Nieuwe ontwikkelingen

Aerofly is bekend van o.a. trainingssoftware voor RC modellen. Met FS zijn ze een sim gestart.

Moderators: Leendejager, Moderator-groep

Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor PeterL op 05 jun 2017, 11:36

Omdat het laatste bericht in deze rubriek dateert van juni 2014 is het de hoogste tijd voor een update. Bij alle opwinding over DTG FSW en de laatste versie van P3d is het eigenlijk vreemd dat er totaal geen aandacht is geweest voor de laatste versie van Aerofly, ook ik was deze sim eigenlijk vergeten. Kort geleden las ik deze review:

http://www.fsvisions.nl/review-aerofly- ... simulator/

en toen ben ik toch maar eens verder gaan zoeken.

https://www.avsim.com/home/reviews/airc ... tor-r4002/

Bij ORBX is er een vergaande samenwerking aangekondigd met IPACS, de makers van Aerofly. Een afvaardiging van ORBX is in Duitsland op bezoek geweest en er wordt een eerste add-on voor Aerofly FS2 uitgebracht op 15 juni: LOWI. Hierover is alles te lezen op de site van ORBX. Kortom: spectaculair nieuws bij elkaar.
PeterL
Instructor
Instructor

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor FlipS op 05 jun 2017, 22:06

De reviewer van fsvisions was kennelijk niet helemaal bij de les want hij schrijft over FSX en P3D dat dat 32-bits toepassingen zijn, terwijl Dovetail Games de 64-bits versie op dat moment al in Early Access had gepubliceerd en Lockheed-Martin de 64-bits versie al had aangekondigd. Die laatste is vijf dagen na het review gepubliceerd.

Ik heb de indruk dat alle flight simulators voor pc naar elkaar toe groeien. AeroflyFS mist nu nog veel doordat de ontwikkelaars het (net als Dovetail Games) te snel op de markt wilden gooien. Zodra FSW en AeroflyFS wat verder ontwikkeld zijn, denk ik dat er niet veel verschil zal zijn met X-Plane en Prepar3D v4. Je kunt nou eenmaal niet voorbij maximaal realisme en dat wordt steeds beter benaderd, afgezien dan van fysieke beweging. En ook de prijzen zullen dicht bij elkaar komen.
Het wordt dan wel moeilijk om een keuze te maken ... :hm
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Keer terug naar AeroflyFS