Boeing 737-800 Arjan Scheffel

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Knientje
Controller
Controller

Boeing 737-800 Arjan Scheffel

Bericht door Knientje » 23 apr 2012, 18:16

Dit is blijkbaar dezelfde als de 737-800 van Eric Cantu alleen heeft Arjan er andere liveries opgezet en het panel gemodificeerd zover ik kan achterhalen.

Ik vind het een heel leuk vliegtuig verder, als je de checklist afwerkt heb je er al tien minuten opzitten voordat je kunt gaan taxiën.
Hoewel er naar mijn idee een paar schoonheidsfoutjes inzitten, de flight director geeft niet goed aan en de horizon op de PFD geeft een vertekend beeld (dus gebruik ik de backup horizon)
Nu heb ik alleen het probleem dat-ie voor geen meter klimt.
Klimmen 737-800's echt zo slecht? Of is de aircraft.cfg slecht geschreven?

Helaas kan ik nergens een goede manual vinden voor de 737, met de climb speeds en dan bedoel ik iets vergelijkbaars als dit:

http://www.flywestwind.com/hangar/aircr ... 320FOM.pdf

Ik heb overigens die zelfde settings (Climb speeds) gebruikt voor de Boeing (je moet wat proberen), maar dan zie ik mijn airspeed zakken en die zakt op een gegeven moment zover dat ie in een overtrek (stall) komt.

Of kan ik mezelf beter een andere 737 aanschaffen.
Ik vlieg tegenwoordig ook in FSAirlines en heb geen zin om te crashen met een eigenwijs vliegtuig...

PS: Het lijkt erop dat het veranderen van de MAch Speed niet helemaal (goed) geprogrammeerd is.
Als ik die namelijk opvoer geeft de autothrottle helemaal geen vermogen bij, als ik dan terug naar IAS ga, doet-ie het wel

arno
Site Admin
Site Admin

Re: Boeing 737-800 Arjan Scheffel

Bericht door arno » 24 apr 2012, 17:26

Knientje schreef:Of kan ik mezelf beter een andere 737 aanschaffen.
Wie kan hem adviseren?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!

rubenonline
Senior Instructor
Senior Instructor
Contacteer:

Bericht door rubenonline » 25 apr 2012, 16:07

Als je voor kwaliteit wil gaan dan is de 737NGX van PMDG zeker aan te raden. Echt zoals meerdere mensen zeggen: het neusje van de zalm. Verder is er ook nog de Ifly 737. Maar daar kan ik vrij weinig feedback over geven, omdat ik hem niet heb.:-P
Verder, zou ik eigenlijk geen oplossing voor jouw probleem weten.

Knientje
Controller
Controller

Bericht door Knientje » 25 apr 2012, 17:40

Het kan ook nog aan het panel liggen. Moet ik vanavond eens proberen.
Desnoods zet ik mijn airbus panel erin dat het meest bevalt ;)
Aan de PMDG had ik al gedacht. Eens rondgeneusd op Ebay, maar mijn verlanglijstje (in verband met FS) is nogal groot en mijn portemonnee klein.
Yoke, throttle quadrant en rudder pedals onder andere.
En een nieuwe zelfbouw pc komt er ook nog.
Kan dus niet allemaal tegelijk.
Net een grotere harde schijf aangeschaft omdat ik inmiddels mijn twee huidige schijven (tesamen 200GB) al vol gekregen heb.
Zag dat ik SATA aansluitingen op mijn (toch niet zo) antieke moederbord heb. Dus een SATA-schijfje gescoord op Marktplaats, alleen zijn mijn kabels er nog niet en die hadden er ook vandaag moeten zijn.

FsTheo
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door FsTheo » 25 apr 2012, 21:46

Knientje schreef:mijn twee huidige schijven (tesamen 200GB) al vol gekregen heb.
Ik ken het gevoel en weet dat het geen kunst is! :D
Ik draai op dit moment 2Tb, eentje in- en eentje extern en een aparte schijf van 160Gb voor Windows.
En die heb ik voorlopig nog niet vol. Hoop ik. :lol:

Theo :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Freeware Addon's FS9”