Project fokker PF100/70

Vragen en antwoorden betreffende "Freeware."

Moderator: Moderator-groep

Project fokker PF100/70

Berichtdoor 2d0 op 01 maart 2008, 10:53

Pilots,

Ik heb een probleem met mijn panel.
Na een update na versie 3 ziet mijn panel er zo uit, waarbij de gauges zijn verschoven en de batterijknop ook.
Ik heb al getracht een oude versie van panel.cfg terug te zetten, maar dat hielp niet.
Verder heb ik de oude gauges van project fokker v2 install terug gezet, maar zonder resultaat.
Waarschijnlijk ligt het in een ander panel dat ik heb geinstalleerd, maar ik weet niet hoe ik mijn panel goed krijg.

Zie plaatje. Thanks.

Afbeelding
2d0

Re: Project fokker panel probleem

Berichtdoor Nocila op 01 maart 2008, 14:22

Dat ziet er erg dubieus uit jong.
Mijn tip is uninstal de Project Fokker V2 eens en kijk dan in de Aircraft map of er iets is achter gebleven van het panel waarvan jij "waarschijnlijk" denkt dat het er ook mee te maken heeft.
Als alles schoon is dan installeer je de Project Fokker V2 opnieuw.

De "GaugeSound.dll" de "FSUIPC.dll" en de "FSSound.dll" van de V3 hoef je natuurlijk niet opnieuw te installeren want die blijven gewoon staan.

Je hoeft dan alleen nog maar de 3 Aircraft.cfg's aan te passen.

Nocila
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Nocila
Instructor
Instructor

Berichtdoor FsTheo op 01 maart 2008, 17:03

2d0 schreef:Ik heb al getracht een oude versie van panel.cfg terug te zetten, maar dat hielp niet.

Niet als je in de nieuwe versie op een of andere geheimzinnige manier die oude versie ook al gebruikt.
Dan verandert er niks.. Is de update een .exe bestand, of een zip? In dat laatste geval kun je eens kijken of je het panel.cfg kunt vinden en die handmatig installeren. (En dan natuurlijk overschrijven toestaan! :D )

Theo
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor rszrama op 01 apr 2008, 21:15

Ik krijg alleen maar een zwart beeld. In de readme staat trouwens dat je de bestanden naar je main FS9 map moet uitpakken. Dit werkte niet dus ik heb ze maar naar de aircraftmappen uitgepakt.

Iemand enig idee wat ik kan doen om dat zwarte scherm weg te krijgen? Als ik het naar beneden sleep dan krijg ik wel beeld en een panel maar dit is compleet uit proportie.

groet,

Rob
rszrama

Berichtdoor FsTheo op 01 apr 2008, 22:03

Vaak zit in een zip het komplete pad mee ingepakt. Dus als er staat, uitpakken in de hoofdmap, dan zorgt de zip er zelf voor dat alles netjes verdeeld wordt in de juiste, onderliggende mappen.

Een zwart scherm geeft eigenlijk al aan dat het toestel de panel bitmaps en de bijbehorende klokjes niet gevonden heeft.

Dus, niet naar beneden slepen om het zwart weg te krijgen, maar de panel map op de goede plek zetten, bij het toestel, dunkt me.. :D

Theo :wink:
FsTheo
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor PaulB op 01 apr 2008, 23:43

Wat ging er fout toen je de bestanden naar de main folder hebt laten uitpakken?
Want dat is toch echt de plek waar je ze naartoe MOET laten zetten om het panel "aan de praat" te krijgen (zoals Theo ook al schreef).
En dat staat niet alleen in de readme maar ook in het installatiescherm van de upgrade (V3.4).
Hoewel dat dus niet expliciet in het installatiescherm van de basis verzie (3.0) staat, geldt het ook daarvoor!! Is door mijzelf uitgetest!!

De bestanden in de ZIP-files zijn trouwens executable (.exe) bestanden, waarin inderdaad de correcte inatallatie-locatie is vastgelegd MITS JE MAAR DE MAIN FOLDER VAN FS SELECTEERT !!!

Welke bestanden heb je trouwens wáár naartoe gesleept, want als je alle bestanden in de panel folder hebt gezet en ook de gauges zijn naar de gauges map van FS gecopiëerd, dan zou het panel ook moeten werken.
Paul.
PaulB
....
....

Re: Project fokker probleem

Berichtdoor danny-tramfreak op 13 dec 2008, 16:01

maar nu heb i een ander probleem. het panel vindt ik juist heel mooi van de PF. ik heb op avsim een PF klm fokker 100 gedownload. ik heb de readme bestand gezet in aircraft.cfg en de xx gewijzigd in de volgende nummer. Ik heb in FS2004 gekeken blijkt het toestel grijs te zijn. hoe kan ik dat het beste veranderen?
Gevlogen toestellen Boeing 737-300/700/800, 757-200 en MD-11.
Plaatsen waar ik heb gespot Schiphol(doe ik nog steeds ;)), Düsseldorf, Manchester en Frankfurt (2x)
danny-tramfreak
Controller
Controller

Berichtdoor Nocila op 13 dec 2008, 16:51

Zou je de link van de repaint hier kunnen plaatsen, dan kan ik even kijken waar het niet goed gaat.

Groeten Nico
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.
Nocila
Instructor
Instructor

Berichtdoor danny-tramfreak op 14 dec 2008, 15:21

[fltsim.XX]
title=Gmax V2 F-70 KLM cityhopper NC PH-WXD Tay620-15
sim=fokker70
model=
panel=
sound=
texture=KLC_NC_WXD
checklists=F100
description=Fokker 70 Tay620-15 V2 model\nbased on official Fokker F70 spec's\nPROJECT Fokker-100/70 FDE by Martin Purps Model by Erez Werber\ntrue FS2004 Gmax aircraft (will not work with FS98/FS2000)\nPF10070 website http:\/\/fokker.avsim.net
ui_manufacturer=Project Fokker
ui_type=F-70
ui_variation=KLM cityhopper -