Fout melding na instal FSTramp

Payware Addons die geen eigen forumonderdeel op Dutchfs hebben.

Moderator: Moderator-groep

Fout melding na instal FSTramp

Berichtdoor Arie op 28 aug 2018, 11:04

Goede dag.
Heb FSTramp opnieuw geinstalleerd.
Nadat ik deze open in FSSE, dan krijg ik de melding:
"To use FSTramp you must first create a scennery data base from the flight simulator data.
Close the flight simulator and run the App FSTramp scennery assembler .
The App is located in Windows menu FSTramp".
Tijdens de installatie moet je dat al doen en heb dit na de installatie vier keer gedaan, en zonder resultaat.

Dacht misschien moet ik de Licensy Key in voeren maar dat moet alleen bij de eerste installatie.

Wie kan mij a.u.b. helpen?

Vriendelijke groet Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Re: Fout melding na instal FSTramp

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 12:51

De "readme" doorgelezen onder: "Installation and first Steps". Heb je eerst een oude(re) versie verwijdert? Want dat was niet nodig geweest.
Volgens mij behoef je de license key pas later in te voeren. Het programma geinstalleerd als "admin"?

Heb even wat problemen met een plaatje op dit forum te krijgen maar daar wordt aan gewerkt :G:

NB: Arie FSTramp is een commercieel product en het is de bedoeling om bij een vraag eerst de zoekoptie te gebruiken. Dan komen alle vragen/antwoorden omtrent een product op een plaats te staan. Je hebt al eerder in een onderwerp over FSTramp gereageerd en je had daar ook verder kunnen gaan. Ik verplaats het nu van "nieuws mbt fs2004 en FSX naar commercieel.
Graag bij een volgende vraag graag aansluiten bij eerdere vragen over een product na zoeken via de zoekoptie. Dank.

PS: Eenzelfde soort opmerking maakte ik al eerder. Het is niet druk op het forum, maar ik heb ook geen zin om maar weer steeds zaken te gaan verplaatsen. :rr:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 28 aug 2018, 14:16

Goede dag Arno. Vriendelijke bedankt voor je reactie. Ja, ik heb in zoeken FSTramp gezet en kreeg maar twee dingen te zien waar ik niets aan had. Heb dus niet geweten dat er ook een onderwerp bestaat zoals commercial, dus zou ik niet gaan zoeken naar commercial. Vriendelijke groet Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 16:20

Jij ziet het onderstaande plaatje ook?:
Afbeelding

En je klikt daarna op het blauw omlijnde balkje?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 28 aug 2018, 17:38

Dag Arno. Inderdaad aan het eind van de installatie en dan druk ik op het blauw gekleurde rechthoek. Dan zie je dat er een en al gebeurd. Nadat ik FXSE heb op gestart druk ik op ctr+F12 en dan verschijnt het FSTtramp scherm met de mededeling zoals gemeld. Deze heb ik op gevolgt, en wel 4 keer, zonder verbetering. Ik heb een geldige licentie. Opnieuw installeren helpt ook niet. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 17:45

Staat bij jou ( zie plaatje) bovenin wel FlightsimulatorX? Want je krijgt daar meer opties. Zoals x-plane etc.( ik heb geen steam) Misschien staat daar bij jou FSX-SE ( steam)? ( of andersom)
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 28 aug 2018, 18:06

Inderdaad daar staat FXSE (steam) met de verwijzing waar FXSE is geinstalleerd, en dat is juist. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 18:25

Ik denk niet dat jouw gedachte juist is. Volgens mij haalt FSTramp zijn data uit FSX ( welke op jouw eigen schijf staat) en niet uit Steam. Het bevestigd een beetje wat ik schrijf als je kijkt op het plaatje van blz 2 op onderstaande handleiding. ( is wel een beetje gedateerd). Maar daar zie je bovenin staan FSX-SE maar de locatie is Flightsimulator X. Nu de rest het toch niet doet kan je dat toch wel proberen.
http://www.fsgg.nl/handleidingen/FSTramp6_nl.pdf

NB: Kan het volgende anders een oorzaak zijn?

FSX:Steam Edition. Use FSX-SE in windowed mode, as FSTramp will not work correctly
with FSX-SE in full-screen mode.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 28 aug 2018, 18:31

Arno, mijn enige flight simulator die ik heb is fx van steam dus staat er FXSE. Dus wordt er niet gekeken in Steam maar naar FX van Steam. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 18:32

Ik heb nog een NB geschreven.

Waar is dan de locatie van je simulator folder?
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 18:38

Ondertussen veel gelezen hierover op het www. Maar lees heel vaak dat problemen met fstramp veroorzaakt worden door niet te installeren als admin. Heb je wel gedaan?, want daar kwam nog geen antwoord op.
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 28 aug 2018, 18:47

Dag Arno. Ja als administrator . Lokatie is D:/steamlibraly/steamapps/common / fsx. De slash staat in werkelijkheid andersom om dat dit teken niet mijn tablet zit. Ik ga nu naar mijn computer.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 19:00

Arie schreef:Lokatie is D:/steamlibraly.

Het kan een tikfoutje zijn maar "libraly"? Heel vaak zit het in iets heel kleins, waar je gemakkelijk over heen kijkt.!
arno
Site Admin
Site Admin

Berichtdoor Arie op 28 aug 2018, 19:03

dag Arno. Heb de locatie van de installatie folder,in de FSTramp Scennery Assembler verwijderd en opnieuw vanaf schijf D: weer er in gezet. Tot mijn verbazing werkt het FSTramp weer! Nogmaals vriendelijk bedankt. Arie.
Arie
Instructor
Instructor

Berichtdoor arno op 28 aug 2018, 19:06

Mooi dus opgelost :dup:
arno
Site Admin
Site Admin

Keer terug naar Overige Commercials