Prepar3D met Google Chrome ??

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Lion
Instructor
Instructor
Berichten: 213
Lid geworden op: 08 sep 2008, 13:21

Prepar3D met Google Chrome ??

Bericht door Lion »

Goedendag allen,

Ik zit al een tijdje met de vraag of je Prepar3D kan gebruiken als je Google Chrome als Internetbrowser hebt.
Ik gebruik nog steeds Explorer voor bijv real weather (Opus Software) en Flightsim downloads en omdat ik me kan herinneren dat in het verleden deze combi niet wenselijk was.
Maar ik kom nu steeds meer (Flightsim) websites tegen die o.a. Google Chrome adviseren.

Is dit nu geen probleem (meer) of.....

Bedankt voor jullie reactie(s)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Prepar3D met Google Chrome ??

Bericht door arno »

Iemand die hem verder kan helpen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Prepar3D met Google Chrome ??

Bericht door FlipS »

Ik heb hier geen ervaring mee maar eerlijk gezegd zie ik het probleem niet. Je kunt alle internetbrowsers tegelijk installeren. Je moet één van die browsers selecteren als standaardbrowser. Dus als Google Chrome problemen zou veroorzaken, schakel je om naar een andere. De andere browsers geef je een snelkoppeling zodat je bijvoorbeeld Explorer als standaardbrowser gebruikt en als je Chrome wilt gebruiken, doe je dat via de snelkoppeling. De vraag of je Chrome als standaardbrowser wilt installeren, beantwoord je dan met 'nee'. Opus haalt het weer op via de standaardbrowser.

Ik begrijp dat je nog met Windows 7 werkt? Want in 10 heet de browser Edge. Op dit moment zou Edge de hoogste veiligheid bieden van alle browsers. Edge gebruikt Bing als standaardzoekmachine. Mijn ervaring is dat Chrome beter en sneller zoekt dan Bing. Je kunt in Explorer of Edge Google wel instellen als zoekmachine maar dan maak je geen gebruik van Chrome als browser. Vandaar dat ik ze naast elkaar heb geïnstalleerd.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie