GoPro

Veel simmers maken ook graag foto's langs de banen in 'Real Life'. Die foto's kun kwijt op veel Spottersites, maar voor vragen over camera's en bediening kun je hier terecht!

Moderators: greencan, Moderator-groep

GoPro

Berichtdoor FsTheo op 19 feb 2016, 15:11

Verder al iemand met GoPro ervaringen? Ik weet, het is een 'actioncam' maar als je nou zelf stil blijft staan en je laat de aktie aan de vliegtuigen over, dan heb je toch ook aktie? :lol:

Groot voordeel is natuurlijk de afmeting van zo'n filmcamera, je stopt hem zo in je zak. :D
Afbeelding

En hij kan alleen maar filmen, in- of uitzoomen zit er niet op. Dat kun je als nadeel zien, aan de andere kant, wat je vaak bij inzoomen ziet is dat een vliegtuig door het beeld 'danst' omdat het nou eenmaal lastig is om hem goed te volgen.
Wat mij opviel na wat opnames op de laatste Airshow op Oostwold is dat, door niet in te kunnen zoomen, ik een beeld kreeg, gelijk aan wat ik daar zag. Geen details op een vliegtuig maar het grote geheel van zo'n show.
En zeker met de lucht en bewolking die er die dag was, zijn het eigenlijk best wel leuke opnames. En ook het geluid viel me 100% mee!

Ik had verder niks bij me, dus filmde ik uit de losse hand en dat is te zien. De volgende keer dus een statiefje mee. :D

https://vimeo.com/155889905

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Re: GoPro

Berichtdoor arno op 19 feb 2016, 15:20

FsTheo schreef:Ik had verder niks bij me, dus filmde ik uit de losse hand en dat is te zien. De volgende keer dus een statiefje mee. :D

Mooi en duidelijk. Maar een statiefje bij je hebben is lijkt mij ook wel prettig. Lijkt me vermoeiend om je hand ( met camera) steeds in de lucht te moeten houden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor LNRalph op 19 feb 2016, 15:48

Dat filmpje doet me denken aan m'n bezoek aan AirVenture afgelopen jaar, alleen is het daar allemaal iets groter :mrgreen:

LNRalph
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor FsTheo op 19 feb 2016, 15:59

De charme van Oostwold is juist het kleinschalige. :D Als ik GROOT wil, ga ik naar de Open Luchtmachtdagen in Leeuwarden!

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Thair.nl op 19 feb 2016, 16:55

Je hebt ook een soort handgreep die je in de statiefopening kan schroeven. Je hebt dan het voordeel van meer controle over de camera en niet het nadeel van de mindere verplaatsbaarheid door het gebruik van een statief. Een ander alternatief zou een eenbeen statief kunnen zijn.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
Thair.nl
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 19 feb 2016, 17:59

Ik had geen touwtje bij me, anders had ik dat zeker gebruikt net als deze dame! :D
Afbeelding

FsTheo
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar Fotografie