Project fokker PF100/70

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

Project fokker PF100/70

Berichtdoor 2d0 op 01 maart 2008, 10:53

Pilots,

Ik heb een probleem met mijn panel.
Na een update na versie 3 ziet mijn panel er zo uit, waarbij de gauges zijn verschoven en de batterijknop ook.
Ik heb al getracht een oude versie van panel.cfg terug te zetten, maar dat hielp niet.
Verder heb ik de oude gauges van project fokker v2 install terug gezet, maar zonder resultaat.
Waarschijnlijk ligt het in een ander panel dat ik heb geinstalleerd, maar ik weet niet hoe ik mijn panel goed krijg.

Zie plaatje. Thanks.

Afbeelding
2d0
 

Re: Project fokker panel probleem

Berichtdoor Nocila op 01 maart 2008, 14:22

Dat ziet er erg dubieus uit jong.
Mijn tip is uninstal de Project Fokker V2 eens en kijk dan in de Aircraft map of er iets is achter gebleven van het panel waarvan jij "waarschijnlijk" denkt dat het er ook mee te maken heeft.
Als alles schoon is dan installeer je de Project Fokker V2 opnieuw.

De "GaugeSound.dll" de "FSUIPC.dll" en de "FSSound.dll" van de V3 hoef je natuurlijk niet opnieuw te installeren want die blijven gewoon staan.

Je hoeft dan alleen nog maar de 3 Aircraft.cfg's aan te passen.

Nocila
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Avatar gebruiker
Nocila
Instructor
Instructor
 
Berichten: 359
Geregistreerd: 17 jan 2008, 15:39
Woonplaats: Gouda

Re: Project fokker panel probleem

Berichtdoor FsTheo op 01 maart 2008, 17:03

2d0 schreef:Ik heb al getracht een oude versie van panel.cfg terug te zetten, maar dat hielp niet.

Niet als je in de nieuwe versie op een of andere geheimzinnige manier die oude versie ook al gebruikt.
Dan verandert er niks.. Is de update een .exe bestand, of een zip? In dat laatste geval kun je eens kijken of je het panel.cfg kunt vinden en die handmatig installeren. (En dan natuurlijk overschrijven toestaan! :D )

Theo
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14769
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Project fokker panel probleem

Berichtdoor rszrama op 01 apr 2008, 21:15

Ik krijg alleen maar een zwart beeld. In de readme staat trouwens dat je de bestanden naar je main FS9 map moet uitpakken. Dit werkte niet dus ik heb ze maar naar de aircraftmappen uitgepakt.

Iemand enig idee wat ik kan doen om dat zwarte scherm weg te krijgen? Als ik het naar beneden sleep dan krijg ik wel beeld en een panel maar dit is compleet uit proportie.

groet,

Rob
rszrama
 

Re: Project fokker panel probleem

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2008, 22:03

Vaak zit in een zip het komplete pad mee ingepakt. Dus als er staat, uitpakken in de hoofdmap, dan zorgt de zip er zelf voor dat alles netjes verdeeld wordt in de juiste, onderliggende mappen.

Een zwart scherm geeft eigenlijk al aan dat het toestel de panel bitmaps en de bijbehorende klokjes niet gevonden heeft.

Dus, niet naar beneden slepen om het zwart weg te krijgen, maar de panel map op de goede plek zetten, bij het toestel, dunkt me.. :D

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14769
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Project fokker panel probleem

Berichtdoor PaulB op 01 apr 2008, 23:43

Wat ging er fout toen je de bestanden naar de main folder hebt laten uitpakken?
Want dat is toch echt de plek waar je ze naartoe MOET laten zetten om het panel "aan de praat" te krijgen (zoals Theo ook al schreef).
En dat staat niet alleen in de readme maar ook in het installatiescherm van de upgrade (V3.4).
Hoewel dat dus niet expliciet in het installatiescherm van de basis verzie (3.0) staat, geldt het ook daarvoor!! Is door mijzelf uitgetest!!

De bestanden in de ZIP-files zijn trouwens executable (.exe) bestanden, waarin inderdaad de correcte inatallatie-locatie is vastgelegd MITS JE MAAR DE MAIN FOLDER VAN FS SELECTEERT !!!

Welke bestanden heb je trouwens wáár naartoe gesleept, want als je alle bestanden in de panel folder hebt gezet en ook de gauges zijn naar de gauges map van FS gecopiëerd, dan zou het panel ook moeten werken.
Paul.
PaulB
....
....
 
Berichten: 3507
Geregistreerd: 04 jan 2007, 19:55
Woonplaats: 14 april 1945-09 juni 2009

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor danny-tramfreak op 13 dec 2008, 16:01

maar nu heb i een ander probleem. het panel vindt ik juist heel mooi van de PF. ik heb op avsim een PF klm fokker 100 gedownload. ik heb de readme bestand gezet in aircraft.cfg en de xx gewijzigd in de volgende nummer. Ik heb in FS2004 gekeken blijkt het toestel grijs te zijn. hoe kan ik dat het beste veranderen?
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
danny-tramfreak
Controller
Controller
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 01 okt 2008, 17:14

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor Nocila op 13 dec 2008, 16:51

Zou je de link van de repaint hier kunnen plaatsen, dan kan ik even kijken waar het niet goed gaat.

Groeten Nico
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Avatar gebruiker
Nocila
Instructor
Instructor
 
Berichten: 359
Geregistreerd: 17 jan 2008, 15:39
Woonplaats: Gouda

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor danny-tramfreak op 14 dec 2008, 15:21

[fltsim.XX]
title=Gmax V2 F-70 KLM cityhopper NC PH-WXD Tay620-15
sim=fokker70
model=
panel=
sound=
texture=KLC_NC_WXD
checklists=F100
description=Fokker 70 Tay620-15 V2 model\nbased on official Fokker F70 spec's\nPROJECT Fokker-100/70 FDE by Martin Purps Model by Erez Werber\ntrue FS2004 Gmax aircraft (will not work with FS98/FS2000)\nPF10070 website http:\/\/fokker.avsim.net
ui_manufacturer=Project Fokker
ui_type=F-70
ui_variation=KLM cityhopper - New Colors - PH-WXD
atc_heavy=0
atc_id=PH-WXD
atc_airline=KLM
atc_flight_number=0001
editable=0
kb_checklists=fokker70_check
kb_reference=fokker70_ref

dit is de link die ik dus in aircraft.cfg moet zetten. die xx heb ik wel veranderd!
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
danny-tramfreak
Controller
Controller
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 01 okt 2008, 17:14

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor arno op 14 dec 2008, 15:35

Dat is niet "een link" waar Nico om vraagt. Dat is de texture voor de aircraft.cfg

Hoogstwaarschijnlijk zal Nico bedoelen. Bestandsnaam en welke website waarvan je deze repaint hebt gedownload.

Arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Avatar gebruiker
arno
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 10495
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:51
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor PaulB op 14 dec 2008, 16:21

danny-tramfreak schreef:[fltsim.XX]
title=Gmax V2 F-70 KLM cityhopper NC PH-WXD Tay620-15
sim=fokker70
model=
panel=
sound=
texture=KLC_NC_WXD
checklists=F100
description=Fokker 70 Tay620-15 V2 model\nbased on official Fokker F70 spec's\nPROJECT Fokker-100/70 FDE by Martin Purps Model by Erez Werber\ntrue FS2004 Gmax aircraft (will not work with FS98/FS2000)\nPF10070 website http:\/\/fokker.avsim.net
ui_manufacturer=Project Fokker
ui_type=F-70
ui_variation=KLM cityhopper - New Colors - PH-WXD
atc_heavy=0
atc_id=PH-WXD
atc_airline=KLM
atc_flight_number=0001
editable=0
kb_checklists=fokker70_check
kb_reference=fokker70_ref

dit is de link die ik dus in aircraft.cfg moet zetten. die xx heb ik wel veranderd!
Hoi Danny.

Kijk even in je aircraft folder of de nieuwe texture folder die je geïnstalleerd hebt EXACT dezelfde naam heeft als de door mij rood gekleurde regel. Dus ook even letten op de twee underscores (_) en eventueel toegevoegde spaties aan het einde!
Paul.
PaulB
....
....
 
Berichten: 3507
Geregistreerd: 04 jan 2007, 19:55
Woonplaats: 14 april 1945-09 juni 2009

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor arno op 14 dec 2008, 16:38

Hier kan gewoon niets verkeerd gaan. De readme zegt:

Add this to your Aircraft.cfg and replace the XX with the next number in sequence:

--start cutting here--

[fltsim.XX]
title=Gmax V2 F-70 KLM cityhopper NC PH-WXD Tay620-15
sim=fokker70
model=
panel=
sound=
texture=KLC_NC_WXD
checklists=F100
description=Fokker 70 Tay620-15 V2 model\nbased on official Fokker F70 spec's\nPROJECT Fokker-100/70 FDE by Martin Purps Model by Erez Werber\ntrue FS2004 Gmax aircraft (will not work with FS98/FS2000)\nPF10070 website http:\/\/fokker.avsim.net
ui_manufacturer=Project Fokker
ui_type=F-70
ui_variation=KLM cityhopper - New Colors - PH-WXD
atc_heavy=0
atc_id=PH-WXD
atc_airline=KLM
atc_flight_number=0001
editable=0
kb_checklists=fokker70_check
kb_reference=fokker70_ref

--stop cutting here--

Repaint made by Martijn Koster
31 Augustus 2007


Het enige wat wellicht niet juist is, dat je het basismodel V2 Tay 650 niet hebt geinstalleerd. Of de verkeerde aircraft file gebruikt. Of de texturemap niet in de aircraft Fokker hebt geplaatst ( Texture.KLC_NC_WXD)
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Avatar gebruiker
arno
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 10495
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:51
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor FsTheo op 14 dec 2008, 18:45

danny-tramfreak schreef:ik heb op avsim een PF klm fokker 100 gedownload.

Nee, heb je niet. :shock:
arno schreef:Hier kan gewoon niets verkeerd gaan.

Jawel hoor! :fl:

Je wilde misschien wel iets voor de F100, maar je hebt een repaint opgehaald voor de F70. Staat ook in dat stukje wat je in aircraft.cfg moet kopiëren.

Als jij het Project Fokker toestel installeert, komt er niet één Fokker mapje bij, maar wel vijf! :D
En waar je je best eens mee vergist kan hebben zijn deze drie mappen:
PF10070v2_F70_Tay-620
PF10070v2_F100_Tay-620
PF10070v2_F100_Tay-650

Zet de repaint maar eens in die eerste map, de PF10070v2_F70_Tay-620.
En verander in die map de aircraft.cfg. Er zitten 11 repaints in, dus die van jou wordt nummer 12.

En dan nog eens kijken! :lol:

Afbeelding

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14769
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor danny-tramfreak op 16 dec 2008, 16:17

Paul, ik heb gekeken en de underscores staan wel goed.
theo, ik heb in mijn eerste stuk tekst per ongeluk f100 gezet en pakte de F70, maar ik bedoel dus de F70. ik heb hem gezet in de map die jij aangaf en ik heb hem op flightsim.12 gezet, maar hij blijft grijs toen ik ging vliegen.
ik heb alles geprobeerd wat er in dit onderwerp stond, maar hij blijft grijs.
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
danny-tramfreak
Controller
Controller
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 01 okt 2008, 17:14

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor arno op 16 dec 2008, 16:24

arno schreef: Of de texturemap ( Texture.KLC_NC_WXD) niet in de aircraft Fokker hebt geplaatst


Dit ook gedaan?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Avatar gebruiker
arno
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 10495
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:51
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor FsTheo op 16 dec 2008, 17:20

Wat Arno schrijft, daar moet je nog even naar kijken Danny, je het de tekst nu bij het goede toestel staan, maar de Texture ook?

Want dan moet het eigenlijk gewoon werken..

Theo :wink:
Avatar gebruiker
FsTheo
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 14769
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:34
Woonplaats: Zandeweer, Prov. Groningen

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor arno op 16 dec 2008, 17:21

Danny, je hoeft daar geen melding voor te maken.

ik heb de map van mijn klm in de map geplaatst genaamd PF10070v2_F70_Tay-620 is dat goed? zo nee, waar staat de map aircraft fokker?? :$


Volgens mij is dat goed en als je daarna de aircraft.cfg ook bewerkt hebt zoals eerder beschreven ( het wordt dus nummer 12 helemaal aan het einde van de cfg) dan kan er niets verkeerd gaan.
Wel de aircraft.cfg "opslaan" en niet "opslaan als", want dan wordt meestal vergeten om "txt" in "cfg" te veranderen.

arno

PS: Heb je dat allemaal gedaan? Stuur dan je "aircraft.cfg" van dat toestel even naar mijn emailadres:
arno[at]dutchfs[dot]com
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Avatar gebruiker
arno
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 10495
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:51
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor danny-tramfreak op 16 dec 2008, 17:27

heren, bedankt voor jullie hulp!! hij staat er eindelijk in in de nieuwe kleuren. ik heb alleen de naam veranderd in KLM Cityhopper NC. nu is het grijze ook weg. Nogmaals hartstikke bedankt!! :D :D :D
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
danny-tramfreak
Controller
Controller
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 01 okt 2008, 17:14

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor arno op 16 dec 2008, 17:29

Mijn klomp is gebroken :G: Dat kan nooit hét probleem zijn geweest, tenzij er al een texture met dezelfde naam in je map stond.

Maar goed het werkt!

arno

Edit: Toch wel, je hebt dus de map van die texture zonder "underscores" in de map van de Fokker geplaatst. En Paul hamerde daar nog zo op. :fl:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Avatar gebruiker
arno
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 10495
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:51
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor danny-tramfreak op 16 dec 2008, 17:37

máár, nu zit ik met nog een klein probleempje. ik heb een map van een FOKKER 100!!!!! geplaatst in
pf10070v2_F_100_Tay-650, maar daar staat geen aircraft.cfg! maar wel in die van F_100_tay-620. moet ik dan de link van de tay-650 van mijn fokker 100 nu in de aircraft.cfg van de tay-620 zetten?
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
danny-tramfreak
Controller
Controller
 
Berichten: 66
Geregistreerd: 01 okt 2008, 17:14

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor PaulB op 16 dec 2008, 17:48

Nee.

ik zou je echter willen adviseren om een herinstallatie van de PFJ70/100 uit te voeren, want óók in de pf10070v2_F_100_Tay-650 hoort een aircraft.cfg te zitten!

Bovendien heb ik de indruk dat jouw mapnamen niet kloppen.
Bij mij staat er:
PF10070v2_F100_Tay-620
PF10070v2_F100_Tay-650

Let op het ontbreken van de _ tussen de F en het getal 100!
Hoewel dit niet echt het functioneren van de kist in FS zal beïnvloeden ....... :fl:
Paul.
PaulB
....
....
 
Berichten: 3507
Geregistreerd: 04 jan 2007, 19:55
Woonplaats: 14 april 1945-09 juni 2009

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor arno op 16 dec 2008, 18:18

danny-tramfreak schreef:máár, nu zit ik met nog een klein probleempje. ik heb een map van een FOKKER 100!!!!! geplaatst in pf10070v2_F_100_Tay-650,


Ik snap niet waarom je dat gedaan hebt. "Project Fokker" heeft een automatische install. Alles wordt op zijn plaats gezet. Alleen toevoegingen ( addons c.q. textures) zal je handmatig moeten toevoegen.

Wat Paul al schreef. Alles weer verwijderen en opnieuw installeren dat is denk ik dé beste optie.

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Avatar gebruiker
arno
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 10495
Geregistreerd: 04 jan 2007, 18:51
Woonplaats: ergens op deze aardbol

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor mitchell op 19 dec 2008, 17:41

Ik heb diezelfde paint gedownload en de textures in die F70-620 mapje gedaan.En de file in de Aircraft.file gedaan maar dan krijg ik dit.Ik heb dit aleen met project fokker.SGA MD80 gaat makelijk Posky gaat makelijk behalfe fokker :?
Afbeelding
Meschien is de kwaliteit wat slecht komt omdat ik geen zin had om Paint.net op te starten dit heb ik gewoon even met paint gedaan.
Afbeelding
Avatar gebruiker
mitchell
Supervisor
Supervisor
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: 17 jun 2007, 15:20
Woonplaats: Delft/Den Haag

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor PaulB op 19 dec 2008, 17:47

En gij werkt waarschijnlijk met VISTA?? :evil:

Ga dan maar eens zoeken in onze forums, want dit is een bekend VISTA-probleem en de oplossing daarvoor is al tientallen keren gegeven (ga ik dus niet nogmaals doen :fl: ) .....
Als je niet met Vista werkt maar met XP dan is er iets aan de hand met de rechten die je hebt.
Paul.
PaulB
....
....
 
Berichten: 3507
Geregistreerd: 04 jan 2007, 19:55
Woonplaats: 14 april 1945-09 juni 2009

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor mitchell op 12 jan 2009, 17:51

Ik heb heb gezocht.Maar ik vindt het nergens.Ik heb hier last van met Aerosim,Project Fokker.
Het is echt irritant.Ik wil al een heletijd een Luzair L1011 vliegen.Maar als die repaint het steeds niet doet :s.
Ik wordt er helemaal gek van :x .En als het ergens staat.Geef dan even een link.Want ik wordt gek van het zoeken.
Afbeelding
Avatar gebruiker
mitchell
Supervisor
Supervisor
 
Berichten: 1326
Geregistreerd: 17 jun 2007, 15:20
Woonplaats: Delft/Den Haag

Volgende

Keer terug naar Freeware Addon's FS9

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast