Overstappen naar Prepar3D

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Overstappen naar Prepar3D

Bericht door elstoplo »

Mijne heren,
Ik ben langzaam aan bezig met een overstap te maken naar Prepar3D. De installatie van het pakket verliep soepeltjes.
Maar de volgende stap is een stuk lastiger ervaar ik.
Zo probeer ik het ORBX pakket erop te zetten maar krijg daar gelijk al vreemde boodschappen zoals; "Radio Buttons 01> on next, line 13 Argument 2 must be of type string". Ik begrijp hier niets van.
Any way kan iemand mij uitleggen hoe ik bepaalde software pakketten kan installeren zoals ORBX, FSINN etc.

Het is niet vriendelijk in gebruik is mijn eerste gedachte.
Graag reacties die mij op weg helpen.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door FlipS »

Ik weet hier niet direct een antwoord op. Ik denk dat het verschil maakt of je oude of nieuwe pakketten van ORBX hebt. Zoals ik het van de site van ORBX begrijp, zou installatie van nieuwe pakketten in beide versies van FSX en alle versies van P3D probleemloos moeten verlopen. Bij oudere pakketten zal de installer P3D niet kunnen vinden. Ik kan me voorstellen dat de installer bij een versieverschil P3D wel kan vinden maar dat bepaalde bestanden niet corresponderen waardoor je vreemde foutmeldingen zou kunnen krijgen.

Momenteel heb ik geen ORBX geïnstalleerd in P3D. Ik heb ORBX scenery die alleen voor FSX is bedoeld en van P3D heb ik nog de oudere versie v2.5 Ik heb wel geprobeerd ORBX scenery in P3D te installeren en dat lukte door een (leeg) bestandje FSX.exe in de root van P3D te zetten. Maar door andere problemen werkte het niet goed (ik had een freeware migration tool en die installeerde willekeurig in FSX of in P3D, onafhankelijk van de keuze die ik maakte. Het gevolg was een vreselijke puinhoop) en toen wilde ik eerst die andere problemen oplossen. Ik zou nu wel weer eens een nieuwe poging kunnen doen maar omdat ik heel veel gebruik maak van een hulpprogramma dat nog niet voor P3D bestaat, ben ik eigenlijk weer helemaal terug bij FSX.

Als je FSX ook nog hebt geïnstalleerd, zou je ook kunnen proberen ORBX te koppelen via de scenery library. Je moet dan zoeken waar de voor FSX geïnstalleerde bestanden (de mappen Scenery en Texture) staan. Verder moet je de map ORBX kopiëren en het bestand default.xml uit de map Autogen. Tenslotte moet je een snelkoppeling maken van FTX Central. Ik kan niet beloven dat het werkt maar dit lijkt me redelijk kansrijk. Ik zou het alleen doen als je ORBX versie ouder is dan je P3D versie. ORBX heeft of had een regeling dat je oude versies gratis kon omruilen tegen nieuwe. Ik weet niet of dat nu nog steeds gratis kan en onder welke voorwaarden.

Heb je wel de goede versie en krijg je die niet aan de gang, dan kun je je vraag uiteraard op het ORBX forum stellen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door Thair.nl »

Een dergelijke boodschap wijst er op dat je niet de goede installer hebt. Vermoedelijk gebruik je de zogenaamde triple installer. Deze ondersteunt FSX, FSX-SE en Prepar3D tot en met versie 2.4. Wat je nodig hebt is de zogenaamde quad installer. Deze ondersteunt namelijk ook Prepar3D vanaf versie 2.5 (hier en daar een andere directory structuur). Gewoon dus even de nieuwste versie downloaden en daarvanaf installeren.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door elstoplo »

Ik ga jullie berichten eens bestuderen en dan een volgende stap maken.
Ben nog steeds druk met FSX dus een grote drang is er (nog) niet. Maar de verleiding is er wel omdat er in ieder geval verbetering waar te nemen is in alle opzichten.
Dank.
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door Thair.nl »

Ik draai zelf al met Prepar3D sinds versie 2.0 en ben er uitermate tevreden over. Iedere update heeft weer verbeteringen gebracht en nagenoeg nooit een "vastloper".

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door elstoplo »

Hoe installeer ik de driver van een MCP737EL in Prepar3D v3?
Op de één of andere manier wil dat niet lukken. Als ik op de exe file klik gaat het instal menu open maar daar blijft het dan ook bij. Gebeurt verder niets!

Probleem is opgelost, ik had de verkeerder DRIVER en is dus niet zo handig.

Nu alleen nog FSINN en Active Sky Next, weet daar iemand een antwoord op?
Beiden draaien nu op FSX maar hoe koppel ik deze aan Prepar3D v3??????
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door elstoplo »

Ook Active Sky en FSinn heb ik kunnen installeren en heb daarvoor de Migration Tool van Estonia gebruikt.
Volgende stap is nu de scenery's, de Aerosoft installers laten zich makkelijk installeren.

Hoe zit het nu met de Addon scenery's??

Iemand?
Gebruikersavatar
RB16015
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 638
Lid geworden op: 23 jan 2007, 17:48
Locatie: Almere

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door RB16015 »

Active Sky Next gaat niet werken via de Migration Tool.
Been there, Done that!!! :oops:
Kijk even op Hifi Sim Technologies/Downloads
Download hier de volgende versie "ASN for P3D v2.5/v3.X with Service Pack 4.1 – Full Version B5868"
Afbeelding
MSI Z87-G45 Gaming│ Intel Core I5 4670K (at) 4.1 GHz │ MSI N760GTX Gaming 2GB GDDR5 │ Corsair 16GB DDR3-1866 │ W7 Pro x64
elstoplo
Instructor
Instructor
Berichten: 406
Lid geworden op: 26 okt 2007, 16:24
Locatie: Santpoort-Noord

Re: Overstappen naar Prepar3D

Bericht door elstoplo »

Ja daar kwam ik ook achter en heb inmiddels alles operationeel.
Loopt allemaal prima en voorlopig ben ik tevreden.
Jammer is dat ik de Yoke en Throtte niet actief krijg.
Ik heb dit nu ingesteld via FSuipc en gaat ook goed maar het is effe werk.
Plaats reactie