Vraagbaak Startproblemen FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

erwin969 schreef:Disk 1 is gelukt, nu vraagt hij om insert Disk 2 maar aangezien de CD heb uitgepakt op mijn PC, Hoe nu verder?
Daardoor wellicht ook de foutmelding problemen:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 56#p236756
Als ik het goed interpreteer heb je dus een downloadversie ( er niet voor betaald neem ik aan). FSX is ( naar mijn bescheiden mening) alleen verkrijgbaar op CDrom/DVD. Als je nu geen dvd's hebt dan is het voor mij meer dan aannemelijk dat je met een illegale versie van FSX bezig bent. En daar...werken we niet aan mee om een oplossing te vinden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
erwin969
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 jan 2008, 16:47

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erwin969 »

Dan interpreteer je dat helemaal verkeerd. Ik voel niet te behoefte om me hier te verklaren hoe ik er aan kom, maar als je denkt dat het illegaal is, dan denk je dat maar. Dit klinkt meer als je rijnste smaad! Ik weet wel beter Ik zou alleen graag een antwoord willen hebben op mijn vraag, desnoods via PM. Alvast dank.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Als het legaal is dan kan je altijd aangeven hoe je er aan komt. Alles wat je beschrijft doet denken aan een download via Internet. Dat mag, dat moet je zelf weten, maar je weet ook dat we geen hulp verlenen als "fouten" mogelijk komen door werken met illegaal verkregen software. Laat mij maar via PM weten waarom je de dvd's niet hebt en het moet doen op de manier zoals je het wilt doen. En via PM uitleggen dat je wel met een legaal exemplaar van fsx werkt. We gaan met je vraag niet verder als er geen deugdelijke uitleg via PM komt. Als alles legaal is dan heb je niets te vrezen en zal ik dit bericht weer vrijgeven voor een oplossing. Ieder volgend bericht
( zonder uitleg via PM) omtrent dit probleem zal ik zonder overleg verwijderen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
erwin969
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 jan 2008, 16:47

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erwin969 »

Zoals gezegd, ik ben aan jou geen verantwoording schuldig. Alleen al door jou houding nu, hou ik het voor gezien. Probeer er wel op een andere manier achter te komen. Klaar er mee....

edit:
Inmiddels doet disk 2 het weer, probleem opgelost.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

erwin969 schreef:Zoals gezegd, ik ben aan jou geen verantwoording schuldig.
Toch wel. Via mij aan de eigenaar/beheerder van dit forum en aan alle gebruikers ( die het wel op een legale manier hebben aangeschaft) en die jou proberen te helpen met een oplossing voor je probleem met een legale versie. Jouw reactie is mij nu duidelijk genoeg. Alle volgende vragen van jou zullen kritisch beoordeelt worden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Piloth
Observer
Observer
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 mar 2012, 22:12

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Piloth »

Hey mensen!
Ik heb fsx deluxe al een tijdje, hij werkte prima tot gisteren. Ik startte fsx op en die sluitte direct tijdens de splashscreen. Ik heb van alles geprobeerd en ik heb ook op google gezocht maar niks gevonden.

Mvg
piloth
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Zoiets kan wel eens voorkomen bij installatie van een nieuwe addon. Meestal is het verwijderen van de fsx.cfg de oplossing. Maak wel eerst een backup van je fsx.cfg, want wellicht heb je daar al eens wat wijzigingen in aangebracht. Hoe je fsx.cfg te verwijderen lees je in ons archief:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=6531

edit: in ieder geval was het de oplossing in onderstaand onderdeel:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 21#p231221
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
tjibbey
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2011, 19:36

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door tjibbey »

Hallo Iedereen,

Mijn FSX doet het ook niet meer. Als ik het wil starten zegt het: "Flight Simulator was unable to load some program files and will now exit. Please reinstall Flight Simulator to restore or repair the program installation. "

Ik heb FSX nu al meer dan 4 keer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, en als ik het weer wil spelen komt het weer met:"Flight Simulator was unable to load some program files and will now exit. Please reinstall Flight Simulator to restore or repair the program installation. "

Ik weet niet goed meer wat ik nu moet doen. FS2004 kopen?
Of ligt het aan de pc?

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FsTheo »

tjibbey schreef:Ik heb FSX nu al meer dan 4 keer verwijderd
Maar heb je ook alles verwijderd? Want er zijn nog meer mappen!

Ga maar eens op zoek naar fsx.cfg en gooi die eens weg. FSX gaat dan een nieuwe maken en misschien gaat het dan weer goed!

Theo :wink:
tjibbey
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2011, 19:36

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door tjibbey »

De map fsx.cfg , Kan ik echt niet vinden. Ook niet dankzij de link.

Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FsTheo »

En het onderste stukje heb je ook gelezen? Via de 'Mapopties', verborgen bestanden aanzetten? Want dan moet je hem eigenlijk kunnen vinden.

En anders laat je de verkenner even de C:\schijf doorzoeken! Gewoon zoeken naar fsx.cfg en dan vind hij hem wel!
En dan weet je gelijk in welke map hij zit. :D

Theo :wink:
tjibbey
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2011, 19:36

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door tjibbey »

Of het ligt aan mij of aan de pc. Maar ik kan hem gewoon niet vinden. Misschien had ik hem al verwijderd maar als jij zegt dat FSX automatisch een nieuwe aanmaakt moet hij er toch op staan.....


Ik denk dat ik beter over kan gaan op FS2004 dan nog verder doorgaan met proberen het op te lossen.
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FsTheo »

Hij moet er zijn Tjibbe, anders zou FSX niet werken! Overigens geldt hetzelfde voor FS2004, ook daar is een fs9.cfg!
Dus mocht je daar ooit problemen mee krijgen, dan zul je die op moeten sporen.

Het punt is dat die melding, "Flight Simulator was unable to load some program files" ergens vandaan komt. En het zou goed kunnen dan in de fsx.cfg een opdracht zit om zo'n 'program file' op te halen die er niet is. En als je dan je hele FSX map weggooit en opnieuw installeerd, dan blijft die opdracht gewoon bestaan en kun je blijven installeren tot je een ons weegt. :D

Even kijken, bij 'mapopties' heb je aangegeven dat verborgen bestanden weergegeven moeten worden?

En heb je het vinkje weggehaald bij 'Extensies voor bekende bestandtypen verbergen'? Want dan zie je de dingen achter de punt zoals jpg, pdf, exe en ook cfg in de verkenner.

En je kunt nog eens een zoekopdracht geven, je moet dan laten zoeken naar fsx.* (fsx-punt-sterretje)
Dan komen alle bestanden waar het woord fsx inzit tevoorschijn. Dat zijn er een heleboel, maar misschien zie je hem er opeens tussenstaan!

Theo :wink:
tjibbey
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 23
Lid geworden op: 15 sep 2011, 19:36

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door tjibbey »

Hij zit er echt niet tussen. Ik heb alles gedaan om hem te vinden, maar hij is er gewoon niet. Ik weet echt niet meer wat ik nu nog kan doen.
luckyluke
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:55
Locatie: Amersfoort

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door luckyluke »

Hoi allemaal,

Weer een probleem... Gisteren heb ik mijn pc afgesloten en heeft hij updates geïnstalleerd. Maar nu doet FSX het niet meer! Voor de updates deed hij het nog gewoon. Weet iemand wat ik moet doen om dit niet meer te laten gebeuren?

Groeten van Luke!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

"automatische updates" uitzetten! En je kan terug naar een eerdere systeemrestore. Maar het lijkt me vreemd dat door de automatische updates van Microsoft, FSX het nu niet meer doet.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
luckyluke
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:55
Locatie: Amersfoort

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door luckyluke »

Ja vond ik ook! Bedankt voor de tip! Ik zal dit eens proberen.

Groeten van Luke!
luckyluke
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 25
Lid geworden op: 23 jul 2013, 17:55
Locatie: Amersfoort

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door luckyluke »

Goed nieuws!! Hij doet het weer! Na mijn pc opnieuw opstarten en een paar keer fsx opnieuw opstarten lukt het me weer om te vliegen!

Bedankt voor de tip! Dit heb ik ook gedaan.

Hopen dat dit nooit meer voorkomt.

Groeten van Luke!
DaWy
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2013, 21:32

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door DaWy »

hallo simmers,
ik ben nieuw in de 'business' en kwam graag bij jullie ten rade. Ik heb gegrasduind in de andere reacties en hier en daar iets opgepikt en geprobeerd maar helaas... Ik heb een nieuwe krachtige pc en tot gisteren werkte er alles prima op, ik deed na veel oefenen een eerste 'vlucht' EGKK/EHAM met de PMDG 738. Zo blij en zelfs wat fier dat ik misschien wat hard maar toch undammaged op de 18R neerkwam. Middernacht ver ver voorbij, vlug de wol onder. Vandaag nog van datte, maar nee, pc runt prima maar FSX geeft alleen het kleine schermpje met zandloper en that's it. Allerlei geprobeerd, reset, unplug, replug, ... nothing helps. Ook datarestoren gedaan tot enkele dagen geleden toen alles nog vlekkeloos liep. Idem, ik blijf (en zit) echt aan de grond... Iemand enig idee?

Met dank bij voorbaat, en duim op voor dutchfs.com
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FlipS »

Allereerst welkom op dit forum!

Geen idee, ik heb dit nooit gehad. Maar ik begrijp dat je de vlucht goed hebt afgesloten en dan hoeven we eigenlijk niet te denken aan een grote pc crash. Wat je kunt proberen is fsx.cfg onklaar maken. Er zijn verschillende methoden, bijvoorbeeld hernoemen als fsx.old. FSX maakt dan weer een nieuw configuratiebestand aan en dat wil wel eens helpen. Je vindt fsx.cfg in C:\gebruikers\[naam]\AppData\Roaming\Microsoft\FSX.
Als dat niet helpt, kun je de bestanden van de laatste vlucht verwijderen (die kun je voor de zekerheid verplaatsen naar een andere map, dan vindt FSX ze niet maar dan kun je ze desgewenst terughalen). Ook hier worden nieuwe bestanden gemaakt, alleen ben je oude opgeslagen gegevens dan kwijt. Deze bestanden staan in Mijn documenten\Flight Simulator X Files.
Een andere mogelijkheid (waarvan ik denk dat dat niet nodig is, maar die weinig negatieve consequenties heeft) is een repair van FSX. Die maak je vanaf DVD 1.
Als je in fsx.cfg texture_max_load en lod_radius had aangepast, zul je die opnieuw moeten aanpassen na verwijderen van fsx.cfg of na een repair.

Ik hoop dat één van deze oplossingen helpt.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
DaWy
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2013, 21:32

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door DaWy »

hey FlipS,

bedankt voor je snelle reactie. Optie 1 hielp niet, dan maar over naar optie 2, door verwijderen van de bestanden van de laatste vlucht, vooral dan logbook.bin, startte hij terug op. Al een eerste stap...oef; ik ben nog wel op zoek naar de settings van voordien, de views doen het niet meer, gear up/down (geprogrammeerd op Saitek draaiwieltje) doen andere dingen etc... graag nog tips indien mogelijk...
Toch alvast bedankt om me terug op de "airways" (rails) te zetten.
Groetjes, DaWy
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FlipS »

Het kan zijn dat bij vluchten nog meer bestanden worden aangemaakt die je onklaar zou moeten maken. Ik zal daar nog eens naar zoeken.

Verder kunnen er problemen ontstaan door het vliegtuig dat je als default flight hebt geselecteerd. Bij sommige vliegtuigen levert dat problemen en om die reden wordt geadviseerd om de default Aircreation of de default Cessna 172SP als default flight te selecteren, ook als je daar nooit mee simt. Je kunt dan het beste de C172 nemen en die afsluiten op de wijze waarop je de vluchten die je gaat laden, wilt aantreffen. De stand van controls en schakelaars van bijna alle vliegtuigen op het moment dat je die opent, is namelijk afhankelijk van de stand van de controls en schakelaars in de default flight. Sommige vliegtuigen hebben daar toepassingsuitbreidingen voor en die zijn dan niet of minder afhankelijk van de default flight, en omgekeerd, als je zo'n vliegtuig met toepasingsuitbreidingen selecteert als default flight, kunnen andere vliegtuigen problemen krijgen.

Er kunnen altijd dingen verkeerd gaan. Ik sim vooral met GA, vintage airplanes en warbirds. In sommige is geen brandstofkraan, die er in RW wel is maar die niet in de virtuele versie is aangebracht. Als ik de C172 (die ik dus als default flight heb geselecteerd) afsluit met dichte brandstofkraan, dan staat de brandstofkraan in de meeste vliegtuigen dicht op het moment dat FSX die vliegtuigen laadt. Als er dan geen brandstofkraan aanwezig is, kun je die niet open zetten zodat het vliegtuig niet gestart kan worden. Dan zou ik een omweg moeten maken door het vliegtuig naar wens te laden, dan via het Aircraft menu de default C172 even laden, brandstofkraan openzetten en weer terug naar het vliegtuig waar ik mee wil simmen.
Ik weet niet of het hier in zit, maar je zou dus eens naar de instellingen van de default flight kunnen kijken en die opnieuw opslaan.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
DaWy
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2013, 21:32

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door DaWy »

hello FlipS,
dank voor je grondige uitleg ivm de default settings... ik heb een afdoend middel gevonden, althans zo denk ik, kan misschien interessant zijn voor andere simmers die met eenzelfde probleem zouden te maken krijgen. Na je tip ivm verwijderen van het logbook.bin bestand gebruikte ik de functie restore (deze hielp me wel NIET voor de interventie die jij aangaf) en zette de pc een aantal dagen terug....nu doet hij het prima en net als voordien. Gelukkig maar. Wat me blijft intregeren is waarom en waardoor. Maar ja, ik ben al blij dat we terug de lucht in kunnen. :)
Nogmaals bedankt hoor en tot mails...
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FlipS »

Fijn dat je het hebt kunnen oplossen en nu hoop ik dat je je pc niet telkens opnieuw een aantal dagen terug hoeft te zetten.
Ik heb wel het sterke vermoeden dat de oplossing bij meer problemen kan helpen.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Aron
Controller
Controller
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 okt 2012, 11:08

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Aron »

Beste piloten,

Ik heb een probleem. Ik kan mijn Product Key niet activeren. Ik heb deze nog nergens anders geinstalleerd. Heb de Deluxe edition namelijk pas gisteren binnen.

Ik typ de code in en vervolgens klik ik op next. Er komt te staan : ''please wait until we attemt to activate Microsoft Flight Simulator Online''. Hij probeerd dus te instaleren. Maar helaas .. Er komt te staan : ''A technical problem occurred while accessing the online activation server.

Iemand die een idee heeft hoe ik dit kan oplossen?

Mvg,
Aron Verhoeven
Plaats reactie