Disabling Scenery Areas

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Disabling Scenery Areas

Bericht door mialo »

Hoi,

Graag wil ik een aantal scenery die ik niet gebruik uitschakelen. Op de p3D site staat het volgende:

Disabling Scenery Areas

You may want to keep a scenery area on your hard drive but not have it appear in the simulator. To accomplish this, you must disable the scenery area in the Scenery Library. In order to manage one add-on scenery area separately from other add-on scenery, you must put it in its own folder in the .\Addon Scenery folder.

To disable scenery areas from the Scenery Library
1.Select the area you want to disable.
2.Clear the check box for the selected area in the Enabled column.
3.Click OK.

Wanneer ik dus op OK klik gaat hij een nieuwe database bouwen, maar als hij klaar is staan alle uitgeschakelde vinkjes weer aan. Ook is alle scenery nog steeds aanwezig.

Wil ze ook niet, zoals boven staat, in de Addon Scenery folder zetten omdat ze nog steeds op de HD staan.
Gewoon uitvinken zoals in FSX zodat ze niet meer geladen worden tijdens de opstart Van P3D.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Bedankt en groet.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Disabling Scenery Areas

Bericht door FlipS »

Voer je alle handelingen uit als Administrator? Want het lijkt erop dat je niet gemachtigd bent om wijzigingen in de scenery configuratie aan te brengen.
In een hardnekkig geval zou je kunnen overwegen P3D te (her)installeren in een andere dan de default directory, maar dat is wellicht (te)veel werk.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: Disabling Scenery Areas

Bericht door mialo »

Bedankt voor je antwoord.

Heb volledig beheer. Zowel als gebruiker en administrator.

P3D draait onder W10 en staat op een aparte HD. Dus niet de default directory.

grt.
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: Disabling Scenery Areas

Bericht door mialo »

Hoi Flip,

Naar aanleiding van jouw eerste vraag toch maar gaan zoeken. En bij toeval het volgende: Mijn p3d snelkoppeling op het bureaublad opende ik met rechts en dan " Als administrator uitvoeren". Echter deed hij niet wat er stond kwam ik achter.
Vanuit het installatiebestand nieuwe Prepar3D.exe als snelkoppeling naar bureaublad en bij Compatibiliteit vinkje bij "Dit programma als Admin uitvoeren".
Ik kan nu Scenery aanpassen naar behoefte.

Bedankt.
Plaats reactie