AI traffic in Prepar3d v3.2

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Lion
Instructor
Instructor
Berichten: 213
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:21

AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door Lion »

Ik ben weer een stapje verder in mijn overweging om over te stappen naar P3d v3.2.
Echter ik gebruik nu Prepar3d v2.4 en maak gebruik voor AI traffic: WOAI. (270 maatschappijen)
Nu lees ik dat dit nogal problemen geeft in Prepar3d v3.2 (geen lichten, problemen met installatie)
Nu wil ik best wel betalen voor een andere add-on (mytraffic of UT2 o.i.d.), maar nu lees ik daar ook allerlei verhalen dat deze programma's ook niet echt geschikt zijn voor Prepar3D v3.2.

Is er überhaupt een goed AI programma voor Prepar3D v3.2 of is het daar nog te vroeg voor en dat nog aanpassingen komen voor de "oudere" programma's. En is WOAI toch te gebruiken? (misschien installatietips/adviezen) Want ik vind het wel een prachtige add-on.
Of moeten we met het voortschrijden der tijden zo zachtjes aan afscheid nemen van WOAI (Fs9/FSX)....

Heeft iemand van jullie AI traffic in Prepar3D v3.2., want dan ben ik benieuwd naar de ervaringen want zonder AI zie ik de overstap eerlijk gezegd (nog) niet zitten.

mvg
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door greencan »

In AI flightplanner 3.1.20 (de laatste voor zover mij bekend) zit een optie om WOAI geschikt te maken voor FSX.
WOAI was bedoeld voor FS9 of 2002 en werkte wel met FSX, maar als je zelf traffic toe gaat voegen met AIFP verschijnt die traffic niet.
In AIFP zit de optie (onder bulk traffic): ''Convert fs9 traffic files to FSX''.
Dat gedaan hebbende werkt alles wel.
AIFP kan ook met P3d werken, maar daar kan ik verder niets over zeggen omdat ik geen P3d gebruiker ben.
Eens proberen misschien?
Afbeelding
Lion
Instructor
Instructor
Berichten: 213
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:21

Re: AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door Lion »

Goedemorgen Greencan,

Bedankt voor de tip.
Maar ik heb nog niet alle 79 pagina doorgelezen maar volgens mij is dit een programma om zelf flightplans te maken. Op het eerste gezicht vind ik het er i.i.g. erg ingewikkeld en bewerkelijk uitzien.
Ik geloof niet dat ik dit ga begrijpen.

Ik gebruik nu WOAI in Prepar3d v2.4 en daar hoefde ik alleen mbv installer van WOAI alle pakketjes te selecteren en de rest gaat vanzelf. Daarom vind ik dit ook zo'n fijn programma. De vliegtuigen zien er goed uit en het werkt probleemloos.

Ik vraag me alleen af of dit in v3.2 ook zo gaat.

mvg
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door greencan »

Nee, geen handleiding door gaan lezen.
Mijn suggestie was het progje te installeren, dan een test doen met een WOAI maatschappij door die te converteren naar p3d -als die optie aanwezig blijkt, en dan kijken of het werkt in P3d v 3.2.
Meer niet.
:dup:
Afbeelding
Lion
Instructor
Instructor
Berichten: 213
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:21

Re: AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door Lion »

Wordt momenteel nog een beetje moeilijk want ik heb Prepar3d v.3.2 nog niet.
Ik ben eerst info aan het verzamelen welk AI programma het beste werkt in v3.2
Anders blijf ik voorlopig bij v2.4

Maar toch bedankt voor de tip(s)
citroene
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mar 2016, 20:39

Re: AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door citroene »

Ik heb hier een prepar3d licentie gekocht voor 1 maand om eens te testen en hier werkt mytraffic professional 6 goed.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Afbeelding
Lion
Instructor
Instructor
Berichten: 213
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:21

Re: AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door Lion »

En wat zijn je ervaringen met mytraffic? (performance, realistisch, veel maatschappijen (Europa??)
Is het een goede add-on for AI.
Is de installatie een beetje te doen....

mvg
citroene
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 38
Lid geworden op: 30 mar 2016, 20:39

Re: AI traffic in Prepar3d v3.2

Bericht door citroene »

Ik ben er toch redelijk tevreden over. Alleen de liveries zijn een beetje verouderd. Bvb van Jetairfly/arkefly enz is het nog steeds de oude ipv de dreamliner liverie. Heb toch de indruk dat de de grootste airlines aanwezig zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Afbeelding
Plaats reactie