fly tampa EHAM vraag

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Michel
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:25

fly tampa EHAM vraag

Bericht door Michel »

Hallo,

Ik ben nieuw op deze site en ik wil jullie bij deze allemaal groeten.

Onlangs heb ik de EHAM scenery van FlyTampa gekocht en ik moet zeggen ziet er erg goed uit.
Maar als ik met een klein vliegtuig de boel al taxiede ga verkennen valt het mij op dat er veel kuilen zijn op het vliegveld.
Waarschijnlijk komt dit door een verkeerde instelling in de scenery library
Ik gebruik prepar3d v 2 en mijn scenery Areas ziet er als het volgt uit :
D:\P3D\P3D\FlyTampa\Amsterdam\scenery

Mijn vraag is aan jullie is staat het zo goed?

MVG,
Michel
Boldie
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jan 2015, 20:53
Locatie: Vlaardingen

Re: fly tampa EHAM vraag

Bericht door Boldie »

Ik denk dat je elevation layer is niet geïnstalleerd, zie : http://www.flytampa.org/forum/viewtopic.php?f=32&t=9601
Michel
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:25

Re: fly tampa EHAM vraag

Bericht door Michel »

Hallo Boldie,

Bedankt voor je reactie,

Volgens mij werkt het nu,ik heb de Amsterdam LC aan de scenery library toegevoegd.

In de prepar3d scenery library heb ik het als volgt staan.

Priority 1 D:\P3D\P3D\FlyTampa\Amsterdam_LC
2 D:\P3D\P3D\FlyTampa\Amsterdam\scenery

Klopt dit of nog beter hoe heb jij het staan?
Bij de vorige instelling ,met kuilen, lagen er platte klm vliegtuigen bij de gates deze zijn nu weg met de
nieuwe instelling .
Maar hoort het niet zo te zijn dat deze wel in de goede vorm met de nieuwe instelling bij gates moeten staan?

Mvg, Michel
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: fly tampa EHAM vraag

Bericht door arno »

Bericht op het forum van NL2000. Inzake gebruik NL2000 en FlyTampa
Gebleken is, dat tijdens de installatie van FlyTampa Amsterdam de default.xml (van de autogen) in zowel FSX als P3D wordt aangepast en dat is op zich geen probleem maar wordt dan opgeslagen in een andere encoding. Hierdoor is onze installer niet meer in staat om bij het herïnstalleren van de NL2000 library het default.xml bij te werken. Je ziet dat in een foutboodschap. Waarom men dat gedaan heeft is een raadsel, maar wij zullen proberen onze installer aan te passen om alsnog met dit fenomeen te kunnen omgaan.

Ook moeten de NL2000 items 3D en heliports in de library boven de FlyTampa komen anders vallen gebouwen en de heliport Amsterdam weg,

Joop/NL2000team
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Michel
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:25

Re: fly tampa EHAM vraag

Bericht door Michel »

Hallo Arno,

Bedankt voor de moeite dat je heb gereageerd op mijn vraag.
Ik ben een startende p3d piloot en weet daardoor weinig van, autogen ,encoding ,library , default.xml ect ect.
Ik was van mening dat tegenwoordig alles plug and play was.

Nogmaals bedankt,

Michel
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: fly tampa EHAM vraag

Bericht door Kevin »

Michel schreef:Ik was van mening dat tegenwoordig alles plug and play was.
Dat is het binnen het flightsim wereldje helaas niet; daarvoor zijn er teveel verschillende uitbreidingen en manieren van vliegen! Dat wil echter niet zeggen dat het allemaal moeilijk is: er zijn overal op het internet handleidingen, filmpjes en dergelijke te vinden en als het dan toch niet lukt, zijn er fora zoals deze om het aan 'lotgenoten' te kunnen vragen. En door de diverse fora te doorzoeken kun je ook al een hoop informatie vinden, zonder zelf je vraag te hoeven stellen.

De juiste volgorde in de scenery library voor Flytampa hoort als volgt te zijn:
  1. 1: FlyTampa-Amsterdam
  • 2: FlyTampa-Amsterdam_LC
  • 3: FlyTampa-Libraries
Zo zou alles goed moeten werken. Zo niet, dan zou ik een herinstallatie overwegen. Heb je soms nog andere add-ons die van invloed zouden kunnen zijn?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: fly tampa EHAM vraag

Bericht door arno »

Op de website is een nieuwe installer te downloaden ( 4.077) die het probleem tussen flyTampa en NL2000 in P3D oplost.

http://www.nl-2000.com/nuke/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie