Kan niet meer sturen na de landing

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door flightlevel1000 »

Beste Simmers,

Zou iemand van U een oplossing weten voor mijn probleem, nl:

Ik vlieg met KingAir350, na de landing met gas dicht uitrollen, en dan gas bijgeven om van de baan af te gaan. Dat gaat zeker 4 van de 10 keer fout. En wel dat ik dan niet meer kan sturen (Saitek Rudderpedals) om van de baan af te gaan. Alles staat dan vast. Alleen rechtuit. De torque(gas) op bijv. 22%. Kan dan niet lager gezet worden. Wel hoger. De plane wil wel vooruit. Sturen met de superdeluxe yoke gaat ook niet.

In V3 kon ik dan naar Controls gaan,rudder aanklikken en OK en dan ging het weer. Dit gaat in V4 niet meer op. Ik moet dan afsluiten.

Is er iemand bekend met dit euvel en weet een oplossing? Het bederft wel een beetje het vliegplezier.
Bij voorbaat dank.

Flightlevel1000
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door arno »

Heb je dit probleem ook met FSX, of heb je die niet meer? http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... ke#p254681
Dit, omdat je destijds ook een bijna soortgelijk probleem ervoer met de KingAir in FSX.
Of breng ik nu verwarring aan :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Arno,

Toendertijd ging het over het taxiën van de King. Dat is nu geen probleem meer. Waarschijnlijk door de Gstep configuratie van Flight Illusion. Weet ik vééél!
Maar nu gaat het over het "vastlopen" van de besturing en de Trust.

Het is wel zo dat ik deze problemen ook wel had toen ik nog met Boeing 737 vloog. Met live instrumenten en overhead. Anders zou je denken dat het aan de King ligt.
Voorheen gaf ik Saitekyoke de schuld. Maar nu heb ik een YOKO yoke. Een geweldig ding. Kost een paar eurootjes maar dan heb je ook wat.

Dat ik die beschreven truc niet meer kan uitvoeren in V4 verwondert me wel.

Ik heb wel pas nog problemen gehad met de USB kabel van de Rudder pedals. Geen goed contact en de pedals waren niet meer zichtbaar in apparaten en printers.
Wellicht dat dathet probleem kan zijn.

Ik zal in ieder geval hier een gevolg aan geven als ik het volgende heb gedaan, nl. Als die weer vastloopt even in Apparaten kijken of die herkend wordt.
Als dat niet het geval is dan gaat de kabel uit de powerhub en rechtstreeks naar de PC. Dan zal dat de boosdoener zijn. Of zie ik dit verkeerd?

Bedankt voor je reactie.

Flightlevel1000

PS. Ik ben in begin 2013 al overgestapt op Prepar3D. Dus geen FSX meer. En nu in V4.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door arno »

flightlevel1000 schreef: Als die weer vastloopt even in Apparaten kijken of die herkend wordt.
Als dat niet het geval is dan gaat de kabel uit de powerhub en rechtstreeks naar de PC. Dan zal dat de boosdoener zijn. Of zie ik dit verkeerd?
Je kan natuurlijk beginnen met nu rechtstreeks je usb aan te sluiten op je PC. Als het probleem zich dan niet meer voor doet dan weet je dat het daar in zat.
Op ons forum heb ik even gezocht naar soortgelijke problemen met een hub.
Nu is jouw yoke niet verdwenen zoals in onderstaande link, maar misschien brengt het geschrevene je toch nog iets verder? :G:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... ub#p267485
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
willy647
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:57

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door willy647 »

Ik heb geen Yoko yoke, dus kan het niet testen maar probeer misschien eens het volgende.

Verander de input methode van raw input naar directinput
Je vindt dit onder options -> controls -> other

Gebruikt je FSUIPC ? Daar valt ook een hoop in te regelen.
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door flightlevel1000 »

Hallo Willy647,

Ik gebruik de betaalde versie van FSUIPC. Wat de Raw input betreft, dit heb ik wel eens zien staan maar wist niet hier iets mee te doen. Ben voorzichtig met onbekende dingen te veranderen.,
Tot nu toe weer 4 landingen goed gegaan.
Het wachten is op de volgende vastloper. (Of niet meer)

Bedankt voor je bericht. Toch prettig als anderen met ideeën komen.

Indien weer een vastloper, direct bericht van mij.

Groeten.
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door flightlevel1000 »

Ik heb de Raw Input veranderd in Direct Input.

Graag zou ik willen weten wat het verschil is. En wat het beste. Standaard staat het op Raw. Zal de beste resultaten geven neem ik aan.

Ik heb ook gemerkt dat als ik een paar keer F2 heb gebruikt voor reverse van de King Engines er in de volgende vluchten het landingseuvel optreedt.
Maar weet dit niet zeker.

Ik heb F2 geconfigureerd met een druktoets op mijn yoke. Maar als ik de reverse hoor dan gaat dat in "termijnen". Even wel, dan weer niet, nog een keer en dan sta ik stil.
Normaal hoor je toch een aanhoudend geluid van de reverse te horen? Op alleen reverse remmen gaat niet snel. Als het al gaat.

Weet iemand hoe dit zit?
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door flightlevel1000 »

Aan allen,

Het schijnt toch de Reverse te zijn geweest die voor dit probleem zorgde.
Tot nu toe gaat het allemaal gladjes. En heb al weer vele vluchten gemaakt.

Dus maar afsluiten deze topic en mijn dank aan allen die hebben meegedacht.

Flightlevel1000.
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Kan niet meer sturen na de landing

Bericht door flightlevel1000 »

Helaas, het overkwam me weer 3 keer achter elkaar.
Kan de oplossing niet vinden. Moet dan steeds opnieuw opstarten .

Nog iemand die de oplossing ziet?

Flightlevel1000.
Plaats reactie