Geen Virtuele Cockpit

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Geen Virtuele Cockpit

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Simmers,

Hier mijn 98e probleem.

Als ik ga vliegen en dan via Create Scenario naar een vliegveld ga, dan heb ik geen VC. Dat komt omdat ik niet kan schakelen tussen de views. Als ik dat doe dan krijg ik in plaats van de VC een compleet groen scherm.De volgende view is dan de Towerview. Dan weer doorschakelen en ik kom weer op het uitgangspunt uit. Nl. waar die mee opstart en dat is de wat ik noem de"buitenview".

Goed. Geen punt. Dan toch maar vliegen. Maar na 3 meter heb ik al een crash. Steeds.

Dit alles gebeurt bij meerdere vliegvelden die ik heb gekocht en geinstalleerd. Op een standaardveld is er niets aan de hand.
Ik heb Malaga als mijn default-airport staan. Daar geen probleem.

Maar nu komt het. Als ik eerst met Malaga open, of na de problemen bij een ander veld terug ga naar Malaga, en dan weer naar het veld wat ik wilde, dan is er niets aan de hand bij de andere velden. Het heeft dan te maken met Malaga schijnbaar. Of het ligt aan de velden die ik erin heb gezet.

Ik vlieg met een Joystick momenteel omdat mijn Saitek het niet doet in W10 en ik al weken wacht op een ACE Yoke, besteld bij Aviation. Ik dacht nog dat het aan de Joystick kon liggen maar met het keyboard is hetzelfde aan de hand.
Ook heb ik ineens een roerafwijking naar rechts. Die krijg ik er niet uit. Was eerder wel goed. Is met taxiën wel er lastig. Ook de AP vliegt scheef maar houd wel koers.
Jammer dat de AP van Saitek het niet doet.

Voor de goede orde: ik vlieg met de KingAir350, Grafische kaart GTX 1070- CPU Intel i7-3770. (Toch geen kleine jongen) .Windows 10 Pro en PreparV3.

Er komen nog wel meer heel rare problemen maar voorlopig hoop ik hiervoor een oplossing te krijgen. Zal niet weten wat te doen. Mijn vliegleven bestaat al 4 jaar uit configureren, configureren, zoeken, configureren en is nog steeds zo. Dagen lang ben ik er dan mee bezig. Maar ja, wel van de straat af.

Wie helpt mij uit deze brand?

Flightlevel1000. (A desperate cockpit owner).
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Geen Virtuele Cockpit

Bericht door arno »

Wie kan hem verder helpen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Geen Virtuele Cockpit

Bericht door FlipS »

Ik heb werkelijk geen idee, maar om de oorzaak van het probleem te lokaliseren zou ik eerst mogelijke oorzaken uitsluiten. Haal in de Scenery Library de vinkjes weg voor alle add-on scenery en probeer dan of het probleem zich nog voordoet.
Blijft het probleem, probeer dan een ander vliegtuig (met nog steeds uitgeschakelde add-on scenery).
Probeer de VC op te roepen via verschillende manieren: door indrukken van toets S of via het menu Views > Cockpit.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Geen Virtuele Cockpit

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo FlipS,

De 3 mogelijkheden die je aangaf heb ik uiteraard gedaan. S - Knop op de joystick en met rechtsklikken op het scherm. De VC staat dan al aangevinkt.
Dat met de Library zal ik gaan doen. Want ergens moet er iets vast staan waardoor ik eerst Malaga moet starten en daarna naar elk ander veld kan gaan. Dan staat de VC al klaar.

Ik wacht nog steeds op een ACE yoke en op nog wat hardware. Zodoende kan ik nog niet verder met bouwen. Alles moet nog een plek krijgen.
Als ik alles zonder VC kan doen is het nog niet goed. Want zodra de plane gaat rijden heb ik een crash. Geheid. Misschien dat dit nog een aanduiding kan zijn?

FlipS, ben blij met je reactie.

Groeten

Flightlevel1000.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Geen Virtuele Cockpit

Bericht door FlipS »

Hier http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... d7#p267441 kun je lezen hoe je Saitek spelbesturingen aan de gang kunt krijgen in Windows 10.
Succes met zoeken naar de oorzaak van de andere problemen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Geen Virtuele Cockpit

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo FlipS,

Ik heb alles van de Library uitgevinkt maar dat was ook niet de oplossing.

Groeten.

Flightlevel1000
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Geen Virtuele Cockpit

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo FlipS,

Het probleem is opgelost. Zomaar ineens.

Alle medewerkers aan deze topic: Bedankt.

Flightlevel1000.
Plaats reactie