NL2000-scenery versie 3.0 deel 2 en SE

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

Berichtdoor arjan8 op 27 sep 2007, 08:53

Beste simmers,

Nog even als aanvulling wij hebben er geen probleem mee als er een post wordt gemaakt in een forum v.w.b. hoe te combineren.
Ook hiervoor geld alle verantwoordelijkheid voor de poster.
Het is daarentegen niet wenselijk wanneer gerenomeerde flightsim sites tutorials gaan publiceren op hun websites.

Met vriendelijke groet,
Arjan
NL2000
arjan8
Controller
Controller

Berichtdoor Rob-PA7RM op 27 sep 2007, 09:58

Kennelijk is er dan toch wel vraag naar.
Hoorde laatst iets op het nieuws. Dat is nu eenmaal de marktwerking. Vraag en aanbod.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor

Berichtdoor Nightowl op 28 sep 2007, 15:46

arjan8 schreef:Beste simmers,

Het is daarentegen niet wenselijk wanneer gerenomeerde flightsim sites tutorials gaan publiceren op hun websites.

Met vriendelijke groet,
Arjan
NL2000

Waarom zou dat niet wenselijk zijn? Ik kan er geen goede reden voor bedenken, maar dat kan aan mij liggen natuurlijk.
Nightowl

Berichtdoor Zacherius8 op 28 sep 2007, 16:26

Tino kan het wel begrijpen, maar WIL het niet begrijpen.

Nou Tino : Omdat als jij weken, maanden spendeerd aan het maken van een volledige scenery, jij ook liever hebt dat mensen de TOTALE scenery mooi vinden en gebruiken.

Als ik een pleen peent, zeg een CLS A330, maar mensen gebruiken ALLEEN mijn wingtextures om deze te mergen met andere repaints, omdat die mooi zijn, maar de rest niet, dan vind ik dat oké, maar ik ga niet breed uitmeten en van de daken schreeuwen :

Doe maar, en zo en zo moet je het doen, mocht je het niet weten.

't is een stukje ijdelheid waar een designer mee moet kampen en leren leven.
mcphatstudios.com / - We tear `em up, we wear ´em down, (for you to fly...)

En nee, ik doe niet aan paintrequests dus doe mij en jezelf een lol en pb me niet. Ook mag je m'n MSN niet hebben.
Zacherius8
Supervisor
Supervisor

Berichtdoor Rob-PA7RM op 28 sep 2007, 16:33

Of het is een uitdaging om die repaint nog mooier te maken, zoals de gebruikers het graag zouden willen zien.
Afbeelding Flightsim news (at) Afbeelding
Rob-PA7RM
Instructor
Instructor

Berichtdoor arjan8 op 28 sep 2007, 20:02

Beste Tino,

Wees eens recht door zee waar zit nu helemaal het probleem?
Je mag in de prive sfeer alles doen met NL2000 maar wij mogen toch ook ons produkt beschermen hoe deze ter beschikking is gesteld door ons.
Als kleine reactie op jou (zogenaamde) onbegrip, wij hebben onze scenery nooit getest als een combi, daar kun je het mee eens zijn of niet.
Maar als er handleidingen op het internet opduiken waar per ongeluk verkeerde info instaat waardoor er problemen ontstaan op een paar computers, dan kan jij ook wel raden naar wie het balletje wordt gestoten.
Ik neem aan dat het nu geheel duidelijk is en dat ook jij ziet dat wij geen grote boeman zijn en hoop in ieder geval dat je veel plezier beleeft aan de scenery met of zonder Cloud9.

Met vriendelijke groet,
Arjan
NL2000
arjan8
Controller
Controller

Berichtdoor Nightowl op 29 sep 2007, 19:16

Ha Arjan,

Het probleem is er niet meer. Het probleem was dat het heel erg onduidelijk was wat nu de werkelijke reden was waarom het onderwerp op verzoek van het NL2000 team van dit forum was weggehaald. Daar was heel veel onbegrip over. Er was en is naar mijn idee ook heel veel belangstelling voor de merge. Mensen willen schijnbaar vliegen met jullie scenery voor Nederland, en daarbij de door hen betaalde Amsterdam gebruiken. Aangezien er wel een merge is voor de Horizon scenery, lijkt het er op dat de mensen overstappen van Horizon naar NL2000. Dat is toch positief voor NL2000 lijkt mij. (jullie kwaliteit van NL staat dus hoger aangeschreven dan de scenery van Horizon concludeer ik hieruit).

Naar mijn idee zal het aantal klachten wat bij jullie terecht zou komen ook wel meevallen. Er zullen natuurlijk mensen zijn die de fout bij jullie leggen, maar de meesten zullen vast wel begrijpen dat een fout NA de merge veroorzaakt wordt door die merge en niet door het product wat VOOR de merge prima werkte. :shock:

De reden die jullie hebben is nu duidelijk en dat was mijn bedoeling. Niet om jullie als een stelletje boemannen neer te zetten. Ik heb heel veel respect voor jullie werk. No hard feelings van mijn kan in ieder geval. :wink:

vriendelijke groet,
Nightowl

Berichtdoor arjan8 op 29 sep 2007, 19:30

Beste Tino,

Goed om te horen dat alles nu duidelijk is, voor overige vragen, suggesties, kritiek of meningen aangaande NL2000 ben je natuurlijk ook welkom op ons forum.
Ik zal mij weer terugtrekken naar ons eigen forum.
Nogmaals veel vliegplezier.

Met vriendelijke groet,
Arjan
NL2000
arjan8
Controller
Controller

Berichtdoor Nightowl op 29 sep 2007, 20:14

Op zich heb ik niet zo veel te klagen over het NL2000 project. Ik ben er wel content mee.
Op jullie forum ben ik al wel geregistreerd, en zoals de wind nu waait kom ik tijdens het FSWeekend ook zeker even bij jullie langs.

Tot daar of op het NL2000 forum!
Nightowl

Berichtdoor Jumanji op 02 okt 2007, 19:32

Op zowel NL2000 fora als hier al eens wat gelezen over runway toewijzing, echter ik krijg het gevoel dat in NL2000 V3 uitsluitend nog Rwy 24 (landen) en Rwy 27 (take off) bestaan, maakt niet uit wat de windrichting is.

Heb via AFCAD al eens proberen in te grijpen door AF2-EHAM.BGL te wijzigen, maar zonder resultaat.
In AFCAD wordt bij mij de bijbehorende NL2000 bgl file niet eens vermeld !!

Tijdens mijn zoektocht door de fora begreep ik dat het moeilijk, in sommige gevallen werd zelfs het "onmogelijk" gemeld dit verhaal meer naar de realiteit te brengen.

Hoe zit dit nu werkelijk in elkaar, want eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik me er toch meer en meer aan stoor.

Gr,
Hans
Jumanji
Instructor
Instructor

Berichtdoor Russell12 op 06 okt 2007, 11:16

Hallo allemaal,

Ik heb net alle 5 de DVD's via Bittorrent binnengehaald en het ging goed!
Maar kan je die bestanden ook wegbranden?
Ik weet wel dat het met een ISO kan maar kan het met de bestanden die je via het torrent binnen haald ook wegbranden of heb je daar echt per se een ISO bestand voor nodig?

Als het kan, Met welke programma?

Bedankt alvast!

Russell
Russell12

Berichtdoor Jeroen op 09 okt 2007, 20:37

Dat kan gewoon met Nero, alcohol 120% etc ;)
Jeroen

Berichtdoor zoek34 op 10 okt 2007, 05:24

ja, maar met nero zit je met de instellingen bij het branden, iets van jollit, ISO20, enz
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
zoek34
Senior Executive
Senior Executive

Woonplaats: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Berichtdoor Stefan op 10 okt 2007, 16:02

Hallo!

Woont er iemand in de buurt van Appingedam (Groningen) die voor mij tegen vergoeding de DVD's van NL-2000 v3.0 zou kunnen/willen branden?

Alvast bedankt!

Stefan
Stefan

Berichtdoor FsTheo op 10 okt 2007, 16:12

Komt wel goed Stefan, op de FSweekend dagen krijg ik de mijne terug, ze hebben dan een rondje Nederland gemaakt, dan kan jij ze krijgen om te kopieëren!

(Als je nog zolang kunt wachten! :lol: )

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor FsTheo op 10 okt 2007, 16:16

Jumanji schreef:In AFCAD wordt bij mij de bijbehorende NL2000 bgl file niet eens vermeld !!

Hans! Ik had je over het hoofd gezien.. :oops:

Als je in Afcad naar Amsterdam gaat, zie je dan niet rechtsonder:

EHHA Mod 39 Heliport Amsterdam
EHAM Mod 49 Sc