EHAM Schiphol p3d

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
jos1234
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2016, 16:24

EHAM Schiphol p3d

Bericht door jos1234 »

Beste sim gebruikers

Kan iemand mij helpen met de volgende vraag?

weet iemand wanneer AIRPORT EHAM Schiphol dus, voor Prepar3d uitkomt?
Ik heb namelijk net een nieuwe simulator met P3D V3 waar ik overigens heel blij mee ben. en ik zou het heel leuk vinden om vanaf Schiphol te vliegen met een mooie scenery. Mij is verteld dat deze scenery deze winter zou uitkomen.

Ik hoop hier antwoord op te krijgen.
Alvast bedankt,
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: EHAM Schiphol p3d

Bericht door arno »

Welkom op ons forum. Bij mij is niet bekend of er überhaupt een scenery van Eham wordt gemaakt voor P3D. Maar wat je wel zou kunnen proberen om de EHAM-versie van NL2000 ( zie link) te gebruiken in P3D. Het team heeft de Nederlandse scenery (freeware) voor fsx gemaakt maar het schijnt dat deze ook in P3D geinstalleerd kan worden, alhoewel er nog geen ondersteuning voor is. Dus voor problemen in P3D zullen waarschijnlijk nog geen oplossingen aangedragen kunnen worden:
http://www.nl-2000.com/nuke/modules.php ... le&sid=247

FlyTampa is wel ( sinds oktober 2015, volgens forum op Aerosoft) bezig met een payware versie voor EHAM
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
jos1234
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2016, 16:24

Re: EHAM Schiphol p3d

Bericht door jos1234 »

Beste Arno,

Ten eerste bedankt voor de reactie,

Ik denk dat ik er zeker iets aan zal hebben.
Maar wat ik hier dus uit opmaak is dat het nog niet bekend is of er wel een AIRPORT van amsterdam voor Prepar3d komt?
Of begrijp ik dit helemaal verkeerd?
Ik zal zeker even op de link kijken en ik zal er dan denk ik zelf wel uitkomen.

Bedankt!
Mvg
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: EHAM Schiphol p3d

Bericht door arno »

jos1234 schreef: Maar wat ik hier dus uit opmaak is dat het nog niet bekend is of er wel een AIRPORT van amsterdam voor Prepar3d komt?

Ik zal zeker even op de link kijken en ik zal er dan denk ik zelf wel uitkomen.

Bedankt!
Mvg
Wat ik lees op het forum van Aerosoft ( een grote speler inzake payware scenery) dat Flytampa ( ook een grote payware scenerymaker) in oktober 2015 heeft aangekondigd met een EHAM-versie voor P3D
uit te komen. Maar een aankondiging wil nog niet zeggen dat het al bekend is wanneer deze wordt uitgebracht. http://forum.aerosoft.com/index.php?/to ... am-p3d-v3/

Op de site van Flytampa zie ik dat nieuwsbericht niet: http://www.flytampa.org/index.html

MBT tot NL2000 daar heb je minimaal de installer en libraries en 3D nodig en te installeren. Daarna EHAM. Lees de goede uitgebreide handleiding die men ook aanbiedt.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: EHAM Schiphol p3d

Bericht door FlipS »

Op de website van NL2000 staat een aankondiging dat versie 4.09 nu getest wordt (beta). Belangrijkste verbetering t.o.v. de huidige v.4.08: overal autogen huizen (als mijn pc dat maar trekt ...). Die autogen huizen zullen zowel in FSX als P3D verschijnen.
Van v.4.08 verschijnen enkele vliegvelden niet of niet goed in P3D; EHAM is voor zover ik weet compleet of vrijwel compleet in P3D. Je kunt dat dus nu al installeren; je hoeft niet op v.4.09 te wachten. Of EHAM in die nieuwe versie nog mooier wordt, is mij niet bekend. De omgeving wordt in ieder geval wel mooier!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie