FSUIPC - FSX

Payware Addons die geen eigen forumonderdeel op Dutchfs hebben.

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
depastoor
Student Pilot
Student Pilot

FSUIPC - FSX

Bericht door depastoor » 22 nov 2014, 18:08

Beste lezer(s)

Inmiddels heb ik Fsuipc voor verschillende opties draaien. Nu wil ik ook dat Fsuipc dingen van FSX gaat overnemen. Als voorbeeld het stuur. In FSX heb ik dat ingesteld onder controls /AXIS. Als ik dus nu wil dat Fsuipc dit overneemt, kan ik dan die functies die door Fsuipc worden overgenomen dan uit FSX verwijderen. Als er twee functie voor een en dezelfde actie actief zijn, geeft mij dat het gevoel dat er conficten zouden kunnen ontstaan.

Dank jullie voor een reactie.

Gr
Ruud

elstoplo
Instructor
Instructor

Re: FSUIPC - FSX

Bericht door elstoplo » 22 nov 2014, 18:30

Kijk eens in de rubriek handleidingen daar staat wel het e.e.a. beschreven.

depastoor
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door depastoor » 22 nov 2014, 19:13

Dank voor je reactie.

De handleiding eens bekeken. Mooi vertaald maar een antwoord waar ik naar zocht, kom ik voor zover ik het kan zien niet tegen. In de tussentijd ben ik op een duidelijk YouTubelink terecht gekomen, dat al mijn vragen beantwoordt.

https://www.youtube.com/watch?v=TkOg-r_MKwM

Met dank en een fijne avond

Ruud

Nocila
Instructor
Instructor

Bericht door Nocila » 22 nov 2014, 20:10

Hm zal ik na lange tijd maar weer eens in de pen klimmen.
Ik dacht wel dat het omschreven staat in de FSUIPC handleiding dat je eerst de controls/axis toewijzingen in FS moet verwijderen en pas daarna deze in FSUIPC kan toewijzen, dit wil overigens niet zeggen dat alle controls/axis toewijzingen moet verwijderen want het kan best zijn dat je bepaalde controls wel door FS wil laten beheren.
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.

depastoor
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door depastoor » 22 nov 2014, 21:35

Moet al heel veel werk zijn geweest :)

Ik ben nu inmiddels al even doende in FSUIPC met de uitleg in de link en het loopt gesmeerd. Ik heb eerst overal backups van gemaakt, maar alles reageert netjes op de benodigde axissen en buttons.

Met een groet,
Ruud

Nocila
Instructor
Instructor

Bericht door Nocila » 23 nov 2014, 15:15

Fijn om te horen dat alles gesmeerd loopt.
Waar maak jij overigens back-ups voor?
Wat ik wel handig vind is om een back-up van het FSUIPC ini. bestand te maken zodat je bij een herinstallatie niet alles opnieuw hoeft in te stellen.
Groeten Nico

Je bent nooit te oud om te spelen, je bent pas oud als je niet meer speelt.

depastoor
Student Pilot
Student Pilot

Bericht door depastoor » 24 nov 2014, 11:24

Goeiemorgen,

Backups in dit soort gevallen van de fsuipc.ini en die van fsx.cfg en de controle cfg. Voor het overschakelen naar fsuipc, moet de controle functie in FSX worden uitgeschakeld. Gisteren uitgebreid getest en alle functies lopen nu via fsuipc en heeeel netjes. Geheel storingvrij en als ik erop terug kijk is het allemaal redelijk simpel te doen. Maar ja, dat is met alles als je het uiteindelijk weet. In ieder geval geen enkel conflict gehad!

Nog een aanvullende tip is om al de USB powerinstellingen in de Windows manager uit te zetten 'Sta de computer toe om dit apparaat uit te schakelen om energie te besparen' (of woorden van gelijke strekking), uitvinken. Ik kan me ook herinneren dat ik tijdens een vlucht van meedere uren een functie zag bevriezen en daar ga je dan...

Succes

Ruud

greencan
Site Admin
Site Admin

Bericht door greencan » 08 nov 2018, 22:36

Dat Fsuipc een zeer prettige addon is mag wel als bekend worden verondersteld.
Ik gebruik de paywareversie nu al een paar jaar, zonder problemen.
En nu is er dan eindelijk een probleem!
Het maken van een mouse-macro lukt niet.
Uiteraard heb ik de zeer duidelijke handleiding van Nico van Dam (Nocila) gelezen.
Ik heb een paar youtube filmpjes bekeken -dat zijn er niet veel.
Wat daar wel werkt, werkt hier niet: In Fs moet boven in beeld een groen gedeelte verschijnen met aan de linkerkant wat zaken die dan ingevuld moeten worden.
In mijn geval gaat het om een paar schakelaars die nu met de muis bediend moeten worden en die ik op mijn Hotas Warthog wil zetten. Daar heb ik nog wat schakelaars over.
Helaas, dat groene gedeelte in het Fs scherm verschijnt niet.
Weer zo'n geintje waar ik nu al enige uren aan kwijt ben. Maar misschien herkent iemand dit?
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Overige Commercials”