Aerosoft Airbus

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
louisdecoolste
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:49
Locatie: België

Aerosoft Airbus

Bericht door louisdecoolste »

Goedemiddag,

Ik heb sinds een week aerosoft Airbus.

Heb al een paar leuke vluchten gemaakt, maar heb nog veel te leren.

Ik heb een vraag wat de landing betreft.

Als er geen ILS beschikbaar is moet je dus zelf je vliegtuig landen. Moet je dan op je 'gevoel' afdalen zodat je denkt dat je optijd op de juiste hoogte bent als je wil landen?

Ik heb wat zitten zoeken op internet maar heb niet echt een antwoord kunnen vinden. Ook alle tutorials op YouTube zijn met ILS.

Mvg
Acer Predator G-series 5920
PMDG: 777-200, -300er
747-400/800i
737-600/700/800/900ngx
Bae Jetstream
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Aerosoft Airbus

Bericht door FlipS »

Voor zover ik weet, zijn er behalve ILS en GPS geen andere hulpmiddelen voor een IFR approach.
Als er geen ILS is, is er meestal een ander hulpmiddel: PAPI (Precision Approach Path Indicator) of VASI (Visual Approach Slope Indicator). Die geven alleen informatie over het verticale vlak waarin het glijpad ligt; bovendien zijn dit visuele hulpmiddelen waarvoor je voldoende zicht nodig hebt. De richting moet je dan vinden met een VOR baken (Omni Directional Radio Range) waar je je navigatie instrument op afstemt.
Wellicht zijn er in afgelegen gebieden nog vliegvelden met NDB (Non Directional Beacon). Ook dan moet je met DI recht voor de baan zien te komen.

Als er geen ILS, VASI of PAPI is, moet je zelf het glijpad bepalen. Houd dan de gebruikelijke helling van 3° aan. Om die helling te vinden is het het eenvoudigst om airspeed en vertical airspeed aan te houden zoals je die bij een ILS nadering aanhoudt.

Als er helemaal geen bakens zijn, moet je het vliegveld vinden door een VOR baken van een ander vliegveld te volgen; op visual approach charts staat aangegeven welk(e) baken(s) je kunt gebruiken. Maar dan moet je nog recht voor de baan zien te komen en dat zal dan met de DI (Direction Indicator) moeten. Je moet dan wel de richting van de baan kennen. Kennis van het vliegveld waar je gaat landen, is altijd vereist.

Of er nog andere methoden zijn, weet ik niet; althans niet voor verkeersvliegtuigen. GA vliegtuigen maken gewoonlijk een visual approach waarbij je via een circuit binnenkomt, maar dat gebeurt niet bij IFR landingen zoals je met verkeersvliegtuigen maakt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
louisdecoolste
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:49
Locatie: België

Re: Aerosoft Airbus

Bericht door louisdecoolste »

Oké,
Bedankt voor het antwoord. Ik zal alles wat je geschreven hebt eens opzoeken op internet zodat ik alles kan uitvoeren.
Nogmaals bedankt :)
Acer Predator G-series 5920
PMDG: 777-200, -300er
747-400/800i
737-600/700/800/900ngx
Bae Jetstream
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Aerosoft Airbus

Bericht door FlipS »

Op Internet is inderdaad veel te vinden, maar tussen de handleidingen die je op deze website via de homepage kunt vinden, zitten er ook een paar over het landen met gebruik van verschillende systemen van bakens en/of instrumenten. Die handleidingen zijn weliswaar vrij oud maar dat maakt niets uit.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
René Bruggink
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 113
Lid geworden op: 15 jan 2011, 10:45
Locatie: De Kwakel

Re: Aerosoft Airbus

Bericht door René Bruggink »

Je kan ook natuurlijk een save flight doen voor je gaat landen en van daar af meerdere malen je landing te oefenen.
Zo dat je er een beetje aan gewend raakt hoe je moet aan vliegen bij een landing

Groeten René
Intel Core i9-10900 2,8 GHZ ,GeForce RTX 2080 Super ,Geheugen: 32 GB RAM,
1 TB SSD & 1TB HDD, Windows 11 64 bit , Honeycomb Alpha en Bravo ,
T.Flight rudder pedals, 2 x 32" curved samsung monitoren en een Streamdeck MK2
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: Aerosoft Airbus

Bericht door Kevin »

Zo te lezen ben je nog flink aan het oefenen met vliegen! Als ik je een tip mag geven: ga eens landingen oefenen met een (een flink stuk) kleiner vliegtuig, zoals een Cessna C172. Er zit er één standaard in FS en als je het realistischer wil aanpakken heeft bijvoorbeeld A2A Simulations een prachtexemplaar. Je zult daar veel profijt van hebben en uiteindelijk zullen je landingen met de Airbus ook veel beter gaan!

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
PeterL
Instructor
Instructor
Berichten: 404
Lid geworden op: 02 dec 2009, 19:08
Locatie: Nieuwerkerk aan den IJssel

Re: Aerosoft Airbus

Bericht door PeterL »

Het is nogal een verhaal om een NPA (Non Precision Approach) in een forumbericht te omschrijven. Maar als je "non precision approach aerosoft airbus a320" als zoekterm gebruikt , kom je van alles tegen. Ook links naar het Aerosoft forum waar dit onderdeel wordt beschreven.
louisdecoolste
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 101
Lid geworden op: 11 nov 2013, 10:49
Locatie: België

Re: Aerosoft Airbus

Bericht door louisdecoolste »

Ik zal eerst wat oefenen met een Cessna :)
Eigenlijk wat logischer is ipv direct een groot vliegtuig te nemen.
Bedankt! [vlieg]
Acer Predator G-series 5920
PMDG: 777-200, -300er
747-400/800i
737-600/700/800/900ngx
Bae Jetstream
Plaats reactie