Release A2A Simulations Cessna 172

A2A maakt zeer realistische toestellen. Door middel van Accu-Sim moet er van alles goed ingesteld, en andere dingen niet vergeten worden. Anders wordt het vliegen met A2A toestellen een ramp!

Moderator: Moderator-groep

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor marquesas op 28 okt 2013, 17:13

(at) FlipS: zo tevreden als ik ben met het totaalpakket van de Cessna 172, zo ontevreden ben ik met de draaicirkel ervan. Hij heeft werkelijk waar een draaicirkel van een vrachtwagen, of heb jij tips?


Marc
Avatar gebruiker
marquesas
Instructor
Instructor
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 18 apr 2012, 18:00
Woonplaats: Enschede

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Kevin op 28 okt 2013, 18:20

Je moet de rem aan de kant waarnaar je wilt sturen even intrappen. Dit wordt 'differential braking' genoemd.
Afbeelding
Voor de Aviosim webshop: klik links op de Afbeelding knop.
Avatar gebruiker
Kevin
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3414
Geregistreerd: 21 jul 2007, 19:14
Woonplaats: Heerlen

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor marquesas op 28 okt 2013, 19:29

Tja dat vermoedde ik al, Kevin. Ik heb weliswaar wel pedalen maar ben er nooit in geslaagd om ze juist ingesteld te krijgen (CH pro pedals), bovendien heeft de mijne geen toebrakes. Nou ja, dan moet ik er iets anders op verzinnen. Ik gebruik een Logitech Extreme 3D Pro voor richtingsroer en neuswielbesturing.



Marc
Avatar gebruiker
marquesas
Instructor
Instructor
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 18 apr 2012, 18:00
Woonplaats: Enschede

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor FlipS op 28 okt 2013, 20:09

Op het C172 forum op de site van A2A zijn veel vragen en antwoorden, onder andere over de draaicirkel. De 172R zou een grotere draaicirkel hebben dan de 172SP. Bij die laatste heb je de remmen eigenlijk nooit nodig bij het sturen, maar bij de 172R zouden die bij de meeste bochten wel nodig zijn.
Lastig als je geen toebrakes hebt! En als je die wel hebt, moet je ze goed afstellen; ook daarover kun je op het A2A C172 forum lezen.
Met Num Pad + en Num Pad - kun je de afzonderlijke remmen bedienen (aan/uit; je kunt dan niet doseren). Echt handig is dat niet maar dan kom je in elk geval de bocht om.
Ik weet niet wat je budget toelaat, maar ik kan je rudder pedals met toebrakes aanbevelen.
Een alternatief is om Aircraft.cfg en/of .air-bestand aan te passen zodat de R stuurt als de SP.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor marquesas op 28 okt 2013, 20:12

Ik zal eens kijken, die van saitek werken wellicht beter. Bedankt voor de feedback.
Avatar gebruiker
marquesas
Instructor
Instructor
 
Berichten: 208
Geregistreerd: 18 apr 2012, 18:00
Woonplaats: Enschede

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor FlipS op 28 okt 2013, 20:39

Ik heb de Saitek Pro Flight rudder pedals; die werken prima. Saitek heeft drie typen; ik vermoed dat die alle drie hetzelfde binnenwerk hebben. De Combat rudder pedals hebben voetsteunen waarvan de stand verstelbaar is; bovendien zijn die pedalen gedeeltelijk van metaal; de Pro Flight en Cessna pedalen zijn van plastic maar voor normaal gebruik sterk genoeg.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Gerbress op 04 okt 2017, 10:05

Ook de A2A Sim Cessna 172 aangeschaft en geïnstalleerd. Wel een gek probleempje.
Na het binnenhalen van de Cessna een mooi Virtual Cockpit beeld. Buiten mooie blauwe lucht en groen gras.
Maar als ik nu aan de gang ga met het wisselen van de views en kom terug naar het Virtual Cockpit beeld, dan is het beeld wazig, zeg maar mistig grijs. Terug naar de andere views, deze blijven helder. Dus zit het in het Virtual beeld.
Dit hetzelfde op diverse default velden. Frames/sec=20. Ra Ra wat is dit? Gr. Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 30 jan 2008, 11:06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor FlipS op 04 okt 2017, 13:32

Ik neem aan dat je een poosje gewacht hebt en dat het beeld mistig blijft? Want bij mij duurt het vaak even voor ik, na rondgaan in de verschillende views, weer een normaal beeld heb in de VC. Waar dat in zit, weet ik niet, maar ik vermoed in de instellingen in FSX.cfg c.q. Prepar3D.cfg. Na wisselen van een view moet er een heleboel informatie (opnieuw) naar de videokaart en als de instellingen zo staan dat dat maar langzaam gaat, kan herstel van het beeld een tijdje duren. Tweaken is voor een deel het sluiten van een compromis tussen frame rate en snelheid van het laden van grafische bestanden.
Heb je 20 fps als target of heb je de target veel hoger maar haalt de pc maar 20? Want ook de instelling van de target frame rate heeft invloed op de snelheid van het laden van bestanden: hoe hoger de target, hoe minder tijd er is voor het laden. Met een target van 20 fps zou een beetje pc onder normale omstandigheden tijd genoeg moeten hebben voor het laden, tenzij de pc die 20 fps maar net haalt.
Andere oorzaken kan ik zo gauw niet bedenken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Gerbress op 04 okt 2017, 13:51

Bedankt voor de reactie. Wachten heb ik inderdaad niet gedaan, maar meteen afgegooid. Dat gaan we proberen.
Target Frame rates staat ingesteld op 20, dus niet te hoog. Dat tweaken heb ik een beetje geprobeerd, maar maakt niet uit. Trouwens als ik maar een schuif verander, dan is Texture_Max en Lod_Radius weer teruggezet. Ik ga het wachten even proberen en bedankt. een sub A2A is een goed idee!! Gr. Gerard.


Edit: Bij de opstart komt hij direct met een goed beeld, maar als ik een tijdje met views speel en terug naar Virtual Cockpit, dan is hij wazig en verandert met wachten niet meer.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 30 jan 2008, 11:06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Gerbress op 06 okt 2017, 13:35

Na veel googlen hier het antwoord.
Bijna niet te geloven. Laat gewoon het vliegtuig in virtual Cockpit staan en kijk naar de achterkant van de prop.
Wat blijkt dat hij heel langzaam licht grijs wordt, zo ook het uitzicht. Nou dat is het beslaan van de Cockpit.
Als je nu zonder verder iets te doen de deuren opengooit, wordt het weer langzaam helder en keert hij in de oude situatie.
Op diverse YouTube filmpjes zie je vaak dat ze eerst de raampjes opengooien, of een deur. Dus helemaal niets mis met langzaam geheugen of te ruime schuiven instellingen. We kunnen weer verder, Gr. Gerard. Gelezen?? OK.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 30 jan 2008, 11:06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor greencan op 06 okt 2017, 15:23

Typisch A2A! Hun andere toestellen hebben dit ook -de warbirds- maar ik heb geen seconde gedacht dat dit ook bij een Cessna aan de orde zou kunnen zijn..
Afbeelding
Avatar gebruiker
greencan
Site Admin
Site Admin
 
Berichten: 3350
Geregistreerd: 06 jan 2007, 01:12
Woonplaats: Castricum

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor FlipS op 16 okt 2017, 10:38

Dom van mij dat ik daar niet aan gedacht heb :tap: Je hebt waarschijnlijk de twee handles rechts op het instrumentenpaneel al gevonden voor verse lucht en verwarming.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Gerbress op 25 okt 2017, 09:54

Sorry FlipS, late reactie, ik had niet meer gekeken. De twee handles had ik inderdaad over het hoofd gezien. Ik merk weinig effect hiervan, maar ik denk dat dit alleen goed werkt bij een draaiende motor en niet stil op de grond. Als ik nu op de grond bezig ben zet ik gewoon een raampje open zoals iedereen op de demo YouTube filmpjes. Verder geen problemen en vliegt als een gek. Alleen bij het landen vind ik de wielen nog te hard knallen op de baan, of ik blijf zweven. Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 30 jan 2008, 11:06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor FlipS op 30 okt 2017, 22:23

Alleen bij het landen vind ik de wielen nog te hard knallen op de baan, of ik blijf zweven.

Probeer eens het volgende: ga de final in met flaps op de eerste stand en een snelheid van circa 70 kts. Daal met 400-500 ft/min, zorg dat de snelheid niet oploopt en zet de flaps in de tweede stand. Trim tot het vliegtuig weer de juiste daalsnelheid heeft.
Kort voor de baan zet je de flaps in de derde stand en regel de snelheid nu zo dat je met 60-65 kts over de baannummers gaat. Neem het vermogen nog wat verder terug en laat het vliegtuig langzaam dalen tot je merkt dat het vliegtuig te maken krijgt met het grondeffect. Het vliegtuig blijft nu vlak boven de baan zweven. Neem nu langzaam nog wat vermogen terug zodat de snelheid geleidelijk tot onder 60 kts zakt. Nu zou het vliegtuig zacht op de baan moeten komen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Gerbress op 31 okt 2017, 19:46

Bedankt flipS gaan we uitproberen. Ben bezig met een circuitje op EHAM.
Verder ben ik uitgebreid aan het lezen en uitproberen wat betreft het Leanen (leunen?) van de Engine. Ik heb heel wat forums gelezen en YouTube filmpjes, maar het leeft totaal niet bij me wat er nu echt gebeurt. Ik denk dat jij een van de weinige vliegers bent van de A2A cessna 172. Heb jij hier mee gewerkt en heb jij dan een eigen verhaal wat je nu precies moet doen? Doordat ik het met Google vertaal, komt het ook moeilijk te begrijpen over.
Groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 30 jan 2008, 11:06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor FlipS op 31 okt 2017, 20:53

Met 'leaning' wordt bedoeld dat het benzine/lucht-mengsel armer wordt gemaakt. Oudere vliegtuigen met zuigermotor maken nog gebruik van een carburateur. Een carburateur bestaat uit een grote buis waar de lucht die de motor aanzuigt, doorheen gaat. In die buis zit een sproeier waar door de onderdruk in die buis, benzine uit komt.
Om optimaal te verbranden moet er precies het juiste percentage (8,3) benzine in de lucht komen. Maar oudere zuigermotor leveren hun grootste trekkracht bij een 'rijk' mengsel, dus hoger dan 8,3%. Dat heb je nodig bij take-off en als je de mixture knop tot tegen het paneel drukt, heb je het meest rijke mengsel.
Ben je eenmaal op hoogte en neem je gas terug voor een constante snelheid, dan kun je, als je niet te snel vliegt, benzine besparen door de motor een 'arm' mengsel te geven, dus met minder benzine dan 8,3%.

Op grotere hoogte wordt de lucht ijler. Je zou verwachten dat er dan minder lucht door de carburateur gaat die dus minder benzine meeneemt waardoor het benzine/lucht-mengsel hetzelfde blijft. Dat is echter niet zo; als je hoger komt, wordt het mengsel rijker. Hoe hoger je vliegt, hoe verder je de mixture-knop in de richting van 'lean' moet trekken om op de gewenste 8,3% te blijven.

Hoe weet je nu hoever je de mixture-knop kunt uittrekken? Je trekt de knop langzaam verder uit. Op gegeven moment merk je dat de motor wat langzamer gaat draaien en als je de mixture-knop dan nog verder uittrekt, gaat de motor onregelmatig draaien. Trek je nog verder, dan stopt de motor. Je moet de knop dus uittrekken tot de motor net iets langzamer begint te draaien, en daarna druk je de knop weer iets in zodat de motor vrolijk rondsnort en doet wat die moet doen. Deze handeling moet je herhalen als je op een hoger of lager niveau gaat vliegen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Gerbress op 31 okt 2017, 21:56

Bedankt voor je uitleg FlipS. Dan zat ik met mijn gedachte toch in de goede richting, alleen met de mixerknop bediening en die EGT meter wist ik geen goed raad. Bedankt weer en groet Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 30 jan 2008, 11:06
Woonplaats: Leidschendam

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor FlipS op 31 okt 2017, 22:12

Ik vergat nog te noteren dat de motor (en daarmee de uitlaatgassen) heter wordt bij een arm mengsel terwijl een te rijk mengsel de motor koelt. Gevaar van een te rijk mengsel is dat er koolaanslag op de bougies kan ontstaan waardoor die geen vonk meer geven. Als de motor te heet wordt, kunnen de uitlaatkleppen verbranden. Ook kan de motor gaan detoneren (een gevolg van exploderen van het brandbare mengsel in plaats van verbranden) waardoor zuigerveren kunnen breken en in een extreme situatie kan lagerschade ontstaan. Accu-Sim houdt dat allemaal bij en 'beloont' een zorgvuldige behandeling met een langere levensduur.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Avatar gebruiker
FlipS
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3162
Geregistreerd: 22 sep 2011, 11:15
Woonplaats: Teuge

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor Gerbress op 01 nov 2017, 10:37

Bedankt voor de aanvulling, dus heel houden die motor, gr Gerard
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller
 
Berichten: 146
Geregistreerd: 30 jan 2008, 11:06
Woonplaats: Leidschendam

Vorige

Keer terug naar A2A Simulations

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast