Geen power

Ook de verdere ontwikkelingen van Prepar3d van Lockheed Martin willen we volgen in een eigen hoekje!

Moderator: Moderator-groep

Geen power

Berichtdoor Arie op 04 dec 2017, 11:51

Goede dag. Heb een probleem, wanneer ik met een propeller toestel wil gaan vliegen dan kom ik niet of maar iets omhoog. Ook als ik op F4 druk krijg ik niet meer power. Met de straal motoren heb ik geen problemen. Met FSX SE heb ik geen enkel problemen. Ik gebruik Saitek Yoke Pro. Heb voor de zekerheid de nieuwste drivers en programma geinstalleerd, maar het probleem blijft in P3D. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Re: Geen power

Berichtdoor FlipS op 04 dec 2017, 13:30

Welke versie van P3D heb je? Doet dit probleem zich voor met alle propellervliegtuigen, dus ook met de default vliegtuigen? Hoe heb je de yoke geconfigureerd, met P3D, FSUIPC of met SPAD?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Arie op 04 dec 2017, 15:53

Goede dag FLIPS. Sorry ik had wat duidelijker moeten zijn. Heb P3D 4, dus de laatste versie Academie. Dit probleem heb ik met alle propeller toestellen en de Saitek heb ik geconfigureerd met P3D. FSUIPS en SPAD heb ik niet. Nog vriendelijk bedankt voor jouw reactie!! Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor zzip op 04 dec 2017, 17:26

Hoy Arie,
Ik werk ook met P3Dv4 en dit al geruime tijd .
een maand geleden ging het bij mij ook mis, ik kreeg niet genoeg snelheid, met alle gevolgen van dien .
Ik heb daar toen weinig aandacht aan besteed omdat ik liever met jets vlieg .
Ook als ik een scenery aan het maken ben, dan vlieg ik heel weinig .

Daar ik dringend een format C van mijn systeem moest doen heb ik daar helemaal niet meer aan gedacht .
Na de format C en uiteraard de herinstallatie van P3Dv4 werkt alles weer normaal .

Misschien eens overwegen om een herinstallatie uit te voeren ?
Maar ik zou toch eerst aanraden om te Googlelen .

Grtz
Peter
zzip
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 04 dec 2017, 20:01

Waar ik aan dacht was de propeller. Als die in de spelbesturing niet of verkeerd wordt aangestuurd, zal de motor ook geen vermogen leveren. Je kunt dus nog eens kijken of de propeller goed geprogrammeerd is. Maar de ervaring van Peter doet vermoeden dat er ook bij de installatie iets mis gegaan kan zijn.
Ik heb de meeste vliegtuigen met zuigermotor en propeller uitgebreid met RealEngine. Ik vermoed dat die uitbreiding ook werkt in P3D v4 maar daar heb ik nog geen ervaring mee. In RealEngine kun je niet alleen instellen dat storingen optreden als je het vliegtuig mishandelt maar je kunt ook precies aflezen wat motor en propeller doen. Misschien helpt dat om de oorzaak te vinden.
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Arie op 05 dec 2017, 09:24

Goede morgen Flips en Zip. Heb P3D 4 geinstaleerd , op het moment dat deze verscheen. Van begin afaan had ik dit prbleem. Heb toen al van alles geprobeerd en zovaak opnieuw geinstaleerd dat ik de melding kreeg dat ik over het limiet van 10 keer downloaden zat. Hierna heb ik een paar dagen moeten wachten op de toestemming om weer te mogen downloaden. Inmiddels heb ik een nieuwe laptop waar ik uiteraard weer alles moest instaleren , maar het is weer precies het zelfde. Nu is het zo dat, ik vlieg eigelijk maar zelden met een propeller vliegtuig, en toch zit het mij niet lekker. Dus het is niet zo erg maar toch blijft het vreemd. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 05 dec 2017, 10:49

Welke versie heb je, v4 of v4.1? Ik weet niet of daar de oplossing in zit, maar ik begreep dat in v4.1 enkele fouten zijn opgelost.
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Arie op 05 dec 2017, 11:29

Dag Flips Heb de eerste keer V4 geinstalleerd. Wanneer er een nieuwe versie verschijnt krijg je daar dan een bericht van? Wanneer je ,zoals ik, diverse keren het programma hebt verwijderd en opnieuw hebt geinstalleerd krijg je dan automatisch de nieuwste versie? Zo niet, wat moet je dan doen om deze te verkrijgen en is dat dan gratis? Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 05 dec 2017, 14:16

Ik weet niet zeker of je bericht krijgt. De upgrades van een versie zijn gratis; pas bij v5 zou je die nieuwe versie weer moeten kopen. Vanaf het verschijnen van een upgrade is dat de enige die je kunt downloaden. Als je recent gedownload hebt, zou dat dus v4.1 moeten zijn. Ik weet niet wanneer die gepubliceerd is. Je moet kunnen zien welke versie/upgrade je hebt; ik denk in het openingsscherm of anders waarschijnlijk in het Windows configuratiescherm/programma's (instellingen/apps).
Bij upgrades van vorige versies was het zo dat je de oude moest de-installeren voor je de nieuwe installeerde. Ik heb een keer geprobeerd de nieuwe versie over de oude te zetten om alle add-ons niet opnieuw te hoeven installeren, maar toen werkte het programma niet goed.
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor zzip op 06 dec 2017, 01:13

Filip en Arie,

ik heb reeds 2 x 4.1 geinstalleerd
1 x met addons geinstalleerd en dus 4.1 erbovenop
1 x volledige herinstallatie van 4.0 en 4.1 .

In bede gevallen heb ik niet het minste problemen odervonden .

Grtz
Peter
zzip
Instructor
Instructor

Berichtdoor Arie op 06 dec 2017, 09:48

Goede morgen Flips en Peter. Ben blij met jullie reacties. Heb gekeken welke versie ik heb, op 25-11- 2017 heb ik de laatste installatie gedaan, heb versie 4.1.7.22841. Dus daar ligt het niet aan. Het is wel tegen mijn principe maar zolang ik hiervoor geen oplossing kan vinden leg ik mij er maar bij neer en zal de propeller vliegtuigen laten voor wat zij zijn. Nogmaals vriendelijke dank. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 06 dec 2017, 10:06

Het zint mij ook niet dat de propellervliegtuigen bij jou niet goed functioneren. Omdat dit probleem zich bij anderen niet voordoet, kan er geen sprake zijn van een bug in het programma. Er is bij jou dus kennelijk iets mis gegaan met de installatie of (wat waarschijnlijker is) met de aansturing. Wat je eens kunt proberen, is om de spelbesturing helemaal af te koppelen en (bij voorkeur met een default vliegtuig) te proberen wat er gebeurd met alleen keyboard commando's:
full throttle = F4
propeller high speed = Ctrl + F4
mixture full rich = Ctrl + Shift + F4