mijn suggestie zou zijn om die flight ook te gebruiken; je kunt dan het 'LOAD PANEL' overslaan.

Achtereenvolgens doe ik de battery aan, ga naar het FMC menu, activeer GROUND CONNECTIONS, ga terug naar MENU en klik op FMC. Doe dan de GRD PWR aan, zet de POSITIONS LIGHT SWITCH op STEADY. Vervolgens ga ik naar de IRS MODE SELECTORS en draai beide schakelaars op NAV.

ON DC lampjes gaan branden evenals ALIGN (die na een paar seconden gaan knipperen). De ON DC lampjes gaan na 30 seconden uit maar de ALIGN lampje blijven knipperen totdat je de IRS positie in de FMC gekopieerd hebt. Dit wordt in de checklist beschreven op p.8 volgnummers 6, 7 en 8. Uiteraard moet je eerst pagina's 5, 6 en 7 hebben afgewerkt voordat je dit doet. Laat maar weten of het zo wel lukt.

Succes,
Harry (alias BuckDanny :) )
BuckDanny
Student Pilot
Student Pilot

Berichtdoor BuckDanny op 12 mei 2017, 16:44

Hallo Maarten,

Ik vroeg me af of je mijn pb van 9 mei jl. hebt ontvangen.

Groeten,
Harry
BuckDanny
Student Pilot
Student Pilot

Keer terug naar PMDG 737