prepare en asn live settings

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

prepare en asn live settings

Bericht door ph-dla »

Hallo iedereen .

Ik start Actieve Sky Next op , Daarna prepare 3D v3 op

Actieve sky staat op live , Time settings in prepare staat , reset to system time . ( sta op eham )

Het is bv 10.00 uur in de morgen , maar als ik op report weather curent position klik dan loopt me Active sky report ca 2 uur achter.

ik zie op internet dat op schiphol ca 22 graden is en in report 17 graden. Dat is dus niet live

Zijn er nog andere settings in Actieve Sky Next die ik over het hoofd zie ?

Alvast bedankt .

dennis
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: prepare en asn live settings

Bericht door Thair.nl »

Hoi Dennis,

het verschil van twee uur doet me vermoeden dat dit te maken heeft met de lokale tijd op EHAM en de zulu tijd waarmee normaal gesproken gevlogen wordt. Momenteel is dat namelijk precies twee uur. Ik stel ook Prepar3D in op lokale tijd, maar ik heb mijn vlieg PC's dusdanig geconfigureerd dat mijn tijdzone niet die van Amsterdam is maar de standaard GMT tijd. Hierdoor ben ik altijd gewaarborgd van zowel een correcte zulu tijd (op de klokken in mijn MIP) als van een correcte lokale tijd van het vliegveld waar ik op dat moment op sta.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

Re: prepare en asn live settings

Bericht door ph-dla »

bedankt theo

Dat configureren gebeurt dat in de cfg file's ?

hoe doe ik dat ,

gr dennis
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: prepare en asn live settings

Bericht door Thair.nl »

Hoi Dennis, als je het configureren van de tijd bedoeld, dat kan je doen in het Windows Control Panel (Configuratie scherm) Date and Time (Datum en tijd?) en daar de timezone (tijdzone?) instellen op GMT. Ik werk met Engelse versies van Windows dus ik weet niet precies wat de Nederlandse vertalingen daarvan zijn.

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

Re: prepare en asn live settings

Bericht door ph-dla »

hallo theo


Ik heb de setting op utc staan dat is een verschil van -2uur. met nederland

vervolgens heb ik de klok ook 2 uur terug gezet in windows . ( dus bv 12.00 naar 10.00 uur )

en nu heb ik eindelijk de goede tijd in mijn display en asn.

vanavond eens uitproberen met mijn cdu acars systeem en prosim.

thx dennis
ph-dla
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 158
Lid geworden op: 10 jan 2014, 16:27
Locatie: delft

Re: prepare en asn live settings

Bericht door ph-dla »

hallo


helaas als ik prosim cdu i.c.m prosimutils doe en ik vraag het acteul weer van ASN dan geeft ie weer 2 uur vroeger aan in de cdu.

Afbeelding

op het scherm in prepare 3d .

Afbeelding

dit in het cdu scherm i.c.m. prosimutils.

mmmm nog niet goed meeschien een instelling van prosim , ???

word vervolgd


dennis
Thair.nl
Instructor
Instructor
Berichten: 417
Lid geworden op: 25 dec 2012, 10:23
Locatie: EHRD
Contacteer:

Re: prepare en asn live settings

Bericht door Thair.nl »

Hoi Dennis,

twee dingen. Ten eerste wordt de meteo data niet constant ververst maar ik geloof iets van iedere 30 minuten. Ten tweede, heb je al eens geprobeerd om ASN het weer te laten regelen zonder tussenkomst van ProSimUtils? Het zou best mogelijk kunnen zijn dat zowel ProSimUtils als ASN van een andere source gebruik maken waardoor de verschillen te verklaren kunnen zijn. Zelf gebruik ik, om een aantal totaal verschillende redenen, ProSimUtils niet (meer).

Groetjes,

Theo.
i7-3770K, 16GB, GTX670, BenQ W1080ST / i5-3550, 8GB, HD5770 / Q6600, 4GB, HD4570 / G1610, 4GB / Saitek yoke,TQ, rudder / OC 737 MCP, EFIS / 10 monitors / Prepar3D, ProSim737, PFPX, TopCat, ASN. websites: thair.nl, facebook.com/thair.nl
Plaats reactie