FSUIPC Saitek Panels

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Michel
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:25

FSUIPC Saitek Panels

Bericht door Michel »

Geachte Heren,

Ik maak gebruik van Prepar3d en ik krijg het niet voor elkaar om mijn Saitek Chesna Yoke en de Throttle aan de praat te krijgen waar ik met FSX nooit problemen heb gehad.
De rudder werkt wel ik ben nog niet toegekomen aan mijn panels maar dat is een latere zorg.
Op de site zag ik dat het prog. FSUIPC de uitkomst zou zijn, deze heb ik aangeschaft (geregistreerde versie) en geprobeerd.

Mijn vraag aan jullie is moet ik alles handmatig in FSUIPC invoeren ,wat mij veel werkt lijkt, of bestaat er een tool , prog. waar alles al is gedaan
en die je dan kan toevoegen aan FSUIPC? , als jullie begrijpen wat ik bedoel tenminste?

Met vriendelijke groet,

Michel
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: FSUIPC Saitek Panels

Bericht door greencan »

Zo te zien -geen reacties tot dusver- hebben we hier te maken met een 'apart geval'.
Net als bij FSX zou alles gewoon moeten werken. Inpluggen, wat gerommel in de pc en klaar.
Ik denk niet dat gebruik van FSUIPC dit oplost.
Ik ken het probleem ook in FSX. Er is ergens ooit iets mis gegaan met een usb aansluiting na een wisseling van functies.
Te korte kabel, andere poort dan maar, ja, werkt. Toch niet helemaal zoals ik het wil met die kabel en terug naar de vorige situatie. En dat werkt dan niet meer.
Ik had gelukkig nog wat vrije usb slots zodat alles weer goed kon komen.
Ik heb er eens op ge-googled. Als ik het goed begrepen heb moeten in het register zaken worden opgeschoond, en daar ben ik geen held in.
Maar ik denk dat je in die richting moet zoeken.
Van de aanschaf van de payware versie van FSUIPC hoef je geen spijt te hebben: Geweldig wat daar allemaal mee kan.
Nog wat reacties afwachten misschien..
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSUIPC Saitek Panels

Bericht door FlipS »

Al mijn Saitek spelbesturingen functioneren in P3D (ik bezit v2.5), inclusief het Saitek Switch Panel. Ik heb alles via het menu in P3D ingesteld. Aanvankelijk gooide P3D mijn instellingen elke keer weg bij het afsluiten van het programma, maar op gegeven moment behield P3D de instellingen terwijl ik niets veranderd had.
Ik kreeg het Switch Panel alleen aan de gang door de koppeling handmatig in xml.exe in te voeren. Tekst staat al ergens op deze website maar ik kan die opnieuw vermelden. Andere panels heb ik niet; het lijkt me mogelijk dat je ook daarvoor koppelingen moet opnemen in xml.exe.

Er is ook een freeware hulpprogramma voor Saitek panels: SPAD (Saitek Panels Advanced Driver). Als het niet lukt om de panels op gewone wijze aan de praat te krijgen, zou je dit hulpprogramma ook kunnen proberen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Michel
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 jan 2017, 15:25

Re: FSUIPC Saitek Panels

Bericht door Michel »

Bedankt voor de reactie het probleem is nog niet verholpen
Ik ga proberen de register zaken op te schonen

Mvg,
Michel
Plaats reactie