Chukotavia

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Ant-Arctic Flyer
.....
.....

Chukotavia

Bericht door Ant-Arctic Flyer » 17 apr 2012, 20:03

Beste vliegvrienden,
Vandaag wil ik het even hebben over een kleine en onbekende luchtvaartmaatschappij uit de noordelijke poolstreken van Rusland,

Chukotavia

Chukotavia vliegt met een kleine vloot van oude Russische vliegtuigen en helikopters in de Chukot regio.
De Chukot regio ligt in het uiterste Noordwesten van het Russische verre-oosten en wordt begrensd door de Noordelijke IJszee en de Bering Straat.

De maatschappij is opgericht in 1996.
De thuisbasis is Anadyr, Ulgony Airport. Vanuit Anadyr wordt gevlogen op Pevek, Provideniya, Lavrentiya en Mys Shmidta. Ook wordt er soms gevlogen op het eiland Wrangel, waar op een ijs runway wordt geland.
Het is een route netwerk in een zeer moeilijk vlieggebied. Het klimaat is er zeer koud en onstuimig.

De vloot bestaat uit:

2 Antonov AN-3T
1 Antonov AN-24RV
3 Antonov AN-26

En maar liefst 13 Mil Mi-8 helikopters in verschillende uitvoeringen.

Afbeelding
Chukotavia Antonov AN-26 in Anadyr Ulgony airport.
Chukotavia heeft geen IATA of ICAO codes en ook geen officieel callsign.
Maar ze hebben wel een website, al is die alleen interessant voor diegene onder ons die Russisch spreken.

http://chukotavia.ru

Er is voor de liefhebbers ook een leuk AI Traffic pakket te downloaden via AVSim Rusland.
In dit pakket vindt je de gehele vloot van Chukotavia (de helikopters zijn los te downloaden).
Er zit ook een traffic.bgl bij met een leuk AI trafficplan naar al hun bestemmingen.

http://www.avsimrus.com/f/fs2004-ai-tra ... chukotavia

Afbeelding

http://www.avsimrus.com/f/fs2004-aircra ... chukotavia
voor de Mil Mi-8 helikopters.

Nou tot zo ver weer een college over de Noordelijke poolstreken.
:tap:
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.

Kevin
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: Chukotavia

Bericht door Kevin » 17 apr 2012, 20:12

En zo kom je telkens weer wat nieuws te weten! Een maatschappij zonder de gebruikelijke codes en zelfs zonder callsign... :shock: Ik wist niet dat het bestond!

Dit soort berichtjes van 'extreme' en onbekende dingen in de luchtvaart kan ik enorm waarderen! :M: Bedankt!
Afbeelding

Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Bericht door Tsaar Martijn I » 18 apr 2012, 06:51

En ik maar denken dat ik de enigste was die vrijwillig naar Pevek vloog.

Tof, Pevek luchthaven maakt gebruik van mail.ru :ap: Net als ik. (Alleen vind ik het wel weer jammer dat E-mail in het Latino staat geschreven, en ook nog Engels.)
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM

Xolon
Supervisor
Supervisor
Contacteer:

Bericht door Xolon » 18 apr 2012, 09:12

God.... wat moet ik doen om eens 2 dagen in jou schoenen te mogen staan en met dit soort maatschappijtjes naar arctische velden te mogen vliegen?

Geweldig waar jij allemaal bent geweest :dup:
Afbeelding
FO Boeing 737-800 | C-47 Grease Monkey

Ant-Arctic Flyer
.....
.....

Bericht door Ant-Arctic Flyer » 18 apr 2012, 09:37

@Xolon:

Ik heb een mooi leven gehad toen ik nog gezond was.
Maar ik zou juist zoooo graag in jou schoenen hebben willen staan, piloot een droom die ik nooit heb kunnen verwezelijken.
Ik ben zelf nooit verder gekomen dan purser in de vliegerij. Maar inderdaad heb ik wel altijd geluk gehad dat ik in mijn jongere jaren kon vliegen bij bijzondere maatschappijen. Zo heb ik 1 jaar gewerkt bij Air Rarotonga in de stille-zuidzee. We vlogen op de meest extravagante eilanden. Aitutaki, Atiu, Mauke, Mitiaro en ga zo maar door. Ook heb ik onder andere de eer gehad om namens Air Algerie in Tamanrasset gestationeerd te worden.

Maar door mijn Culturele Antropologie studie die los stond van mijn werk, ben ik later in de gelegenheid geweest om de noord- en zuidpool streken nagenoeg helemaal te hebben kunnen bereizen.

Mijn droom is om een keer naar de Diomedes eilanden te kunnen in de Bering straat, maar in deze fase van mijn leven zal dat helaas altijd een droom moeten blijven.

Maar het is heel leuk om zo via internet wat kennis en interesse te kunnen en mogen delen over de poolstreken met anderen.

:dup:

(at) onze Tsaar,

Er is uiteraard een hele mooie scenery van Pevek in omloop via AVSim Rusland, maar die zal jij zeer waarschijnlijk wel al hebben.

http://www.avsimrus.com/f/fs2004-scener ... d&hl=Pevek

En uiteraard ook van Anadyr Ugolny, de thuishaven van Chukotavia:

http://www.avsimrus.com/f/fs2004-scener ... &hl=Ugolny
Afbeelding

Flying the Arctic and Antarctic.
Alaska, Canadian Arctic, Greenland, Iceland, Faroe Islands, Jan Mayen, Svalbard, Scandinavia, Siberia, Bering Strait, Antarctica.

Tsaar Martijn I
Supervisor
Supervisor

Bericht door Tsaar Martijn I » 19 apr 2012, 06:55

Wist dat ze bestonden, maar aangezien ik geen fs9 heb maar FSX, heb ik nog niet de moeite genomen om ze te downloaden.
Gereisd met het vliegtuig 7960 KM. Gereisd met de trein 25799KM

dfl1996
Student Pilot
Student Pilot
Contacteer:

Bericht door dfl1996 » 23 apr 2012, 10:53

Leuk om te horen dat daar ook vliegvelden liggen :) Daar ga ik zeker een keer heen :y:

Bjarne

Plaats reactie

Terug naar “Freeware Addon's FS9”