Prepar3D V.4 exe werkt niet meer.

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Prepar3D V.4 exe werkt niet meer.

Bericht door flightlevel1000 »

Beste simmers,

Ik weet dat deze vraag al eerder is gesteld (2015) maar daar zie ik geen afdoend antwoord op omdat er niet op een vraag werd ingegaan.
Vandaar nu nog eens:

Van het ene op het andere moment - Prepar3D v4 .exe werkt niet meer.- En dan het bekende schermpje met Er is een probleem opgetreden enz.
Programma sluiten. Ik heb alles geprobeerd. Een Repair installatie, USB stekkers even eruit.
Zo'n 15 keer geprobeerd maar kom niet verder.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe te fixen?

Heb ook Register cleaning gedaan met CCleaner en Reg Clean Pro.

Graag deskundige hulp en bij voorbaat dank.

Flightlevel1000
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Prepar3D V.4 exe werkt niet meer.

Bericht door arno »

FlipS adviseerde vaak bij fsx om in een logboek te kijken. Wellicht staat daar een oorzaak.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Prepar3D V.4 exe werkt niet meer.

Bericht door FlipS »

Inderdaad begint het zoeken naar een oplossing met het zoeken naar de oorzaak. Het gebeurtenissenlogboek kan daarbij vaak helpen.
Soms zit er een fout in een programma waardoor het steeds crasht. In dat geval zul je de oplossing vinden op het forum of in de FAQ van de bouwer van het programma. Maar ik heb nog niets gelezen over een fout die bij P3D v4 altijd tot een Crash to Desktop (CTD) leidt.

De Windows logboeken zijn op verschillende manieren te bereiken. Klik bijvoorbeeld op de Windows knop links onder. In Windows 7 verschijnt er dan een zoekregel direct boven de taakbalk. In Windows 10 krijg je links een menu, scroll helemaal naar beneden en klik op 'Zoeken'. Vul in 'Logboek'. Je krijgt dan meestal een paar mogelijkheden; klik op 'Gebeurtenislogboeken weergeven'. Kies dan 'Windows logboeken' en vervolgens 'Toepassing'. Zoek nu in de gebeurtenissen naar een fout die optrad op het tijdstip dat je programma vastliep.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
willy647
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jul 2017, 09:57

Re: Prepar3D V.4 exe werkt niet meer.

Bericht door willy647 »

Kijk misschien eens op dit forum ..

https://www.avsim.com/forums/forum/262- ... ctd-forum/
flightlevel1000
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 147
Lid geworden op: 10 okt 2013, 23:17

Re: Prepar3D V.4 exe werkt niet meer.

Bericht door flightlevel1000 »

Beste mensen,

Ik zal deze aanbevelingen noteren. Voor het geval dat. Want inmiddels heb ik het, tot nu toe, opgelost door een Systeemherstel te doen.
Van logboeken heb ik niet veel verstand. Zie dan wel het een en ander staan maar weet dan niet wat er mee te doen.

Bedankt voor jullie tips.

Flightlevel1000.
Plaats reactie