Kai Tak addon

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

Kai Tak addon

Berichtdoor WouterV op 27 feb 2008, 09:55

HOI!
Ik ben op zoek naar een Kai Tak add-on. Ik heb al wat 'kleine' add-ons gevonden, maar of ik zag het verschil niet, of hij werkte niet.
De reden voor add-on? Ik heb zonder add-on de lichtjes niet die je begeleiden naar de landingsbaan. Dat is 's nachts vooral handig. Nu ik dit niet heb, kan ik niet op Kai Tak landen(Ik ben een nachtvlieger).
Ik heb al 9Dragons Kai Tak geprobeerd maar;
1) Ik heb er het geduld niet voor om 5 pakketen van per pakket 20 minuten te downloaden
2) Ik heb het gevoel dat m'n FPS drastisch achteruit zal gaan.

Heeft iemand nog een add-on van Kai Tak, waar de lichtjes wél bijzitten?
En zou het ook kunnen om 1 deel van 9Dragons te downloaden, en dat dan het deel is met de lichtjes?

Alvast bedankt,

WouterV
WouterV

Re: Kai Tak addon gezocht

Berichtdoor Airbus_A380 op 27 feb 2008, 11:54

heb je het over versie 1, want ik heb versie 2, dat zijn vier pakketten waarvan pakket 1 alleen manuals zijn. als je dan pakket 2/3/4 dowload moet je alle instal bestanden in een map zetten, en de installer draaien volgens mij.
Airbus_A380
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Supercitroen op 27 feb 2008, 17:20

En je kan twee downloads tegelijk doen!
Supercitroen
Instructor
Instructor

Berichtdoor Henry II op 27 feb 2008, 18:54

http://fsfiles.org/PA/index.php?act=view&id=29

hier kan je hem downloaden. Ik heb het zojuist geprobeerd en geinstalleerd. Het is 262 mb en het duurde ongeveer 15 minuten maar dat kwam door hun trage server.Hij is inclusief installer dus je hoeft niks te doen
Henry II

Berichtdoor robcap op 27 feb 2008, 19:00

Geduld is een schone zaak, 't is de moeite waard. Prachtige scenery!! Met minder moet je geen genoegen nemen. En Versie 2 werkt ook nog eens met Aerosoft's AES (Airport Enhancement Services).
In dit geval kun je het basis pakket gebruiken, en hoef je geen credits te kopen. Leuk hoor, follow-me autotje, moving jetways, marshallers.
Afbeelding
Geen DC3 zonder de DC2
robcap
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor WouterV op 28 feb 2008, 15:19

En hoe zit het me de FPS? Daalt het erg?

Henry II schreef:http://fsfiles.org/PA/index.php?act=view&id=29" target="_blank

Zijn dit alle pakketten in 1?

EDIT: Ik heb het gedownload, en dan moet ik het openen met Abobe ImageReady CS2, maar dan staat er als ik het open het volgende:
Could not complete this operation. This is an unknown file format.

??
WouterV

Berichtdoor Henry II op 28 feb 2008, 17:30

je moet het programma winrar installeren ff googlen, daarna het gedownloade bestand aanklikken, komt het automatisch in winrar te staan, dan linksboven aanklikken...uitpakken in.... dan ok en dan heb je hem, zoniet laat het even weten.
Henry II

Berichtdoor WouterV op 28 feb 2008, 18:04

Hij zegt het nogsteeds...

Ik had WinRar al, maar voor de zekerheid opnieuw gedownload. Daarna klikte ik het gedownload bestand aan (9Dragons_Pilot_Guide_v2.pdf). Maar dan zegt hij weer: Could not complete this operation. This is an unknown file format.
:(
Trouwens, het gedownloade bestand heeft het icoontje van Abobe Photoshop CS2 (Dat veertje). Hoort dit?
WouterV

Berichtdoor robcap op 28 feb 2008, 18:32

Wouter,

't is gewoon een zip file hoor, alle bestanden in 1. Ik denk dat jij een probleem hebt met je file associations. Dus de extentie ZIP weer even koppelen aan winzip of winrar of wat je dan ook gebruikt.
Ik weet niet wat de impact op de FPS is, ik heb er geen probleem mee, incl traffic en zo even snel als op de rest van de wereld (20fps)

Groet, Rob
Afbeelding
Geen DC3 zonder de DC2
robcap
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Henry II op 28 feb 2008, 18:38

je hebt volgens mij het verkeerde gedownload. Ga als volgt:
klik mijn link aan
onderaan de pagina op de rode knop download aanklikken
op de pagina die dan opent> I agree
even wachten je krijgt waarschijnlijk de windows dowloadwaarschuwing aan de bovenzijde
aanklikken en selecteren>dit bestand downloaden
dan krijg je bekende venstertje het bestand heet Kai_Tak_V2.zip 262mb
Henry II

Berichtdoor WouterV op 28 feb 2008, 20:24

Ik heb het gedownload. Dan staan in het Kai Tak_V2.0 mapje:
- 9Dragons V2 Installer.D01 (<- Is wit vlak met windows teken)
- 9Dragons V2 Installer.D02 (<- Is wit vlak met windows teken)
- 9Dragons V2 Installer.exe (<- Is wit vlak, blauwe bovenrand (Dé installer?))
- 9Dragons_Pilot_Guide_v2.pdf (<- Is weer het veertje)

Ik heb op 9Dragons V2 Installer.exe geklikt, en het in .../Flight Simulator 9 geinstalleerd. Is dit de goeie map of niet?

EDIT: Ik heb get geinstalleerd, en het viel me een beetje tegen. In filmpjes zag het er allemaal wat mooier uit
Klopt dit?
Afbeelding

Hier hoort toch een hele stad te liggen?
Afbeelding

Lichten overdag (ze werken niet?)
Afbeelding

Hier de nietwerkende lichten?
Afbeelding

Afbeelding

- Waarom doen de lichten het niet?
- Waarom ligt die stad niet voor de runway?
Heeft dit weer met je computer te maken? Of hij het wel aankan?
WouterV

Berichtdoor Henry II op 28 feb 2008, 22:06

volgens mij heb jij de goede scenery niet.Maar laten we bij het begin beginnen.Na het downloaden en uitpakken met winrar hou je een mapje over met 4 bestanden.

1x 9Dragons V2 installer is een vierkant rood icoontje met een chin.teken erin
1x " " " D01
1x " " " D02
1x PDF bestand gebruiksaanwijzing Adobe icoon

bestand no.1 aanklikken ( met de andere hoef je niets te doen) en installeren.Hierna 4 aanpassingen doen in de scenery-
library volgens de zeer duidelijke gebruiksaanwijzing. Hierna FS opnieuw starten en dan VHHX (old airport)selecteren.

succes
Henry II

Berichtdoor WouterV op 28 feb 2008, 22:22

Henry II schreef:Na het downloaden en uitpakken met winrar hou je een mapje over met 4 bestanden.

Waarin moet ik hem uitpakken? Want al klik in WinRar aan, dan doe ik Kai Tak en dan zie ik die 4 bestanden.

Henry II schreef:1x 9Dragons V2 installer is een vierkant rood icoontje met een chin.teken erin

Vierkant rood? Bij mij is hij wit, met een blauwe bovenrand.

Henry II schreef:bestand no.1 aanklikken ( met de andere hoef je niets te doen) en installeren.Hierna 4 aanpassingen doen in de scenery-
library volgens de zeer duidelijke gebruiksaanwijzing.

1) Maakt het niet uit waarin ik het installeer. Nu heb ik het in .../ Flight Simulator 9 gedaan.
2) Waar staat die gebruiksaanwijzing? :?

(Sorry dat ik zoveel niet begrijp .. :? )
WouterV

Berichtdoor Henry II op 28 feb 2008, 22:49

woutertje don't worry zo ben ik ook begonnen. Nu snap ik wat er fout gaat. Hier gaan we: als je het bestand hebt gedownload zie je dat staan als winrarbestand, 3 van die boekjes boven elkaar. Goed. Klik het bestand aan en winrar opent zich . Dan zie je linksbovenin een geel mapje staan met een punt erachter.
Daaronder staat een geel mapje met daar achter kai_tak.
Dat mapje met kai_tak moet je 1x aanklikken zodat de hele regel blauw wordt( dus niet 2x om het te openen) Terwijl die regel nog blauw is klik je bovenaan op........ uitpakken in........en klik je onderin op ok. Het wordt dan uitgepakt indezelfde map als waar je winrarbestand staat. Nou in die uitgepakte map staan die 4 bestanden waar ik het over had.
Als het allemaal gelukt is zou ik om fouten te voorkomen eerst het vorige spul uninstallen en dan pas de nieuw.
Wedden dat ie er voor 12 uur instaat
Henry II

Berichtdoor WouterV op 28 feb 2008, 22:57

Dus ik uninstalleer wat ik nu heb staan in m'n FS9. Dan ga ik naar de map waar hij het heeft uitgepakt, en dan klik ik in de map waar hij is uitgepakt dat hij hem moet installeren?

- Uitgepakte map in: ...Flight Simulator 2004\Scenery\Kai_Tak_V2 (ik heb niet veranderd. zo stond het er gelijk)
- Het icoontje is nu een 'zwart vlak met rode tekst erin'

(Voor 12 uur denk ik niet, wat ik ga zo pitten :P )
WouterV

Berichtdoor Henry II op 28 feb 2008, 23:09

welterusten maar wat je nu als laatste schreef begrijp ik even niet.maar goed morgen gaan we als het nodig is gewoon verder
Henry II

Berichtdoor WouterV op 28 feb 2008, 23:16

Stap voor stap
1) De nietgoeie scenery die ik nu nog heb moet ik uit m'n FS halen. Want we willen de goeie scenery erin. Maar om de nietgoeie scenery uit m'n FS te halen, moet ik ergens op klikken om het eruit te halen. (Want we moeten eerst de nietgoeie scenery eruithalen, dan heb ik de standaard kai tak want dan zit er geen add-on meer aan, maar de standaard kai tak willen we ook niet, dus plaatsen we de goeie scenery erin.)

Kortom: Waar staat het icoontje om de nietgoeie kai tak te uninstalleren.
WouterV

Berichtdoor Henry II op 28 feb 2008, 23:34

ik sliep al. Goed er zijn 3 mogelijkheden
kijk op je buroblad>start>alle programma"s of er iets van 9dragons bij staat.met uninstall. Mogelijkheid 2 is om als je fs9 opstart in de scenery library te kijken of er 3 addons staan en deze te verwijderen.
Een derde mogelijkheid is om gewoon de nieuwe eroverheen te installeren. Ik zou het wel aandurven maar dat moet jezelf bepalen.
Henry II

Berichtdoor WouterV op 29 feb 2008, 08:53

Het is geuninstalleerd.
WouterV

Berichtdoor Henry II op 29 feb 2008, 10:27

nou en nu installeren, dus het rode icoontje aanklikken, de rest gaat vanzelf, daarna de dingen die ik al eerder schreef
Henry II

Berichtdoor WouterV op 29 feb 2008, 11:52

Het icoontje om te installeren zit in de map Mijn documenten\Downloads\Flight Simulator 9\Scenery\Kai Tak
Als ik Kai Tak aanklik zie ik geen rood icoontje staan. Wel de 4 bestanden
Afbeelding

Ik zie dus geen - Gebruiksaanwijzing?
- Rood icoontje
WouterV

Berichtdoor FsTheo op 29 feb 2008, 12:39

Je moet die Installer hebben. Bij iedereen kan de verkenner er iets anders uitzien, je kunt hem klassiek instellen, met of zonder extenties, maar 'het rode icoontje' zal dat zwart/rode vlakje zijn, wat ik bij jou Installer zie staan..

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor WouterV op 29 feb 2008, 13:04

Oke, ik heb even gekeken, en nog steeds staat de scenery van Kai Tak er. Ik klikte op 'Uninstall', ik heb het zelfs verwijderd, en nog staat het er. Maar ik zou de goeie scenery eroverheen kunnen doen.
Maar maakt het niet uit in welke map ik het installeer? Als hij vraagt in welke map ik het wil installeren staat er al standaard: C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9. Kan het hierin? Of moet het in C:\Program Files\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Scenery?
WouterV

Berichtdoor Henry II op 29 feb 2008, 14:03

zo daar zijn we weer je moet dat rode icoontje helemaal links aanklikken en gewoon de instructies volgen. Hij installeerd hem automatisch in FS9. Je moet hem dus niet zelf in FS9/scenery plaatsen. Die 2 icoontjes daarnaast moet je niets mee doen, dat regelt die allemaal zelf. Dat meest rechtse icoontje met dar veertje ken ik niet. Bij mij is dat een icoontje van adobe reader. Dat heb toch wel geinstalleerd staan. Nou vooruit het is zo 12 uur
Henry II

Berichtdoor WouterV op 29 feb 2008, 14:06

Henry II schreef:Bij mij is dat een icoontje van adobe reader. Dat heb toch wel geinstalleerd staan.

?? Nee? Ik heb alleen
- Abobe Photochop CS2
- Abobe Imagerady CS2
- Abobe Bridge
- Abobe Help Center
WouterV

Volgende

Keer terug naar Freeware Addon's FS9