Release A2A Simulations Cessna 172

A2A maakt zeer realistische toestellen. Door middel van Accu-Sim moet er van alles goed ingesteld, en andere dingen niet vergeten worden. Anders wordt het vliegen met A2A toestellen een ramp!

Moderator: Moderator-groep

Re: Release A2A Simulations Cessna 172

Berichtdoor marquesas op 28 okt 2013, 17:13

(at) FlipS: zo tevreden als ik ben met het totaalpakket van de Cessna 172, zo ontevreden ben ik met de draaicirkel ervan. Hij heeft werkelijk waar een draaicirkel van een vrachtwagen, of heb jij tips?

Marc
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor Kevin op 28 okt 2013, 18:20

Je moet de rem aan de kant waarnaar je wilt sturen even intrappen. Dit wordt 'differential braking' genoemd.
Afbeelding
Voor de Aviosim webshop: klik links op de Afbeelding knop.
Kevin
Moderator
Moderator

Berichtdoor marquesas op 28 okt 2013, 19:29

Tja dat vermoedde ik al, Kevin. Ik heb weliswaar wel pedalen maar ben er nooit in geslaagd om ze juist ingesteld te krijgen (CH pro pedals), bovendien heeft de mijne geen toebrakes. Nou ja, dan moet ik er iets anders op verzinnen. Ik gebruik een Logitech Extreme 3D Pro voor richtingsroer en neuswielbesturing.

Marc
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 28 okt 2013, 20:09

Op het C172 forum op de site van A2A zijn veel vragen en antwoorden, onder andere over de draaicirkel. De 172R zou een grotere draaicirkel hebben dan de 172SP. Bij die laatste heb je de remmen eigenlijk nooit nodig bij het sturen, maar bij de 172R zouden die bij de meeste bochten wel nodig zijn.
Lastig als je geen toebrakes hebt! En als je die wel hebt, moet je ze goed afstellen; ook daarover kun je op het A2A C172 forum lezen.
Met Num Pad + en Num Pad - kun je de afzonderlijke remmen bedienen (aan/uit; je kunt dan niet doseren). Echt handig is dat niet maar dan kom je in elk geval de bocht om.
Ik weet niet wat je budget toelaat, maar ik kan je rudder pedals met toebrakes aanbevelen.
Een alternatief is om Aircraft.cfg en/of .air-bestand aan te passen zodat de R stuurt als de SP.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor marquesas op 28 okt 2013, 20:12

Ik zal eens kijken, die van saitek werken wellicht beter. Bedankt voor de feedback.
marquesas
Instructor
Instructor

Berichtdoor FlipS op 28 okt 2013, 20:39

Ik heb de Saitek Pro Flight rudder pedals; die werken prima. Saitek heeft drie typen; ik vermoed dat die alle drie hetzelfde binnenwerk hebben. De Combat rudder pedals hebben voetsteunen waarvan de stand verstelbaar is; bovendien zijn die pedalen gedeeltelijk van metaal; de Pro Flight en Cessna pedalen zijn van plastic maar voor normaal gebruik sterk genoeg.
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Gerbress op 04 okt 2017, 10:05

Ook de A2A Sim Cessna 172 aangeschaft en geïnstalleerd. Wel een gek probleempje.
Na het binnenhalen van de Cessna een mooi Virtual Cockpit beeld. Buiten mooie blauwe lucht en groen gras.
Maar als ik nu aan de gang ga met het wisselen van de views en kom terug naar het Virtual Cockpit beeld, dan is het beeld wazig, zeg maar mistig grijs. Terug naar de andere views, deze blijven helder. Dus zit het in het Virtual beeld.
Dit hetzelfde op diverse default velden. Frames/sec=20. Ra Ra wat is dit? Gr. Gerard.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor FlipS op 04 okt 2017, 13:32

Ik neem aan dat je een poosje gewacht hebt en dat het beeld mistig blijft? Want bij mij duurt het vaak even voor ik, na rondgaan in de verschillende views, weer een normaal beeld heb in de VC. Waar dat in zit, weet ik niet, maar ik vermoed in de instellingen in FSX.cfg c.q. Prepar3D.cfg. Na wisselen van een view moet er een heleboel informatie (opnieuw) naar de videokaart en als de instellingen zo staan dat dat maar langzaam gaat, kan herstel van het beeld een tijdje duren. Tweaken is voor een deel het sluiten van een compromis tussen frame rate en snelheid van het laden van grafische bestanden.
Heb je 20 fps als target of heb je de target veel hoger maar haalt de pc maar 20? Want ook de instelling van de target frame rate heeft invloed op de snelheid van het laden van bestanden: hoe hoger de target, hoe minder tijd er is voor het laden. Met een target van 20 fps zou een beetje pc onder normale omstandigheden tijd genoeg moeten hebben voor het laden, tenzij de pc die 20 fps maar net haalt.
Andere oorzaken kan ik zo gauw niet bedenken.
FlipS
Moderator
Moderator

Berichtdoor Gerbress op 04 okt 2017, 13:51

Bedankt voor de reactie. Wachten heb ik inderdaad niet gedaan, maar meteen afgegooid. Dat gaan we proberen.
Target Frame rates staat ingesteld op 20, dus niet te hoog. Dat tweaken heb ik een beetje geprobeerd, maar maakt niet uit. Trouwens als ik maar een schuif verander, dan is Texture_Max en Lod_Radius weer teruggezet. Ik ga het wachten even proberen en bedankt. een sub A2A is een goed idee!! Gr. Gerard.

Edit: Bij de opstart komt hij direct met een goed beeld, maar als ik een tijdje met views speel en terug naar Virtual Cockpit, dan is hij wazig en verandert met wachten niet meer.
Windows 10 Home Premium 64 bit, Processor:Intel(R) Core(TM) i7-2600 CPU (at) 3.4GHz. Geheugen 8.00 GB. Videokaart: NVIDIA GeForce GTX 560 Directx11.2 SaitekX52
Gerbress
Senior Controller
Senior Controller

Berichtdoor Gerbress op 06 okt 2017, 13:35

Na veel googlen hier het