Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door mialo »

Goedendag allen,

Het onderstaande vindt plaats te Maastricht (EHBK). De EHBK is uit NL2000. Laatste versie installer en updates.
Windows 10. P3D v3.4 en FSX.
In FSX is alles goed, maar in P3D gebeurt er het volgende:

Heb een merkwaardig stukje verlichting op het begin van baan 21 wanneer ik daar sta om te vertrekken. Ga ik echter een stuk taxiën richting de papi van 21 verdwijnt hij.

Wanneer je met de flight controller het beeld van boven naar beneden beweegt komt het tevoorschijn. Werk zelf met ADE175 ( compatible P3D). Heb al van alles geprobeerd. EHBK opnieuw gedownload en geïnstalleerd.

Met ADE de Stock airport geopend om te kijken of ik iets kon vinden. Alles wat maar licht geeft op de runway uitgeschakeld. Het zelfde met de .BGL bestand van EHBK uit nl2000, maar kan dit vreemd stuk licht niet vinden.

Heb deze vraag ook aan het nl2000 team gesteld echter gezien te uitdunning van het team is hun capaciteit ook beperkt om vragen te beantwoorden.

Ik ben er zelf al geruime tijd mee bezig maar het lukt niet om dit vervelend ding te vinden en te verwijderen. Hopelijk kan iemand mij hier iets wijzer maken.

Bedankt en groet.

Heb een paar afbeeldingen bijgevoegd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door zzip »

Mialo,

dit is een gedeelte van de approachverlichting, denk ik, die niet op de juiste hoogte staat .
Dit wil zeggen, als het vliegveld op, bijvoorbeeld, 100 meter hoogte (altitude) staat, dan moeten alle objecten ook op 100m staan .
Dit is hier blijkbaar niet het geval .
Het rare is dat het in FSX wel goed staat .
Het zou ook kunnen dat het een stukje achtergebleven object is dat is achtergebleven en niet is opgemerkt bij de afwerking .
Ik heb dit ooit zelf voorgehad bij een approachtlight (ook toeval), van EBBL Kleine Brogel, die was achtergebleven en soms een crach veroorzaakte tijdens het opstijgen .
Dit heeft ook even geduurd eer ik wist wat het probleem was .
Maar een oplossing kan ik u niet geven, dat is werk voor de ontwerpers .

Grtz
Peter
Afbeelding
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door mialo »

Hoi Peter,

Bedankt voor je snelle reactie.

Het sterke vermoeden dat het iets met de approachverlichting te maken heeft is bij mij ook aanwezig. Alleen kan ik hem niet vinden.
In de print screen zie je 5 witte lampen boven en 2 beneden. Alhoewel afhankelijk van de benadering worden de 2 beneden ook rood. zie de print waar het camera aanzicht 180 graden gedraaid is. Heel merkwaardig.

Grt.
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door zzip »

Er zijn lampen aan de runway die bij nadering wit zijn en als je voorbij bent rood worden, maar ik weet voor de ( onnodig woord, verwijdert) niet meer welke .
Ik dacht de approach, maar ben niet zeker .

Grtz
Peter
Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door arno »

Iemand die Mialo verder kan helpen?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door arno »

Op NL2000 is als kerstkado een nieuwe versie ( 4.11) en nieuwe installer ( 4.082) uitgebracht. De tekst lezende heb ik begrepen dat de nieuwe versie
vooral gericht is op Prepar 3D. Misschien dat daardoor het bovenstaande probleem ook wordt opgelost?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
mialo
Controller
Controller
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 jan 2007, 07:33

Re: Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door mialo »

Hoi Arno,

Bedankt voor je reactie.

Zelf heb ik de nieuwste versie en installer van NL2000 geplaatst in P3D. Echter geen resultaat van de door mij gemelde problemen op hun site.
Zelfs de nieuwe baanverlichting heb ik aangepast omdat die gedeeltelijk dubbel aanwezig was. Leuk voor de kerstdagen zoveel lampjes.
EHBK blijft toch een apart verhaal. Ik hoop dat een van de bouwers ooit een keer tijd en aandacht hier voor heeft.

Fijne dag en groet.
Gebruikersavatar
zzip
Instructor
Instructor
Berichten: 292
Lid geworden op: 19 dec 2010, 16:44
Locatie: Tsonjingboldog/Mongolia

Re: Vreemd verlicht voorwerp op runway 21 EHBK

Bericht door zzip »

mailo,

ik heb het nog eens overlopen en zie nog maar één oplossing .
Terug NL2000 contacteren .
Zij zijn het die tenslotte iets kunnen aanpassen in de scenery .

Grtz
Peter
Afbeelding
Plaats reactie