Nieuwe ontwikkelingen

Aerofly is bekend van o.a. trainingssoftware voor RC modellen. Met FS zijn ze een sim gestart.

Moderators: Leendejager, Moderator-groep

Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor PeterL op 05 jun 2017, 11:36

Omdat het laatste bericht in deze rubriek dateert van juni 2014 is het de hoogste tijd voor een update. Bij alle opwinding over DTG FSW en de laatste versie van P3d is het eigenlijk vreemd dat er totaal geen aandacht is geweest voor de laatste versie van Aerofly, ook ik was deze sim eigenlijk vergeten. Kort geleden las ik deze review:

http://www.fsvisions.nl/review-aerofly- ... simulator/

en toen ben ik toch maar eens verder gaan zoeken.

https://www.avsim.com/home/reviews/airc ... tor-r4002/

Bij ORBX is er een vergaande samenwerking aangekondigd met IPACS, de makers van Aerofly. Een afvaardiging van ORBX is in Duitsland op bezoek geweest en er wordt een eerste add-on voor Aerofly FS2 uitgebracht op 15 juni: LOWI. Hierover is alles te lezen op de site van ORBX. Kortom: spectaculair nieuws bij elkaar.
PeterL
Instructor
Instructor
 
Berichten: 356
Geregistreerd: 02 dec 2009, 19:08
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor FlipS op 05 jun 2017, 22:06

De reviewer van fsvisions was kennelijk niet helemaal bij de les want hij schrijft over FSX en P3D dat dat 32-bits toepassingen zijn, terwijl Dovetail Games de 64-bits versie op dat moment al in Early Access had gepubliceerd en Lockheed-Martin de 64-bits versie al had aangekondigd. Die laatste is vijf dagen na het review gepubliceerd.

Ik heb de indruk dat alle flight simulators voor pc naar elkaar toe groeien. AeroflyFS mist nu nog veel doordat de ontwikkelaars het (net als Dovetail Games) te snel op de markt wilden gooien. Zodra FSW en AeroflyFS wat verder ontwikkeld zijn, denk ik dat er niet veel verschil zal zijn met X-Plane en Prepar3D v4. Je kunt nou eenmaal niet voorbij maximaal realisme en dat wordt steeds beter benaderd, afgezien dan van fysieke beweging. En ook de prijzen zullen dicht bij elkaar komen.
Het wordt dan wel moeilijk om een keuze te maken ... :hm
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor Matthijs op 05 sep 2017, 07:39

Al een wat ouder topic maar ik werd hier op gewezen en wil als de betreffende reviewer van FsVisions.nl toch graag even reageren op de toch wel opmerkelijke reactie van FlipS.

Over bij de les gesproken: Waar in deze review schrijf ik dat FSX en P3D beiden 32-bits toepassingen zijn?
Als je goed leest zie je dat we spreken over de 32-bit architectuur in het algemeen, zonder deze te koppelen aan een specifieke simulator.

Kritiek geven is prima, maar onderbouw dit dan wel en ga niet zomaar wat roepen zonder goed te lezen :wink:
Avatar gebruiker
Matthijs
Instructor
Instructor
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 08 jan 2007, 12:51
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor FlipS op 05 sep 2017, 09:09

Het is geenszins mijn bedoeling om ongefundeerde kritiek te leveren (wat je inmiddels zou moeten weten als je dit forum langer bezoekt) maar ik heb het review nogmaals gelezen en bij lezing is er geen andere mogelijkheid dan om te concluderen dat er geen andere 64-bits flight simulators in ontwikkeling waren: je maakt alleen vergelijkingen met FSX en de 32-bits versie van P3D. Flight Sim World en P3D v4 worden met geen woord genoemd. Goed lezen is een kunst, goed schrijven is een even grote kunst. Tenzij ... maar dat kun je zelf bedenken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor Matthijs op 05 sep 2017, 10:55

Het zal dan wel aan mij liggen, maar ik snap echt niet waarop gebaseerd wordt dat we zeggen dat er geen andere 64-bit simulatoren op de markt zijn. Dit zal meer een persoonlijke opvatting zijn. Even de betreffende quote uit de review:

... FSX en Prepar3D hebben als basis de reeds verouderde ESP Engine, en dat wordt door velen duidelijk gevoeld door de beperkingen die dit met zich mee brengt. Hoeveel tweaks zijn er wel niet nodig om FSX goed draaiend te krijgen met alle addons? En hoeveel beperkingen kom je niet tegen voor wat betreft de 32-bit architectuur? Maar ook op grafisch gebied zijn beiden inmiddels alweer achterhaald gezien de mogelijkheden die er tegenwoordig zijn in andere PC games.


Het gaat om de beperkingen voor wat betreft de 32-bit architectuur. Nergens schrijf ik dat er geen 64-bit simulatoren op de markt zijn, of zie ik dit verkeerd? Ik kies er echter bewust voor om een vergelijking te maken tussen de (oude) 32-bit ESP simulatoren en Aerofly FS2. Ja we hadden het ook anders kunnen omschrijven en ter verduidelijking misschien alle simulatoren kunnen benoemen, maar is dat nu echt relevant? .

Wat fijn is het toch als mensen (in alle gebreken) nog de tijd willen nemen om een review te maken zodat anderen hiervan kunnen profiteren. Ach, de beste stuurlui.... :fl:
Avatar gebruiker
Matthijs
Instructor
Instructor
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 08 jan 2007, 12:51
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor FlipS op 05 sep 2017, 11:50

Het vergelijken met FS'95 en zelfs het vergelijken met FSX (SE) en P3D v1 t/m 3 is niet relevant. Het noemen van Flight Sim World en P3D v4 is wél relevante informatie, zelfs als daar (nog) geen vergelijking mee wordt gemaakt. Als ik de inleiding lees, dan vraag ik me af waarom relevante informatie niet genoemd wordt, want pas dan hebben andere flight simmers iets aan het review.

De indruk die nu is ontstaan, is dat het review op verzoek is geschreven. Er zijn meerdere flight simmers die hun hobby goedkoop of zelfs gratis kunnen beoefenen doordat zij steeds de nieuwste versies van programma's en add-ons gratis krijgen toegezonden om daar een review over te schrijven. Die reviews moeten dan wel positief uitvallen, want anders zal de stroom gratis software snel slinken. Het gevolg is dat iedere flight simmer één of meerdere add-ons gekocht heeft op basis van een positief review, waarna die add-on niet aan de verwachtingen voldeed. Zulke reviews zijn dus geen service aan andere flight simmers maar een verlengstuk van de commercie.
Ik kan mij vergissen, maar het niet geven van relevante informatie gaf mij een slecht gevoel. Omdat het review niet op dit forum is gepubliceerd, heb ik maar neutraal gereageerd met de opmerking dat de reviewer kennelijk niet helemaal bij de les was geweest.

Waarom zijn Aerofly FS2 en Flight Sim World in Early Access uitgebracht? Graag wordt de indruk gewekt dat dat uit een soort filantropie is om tegemoet te komen aan de flight simmers die allang op een betere flight simulator zitten te wachten. Net alsof er alleen nog een beta-test nodig is en dan is-ie klaar. Maar zo is het niet; Aerofly FS2 en Flight Sim World zijn eenvoudig niet klaar terwijl X-Plane 11 en Prepar3Dv4 wél klaar zijn. De makers van Aerofly FS2 en Flight Sim World wilden Lockheed-Martin kennelijk de pas afsnijden. Early Access geeft mij dus ook een slecht gevoel.

Ik noteerde dat ik verwacht dat alle flight simulatoren naar elkaar toe gaan groeien. Dat denk ik omdat je dat ziet met alles dat op de markt is: de vervlakking van de markt. Fabrikanten moeten tegemoet komen aan de wensen van het grote publiek, anders halen ze te weinig omzet.
Nu zijn er nog belangrijke verschillen tussen flight simulatoren. Ik lees op dit forum dat de scenery van X-Plane 11 mooier is dan die van P3D v4. Dat is geschreven door iemand die beide programma's geïnstalleerd heeft zodat ik er niet aan twijfel dat de constatering objectief is. Maar X-Plane 11 heeft (blijkens hetzelfde topic) ook tekortkomingen ten opzichte van P3D v4. Dat is begrijpelijk: iedere flight simulator loopt tegen de grenzen van de rekenkracht van pc's aan. Austin Meijer heeft gekozen voor mooie scenery, het ACES-team heeft andere prioriteiten gesteld zoals AI-verkeer.

Alle nieuwe flight sims maken gebruik van moderne technologie waardoor optimaal gebruik wordt gemaakt van de rekenkracht van de pc. (Vandaar dat het niet relevant is om Aerofly FS2 te vergelijken met antieke 32-bits toepassingen). Kies je voor het één, dan moet je iets anders laten vallen.
Door een FS in Early Access uit te brengen kan een hoge frame rate geboden worden. Maar hoe zal die frame rate zijn als het programma eenmaal compleet is met alles erop en eraan?

De meerderheid van de flight simmers vliegt met de Boeing 737 en de meerderheid daarvan met de versie van PMDG. Daar horen mega-airports bij en de meeste flight simmers verwachten dan ook andere vliegtuigen op de vliegvelden en in de lucht. Tot nu toe wil Austin Meijer daar niet aan tegemoet komen, waardoor X-Plane geen groot aantal gebruikers kent.

Microsoft heeft al vanaf het begin aan zowel commerciële partijen als aan hobbyisten de mogelijkheid geboden om add-ons te bouwen. Daar wordt zoveel gebruik van gemaakt dat iedere flight simmer dat als een recht is gaan beschouwen. Dovetail Games schijnt het leveren van add-ons zelf in de hand te willen houden. Als DG dat volhoudt, zal Flight Sim World ook geen groot aantal gebruikers krijgen.
Van Aerofly FS2 weten we dat ook nog niet. We zullen moeten wachten tot het programma helemaal klaar is. Dat is de enige conclusie die ik nu kan trekken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3161
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor Matthijs op 05 sep 2017, 12:59

Met deze uiteenzetting ben ik het helemaal eens, laat ik echter voorop stellen dat FsVisions beslist geen reviews 'onder voorwaarden' publiceert. Dat we bewust een vergelijking hebben weggelaten met diverse simulatoren vind ik daardoor wat te ver gezocht. Zoals eerder aangegeven gaat het uiteindelijk om Aerofly FS2 zelf en ik durf toch zeker wel te stellen dat deze review daar verder zeer uitgebreid op in gaat.

Als FsVisions zijn wij al jaren onafhankelijk en dat willen we graag zo houden. Er staan inmiddels een hele serie reviews op FsVisions die allemaal gemaakt zijn uit eigen initiatief van redactieleden. Uiteraard worden er wel eens review exemplaren gratis aan ons verstrekt maar dit gebeurt zonder verdere voorwaarden die hieraan gesteld worden. Wat de reden is dat deze review niet op het forum gepubliceerd is durf ik niet te zeggen. Waarschijnlijk is dit er bij ingeschoten.

Het klopt dat FSW en P3D v4 op het moment van de review wel aangekondigd waren. Echter was de beschikbare informatie voor ons te summier om hier dieper op in te gaan of zelfs een vergelijking te maken. Zeker als het om een 'early acces' gaat. Pas na uitgebreid testen kunnen/willen wij een goede vergelijking maken. Daar zit gelijk ook het gevaar, we gaan te vaak vergelijken met andere simulatoren zonder iets als een heel nieuw product te bekijken. Zoals FSX nog steeds vaak vergeleken wordt met Prepar3D. Aerofly FS2 is in mijn beleving een mooie nieuwe simulator, maar je kunt het beslist niet vergelijken met bijvoorbeeld Prepar3D V4. De reden om een review te schrijven was voornamelijk bedoeld om de 'mist' die rondom Aerofly FS2 hangt wat op te trekken. Tot voor kort was er maar zeer weinig informatie over deze simulator terug te vinden op het web.

Hopelijk is zo het een en ander duidelijk geworden, we hopen met deze review in ieder geval een duidelijk beeld te creëren van de mogelijkheden en onmogelijkheden van Aerofly FS2.
Avatar gebruiker
Matthijs
Instructor
Instructor
 
Berichten: 335
Geregistreerd: 08 jan 2007, 12:51
Woonplaats: The Netherlands

Re: Nieuwe ontwikkelingen

Berichtdoor ravw op 05 nov 2017, 12:53

daarbij spreek hij ook over geen ATC en geen AI maar ook daar zijn ze al mee bezig .. en binnen kort een hele nieuw gebied ( gratis DLC) met weer een zooi aan vliegvelden ....

ik heb hem nu al een paar dagen in huis en het bevalt me goed ik heb nu bijna alles anageschaft wat je maar kunt kopen behalve Aerofly FS 2 - Orbx - Chicago Meigs Field.

Dit meer omdat Midway en OHare ontbreken en dat Chicago Meigs Field niet meer open is . en waarom zou je en vliegveld kopen waar je niet meer op mag landen

Dat vind ik toch wel een gemiste kans

Ik hoop zelf dat ze nog de ABC eilanden en St maarten gaan doen ( dan wel voor de storm , anders is het alleen maar met watervliegtuig landen ) :-)

maar verder ben ik heel benieuwd naar de DLC van Nederland dat lijkt me wel heel mooi , helaas niet de vliegvelden maar dat kan nog komen zodra er meer mensen zich gaan bezig houden met Aerofly FS 2

Ik heb nu al veel plezier met Aerofly FS 2 en het kan alleen maar beter worden
Een copiloot zit er altijd naast, want ik ben de kapitein.

Systeem:AMD Systeem:CM Elite 130,GA-B150N Phoenix Wifi,I5 6400,GTX 970 ,Crucial BX200 240GB, Samsung EVO 250GB,8 Gb KHF, Windows 10 Pro 64bits
Avatar gebruiker
ravw
Student Pilot
Student Pilot
 
Berichten: 38
Geregistreerd: 02 maart 2012, 16:04
Woonplaats: Vlaardingen


Keer terug naar AeroflyFS

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast