P3D, twitch en vlieglessen...

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
LindavK1972
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2016, 18:03

P3D, twitch en vlieglessen...

Bericht door LindavK1972 »

Hoi allemaal,

Na een hele, hele lange perioden van inactiviteit ( er is nogal wat veranderd hier en daar ) ben ik er weer.
Ondertussen P3D gekocht en ik moet zeggen....ik heb het weer helemaal te pakken....

Dus bij deze, mijn eerste 3 lessen voor de beginnende piloot in P3D.







Comments mogen, indien opbouwend.

Met groetjes,

Linda van Kollenbug
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D, twitch en vlieglessen...

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum!
Dat is mooi, lessen voor de beginnende piloot!
Maar, als ik nou een tip mag geven, kijk dan even hier. Toelichting waarom ik deze Skyhawk prefereer boven die van Carenado lees je hier.
Als je dan toch bezig bent met lessen!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
LindavK1972
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 feb 2016, 18:03

Re: P3D, twitch en vlieglessen...

Bericht door LindavK1972 »

Het punt is dat ik zo verliefd ben op de Carenado, dat het een lastige keuze is om over te stappen. Maar wie weet...ooit.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: P3D, twitch en vlieglessen...

Bericht door FlipS »

Ja, dat kan ik begrijpen. Dat gaat dan een beetje als ontrouw voelen. Carenado heeft altijd erg mooie virtuele vliegtuigen gebouwd. Maar de A2A C172 is minstens zo mooi en gedetailleerd. En dan zijn er weer repainters geweest die het interieur van de A2A C172 onder handen hebben genomen zodat er nu versies beschikbaar zijn in verschillende kleuren en ook een 'gebruikte' versie met krassen op het instrumentenpaneel en (olie?) vlekken op de vloerbekleding. Bovendien zijn er meerdere repaints van onder andere Nederlandse en Belgische uitvoeringen.

Punt is dat de A2A C172 niet alleen meer biedt (zoals de pre-flight check die natuurlijk een belangrijk onderdeel van de lessen zou kunnen zijn) maar dat de vliegeigenschappen (voor zover je daar bij een virtueel vliegtuig over kunt spreken) zo goed mogelijk in overeenstemming zijn gebracht met die van de echte. De vliegeigenschappen zijn gewoonlijk een zwak punt van Carenado. In theorie is het mogelijk de vliegeigenschappen van de Carenado te verbeteren, maar dat vraagt enige kennis van de wijze waarop die in de flight simulator gerealiseerd zijn, en natuurlijk kennis van de echte vliegeigenschappen. Ik heb de vliegeigenschappen van de FSX default C172 verbeterd maar ik ben nog niet tevreden en daarom heb ik die nog niet gepubliceerd.
Op Internet zijn wel freeware bestanden (aircraft.cfg en .air-bestand) voor de FSX default C172 die verbeterd zijn door Rob Young van RealAir. Die zijn kennelijk een 'jeugdwerk' geweest van Rob Young want er valt ook wel wat aan te verbeteren. De door hem verbeterde vliegeigenschappen hebben andere sterke punten dan de mijne (met die van hem kan het vliegtuig spinnen, met de mijne nog niet) maar hoewel ze beide beter zijn dan de originele, zijn ze geen van beide 'af'.
Die verbeterde vliegeigenschappen kunnen waarschijnlijk eenvoudig uitgewisseld worden met die van de Carenado. Doordat A2A Accu-Sim toevoegt dat het programma van FSX aanvult en deels verbetert, is het niet eenvoudig om de A2A vliegeigenschappen te gebruiken voor andere vliegtuigen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

Re: P3D, twitch en vlieglessen...

Bericht door ph-dla »

hallo

leuke uitleg in het nederlands , zeer leerzaam .. bedankt.

dennis
Plaats reactie