geen atc in p3dv4.2

Algemene discussieplek voor alles betreffende Lockheed Martin Prepar3d

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

geen atc in p3dv4.2

Bericht door seiran »

goedendag..

ik zit met een probleem en heb hier al menige forum voor na gekeken.

ik heb geen atc in p3dv4.2

uit ergenis geheel p3d en alles wat er bij hoort verwijderd en p3d plus alles op nieuw geinstalleerd

bij de eerste keer was het balkje in de optie menu pilot voice blanco kon niets selecteren

na herinstallatie kan ik nu wel weer pilot voice selecteren(pilotovoice 3 staat hij nu op)

voor de her installatie was er een bestandje verdwenen uit de map atc in roots p3d genaamd
usenglishbig

deze is nu wel aanwezig maar nog steeds geen atc.

ook als de popup atc menu blijft licht grijs en is niet op te klikken of via nummers op het toetsenbord te bedienen.

geprobeerd om handmatig atis/tower/ground te selecteren dat werkt wel maar geen geluid.
dit gebeurd bij pmdg 747 en 737 maar ook alle standaard vliegtuigen.

ik hoor verder wel engine geluid en alle ai traffic geluiden ook de pmdg ground power geluiden.
geluiden als je knopje om zet in vc werkt gewoon.

kort gezegt alle geluiden werken behalve voice voor atc.

in p3d menu staan geluiden gewoon aangevinkt en allemaal op 50% geluid source staat op default.

wat ik geinstalleerd heb:

p3dv4.2
airhauler 2
chaseplane
pmdg 737 en 747 voor p3dv4
orbx (gehele waslijst onder andere zuid duitsland global en global vector)
fly tampa amsterdam
alle nl2000 vliegvelden behalve eham
nl2000 3d objects

bvai plus een paar aardvark ai met time tables van woai
bvai buiten p3d roots geinstalleerd en via simobjects.cfg naat p3d verwezen (geen problemen ondervonden)

fsrealwx en rex4 met softclouds.

naar mijn weten zit hier niet iets tussen dat atc zou kunnen verknallen.

iemand enige idee of iets wat ik kan uitproberen behalve her installatie?
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: geen atc in p3dv4.2

Bericht door arno »

Kan onderstaande link je verder helpen?

http://www.prepar3d.com/SDKv2/LearningC ... c_use.html
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
seiran
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 18 jan 2015, 18:23

Re: geen atc in p3dv4.2

Bericht door seiran »

arno schreef:Kan onderstaande link je verder helpen?

http://www.prepar3d.com/SDKv2/LearningC ... c_use.html

ik heb het probleem al op gelost.

usenglishbig.gvp ontbrak bij installatie 1.

en probleem was op eham kreeg ik geen atc
omdat ik met behulp van ade elk mogelijke baan combinatie had gemaakt maar op 1 of andere manier word het niet goed gecompiled. na de originele van fly tampa terug te hebben gestopt werkte atc weer.

(bijvoorbeeld als men zoals gister begin van de avond 36l en 24 voor take off en 27 voor landing. dan maakte ik die file en de bgl bepaalde naam en alle andere bgl van fly tampa veranderde ik de bgl naar .off)

zelfde probleem had ik in fs flight commander met ehgg van nl2000 op een 1 of andere manier vergeten de makers atis op ehgg (terwijl ehgg toch echt atis heeft, beetje raar als het vliegveld klm flight academy herbergt maar geen atis heeft) maar goed als ik dat met ade toevoeg en vervolgens mijn database ververs voor fsc9 dan is op ehgg de landingsbanen en ils verdwenen. mijn work around voor dit probleem is omdat het puur alleen om atis gaat is heel simpel de originele bgl gebruiken tijdens database verversen en als vlieg de aangepaste met de correcte atis.
Plaats reactie