Vraagbaak Startproblemen FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

snarf
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 dec 2009, 13:39

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door snarf »

maar als ik bij settings naar de dingen naar low doe, dan heb ik geen mooie scenery meer.
maar eigenlijk is mijn andere computer dus niet geschikt voor fsx?
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FsTheo »

FSX is best wel een stuk zwaarder voor je computer als FS9. Wat Microsoft op het doosje zet is wat je minimaal moet hebben, en dan staan de sliders inderdaad niet op z'n hoogst.
Je moet een beetje zoeken denk ik, sliders laag en dan een stapje hoger en kijken of het nog 'speelbaar' is.

Theo :wink:
snarf
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 186
Lid geworden op: 21 dec 2009, 13:39

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door snarf »

Ik pak ff de lijst met mijn problemen, dan hebben jullie misschien ook een overzicht :

1. Als ik FSX installeer dan druk ik op install en als ie klaar is met installeren heb ik de helft van de map van FSX
2. Als ik klaar ben met de installatie dan krijg ik een error number met daarbij : failed to load the gameeuxinstaller.ddl.
3. Als ik dan even bezig ben met vliegen dan sluit ie opeens af en soms zie ik dan een scherm met FSX werkt niet meer.
4. Als ik FSX ergens anders download dan komt ie in dezelfde map waar die normaal staat ( als je gelijk op install druk)
dan zet ik die installmap( kan je doen bij browse) ergens anders neer, DAN komt ie in die ene map waar die normaal hoort te staan wel helemaal in!

Wat moet ik met al die problemen toch doen!
Please help me, ik zit al een maand of 3 met dit probleem!
Please help me , AUB , SVP ! :D :rr: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :!: :!:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Om misschien directer hulp te kunnen krijgen is het misschien verstandig om in je profiel je woonplaats te vermelden. Wellicht zijn er gebruikers die in je omgeving wonen en kun je een afspraak via PM maken en misschien samen op te lossen. Het is een beetje moeilijk om je echt op deze manier verder te helpen.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
airport3

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door airport3 »

ik heb een vraag ik heb fsx gold edition maar kan je daar mega airport amsterdam mee spelen en hoe weet ik ook niet kan iemand me helpen ?? bedankt
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

airport3 schreef:... mega airport amsterdam mee spelen
Welkom op het forum. Mega Airport Amsterdam is scenery van Aerosoft en zal je moet kopen om er mee te kunnen"spelen". http://www.aerosoft.com/shop-re/home1.html
of kopen via onze webshop: http://www.dutchfs.com/webshop/category/scenery/

Maar je kan ook veel freeware scenery vinden op het Internet.
Bijvoorbeeld NL2000 : http://www.nl-2000.com/nuke/

en op http://www.avsim.com en http://www.flightsim.com is ook veel ( gratis) scenery te vinden en vliegtuigen.

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
WesleyAviation
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 nov 2010, 19:50
Locatie: Hoofddorp

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door WesleyAviation »

:wink: :dup: :y:
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Hey "vriend" Wesley :mrgreen: . Ruimte op de server is erg duur, maar niemand hoeft daar voor te betalen.
Maar om de ruimte nodeloos te gebruiken ( zoals jij doet met alleen een smilie in verschillende berichten) is niet toegestaan. Ik heb ze nu even bij elkaar gevoegd maar in de toekomsten geen berichten meer alleen met een smilie. Want dan wordt de ruimte op de server ook weer gevuld met je profielgegevens. En dat is weer niet nodig.
Dus graag zinvolle berichten en anders liever niets.
Dank je wel.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
WesleyAviation
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 34
Lid geworden op: 19 nov 2010, 19:50
Locatie: Hoofddorp

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door WesleyAviation »

ik zal het niet meer doen oke,-?
Renea
Observer
Observer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2011, 16:53

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Renea »

Probleem:
De installatie van FSX loopt vast. Na het installeren van vc2005 redistibutable blijft de installer hangen in een zwart scherm.
Operating systeem: Windows 7 64 bit Home premium, met alle updates tot jan 2011.
Oorzaak, de installatie van de redistributables wordt niet goed afgesloten.

Oplossing:
- Start eerst de installatie van vc2005 (vcredist_x86.exe) als administrator.
- Wacht tot die installie afgerond is.
- Start nu setup.exe als administrator.
- Doorloop de installatie procedure totdat deze 'hangt'.
- Start taakbeheer (ctrl+alt+delete, kies taakbeheer) en ga naar de processen pagina.
- selecteer het vcredist_x86 proces en klik proces beëindigen
Je krijgt nu een waarchuwing dat dit tot onstabiele situaties kan leiden, klik ja.
Herhaal tot er geen vcredist_x86 processen meer draaien.
- De Installatie van fsx loopt nu normaal verder.
Tinusz
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 jan 2011, 17:02
Locatie: R'Veer

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Tinusz »

Hallo!

Ik heb een probleem met FSX. De installatie verloopt soepel net als het opstarten van FSX. Ik kan gewoon rustig een vliegtuig aanklikken en verdere data. Na ong. 15 minuten vliegen, als ik van view wil veranderen komt het ronde laad-rondje van Windows Vista tevoorschijn en als ik dan op de knop klik om terug te keren naar windows komt er te staan: ''A fatal error occured'' . Dan laat ik het naar een oplossing zoeken, maar dan vindt het niks. Zou iemand misschien enig idee hebben hoe te handelen??

Mvg,

Martijn
Afbeelding
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Welkom Martijn. Een andere gebruiker van dit forum meldde ook zo'n probleem. Alle vragen en antwoorden kan je daar lezen. Wij vinden het prettig als je daar ook verder gaat met je vragen als je daar geen oplossing uit kan halen. Zo houden we dit forum een beetje overzichtelijk:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 68#p159468
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Rickoo13
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mar 2011, 22:22

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Rickoo13 »

hoe kan ik add-ons toevoegen want vliegtuigen lukken wel maar vliegvelden enzo niet :S
Het is leuk als je normaal kan typen. Maar ik kan dat niet door dislexy (weet niet eens hoe je dat schrijft) :(
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FsTheo »

Als je een scenery download Rick, is het waarschijnlijk een zip. Die pak je uit. Daarin zit meestal een mapje (met daaronder nog twee mapjes, Scenery en Texture.) en dat mapje zet je in Addon Scenery van je FSX.
Dan moet je FSX nog even vertellen dat je een nieuwe scenery toegevoegd hebt.
Start FSX, ga naar Settings en dan Scenery Library.
Daar klik je op 'Add Area', zoekt de map van het vliegveld op en klikt 'Ok'.
Dan FSX nog een keer afsluiten en opnieuw starten, klaar! :D

Theo :wink:
Rickoo13
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 24
Lid geworden op: 25 mar 2011, 22:22

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door Rickoo13 »

oke bedankt :D
Het is leuk als je normaal kan typen. Maar ik kan dat niet door dislexy (weet niet eens hoe je dat schrijft) :(
FoxtrotAlphaFoxtrot
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2011, 12:28

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FoxtrotAlphaFoxtrot »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum, heb FSX en acc pack aangeschaft alszijnde de luxe/gold edition. Ik wilde hem installeren op nieuwe computer (quad core, ATI grafische kaart), windows 7 eraf en good old xp geinstalleerd, ik heb de officieele versie geregistreerd met de prod key, ik wil eindelijk weer aan de slag; en hij wil niet opstarten.

Het begint met de melding bij klik op snelink; FLIGHT SIMULATOR REQUIRES A MINIMUM DISPLAY RESOLUTION OF 1024 X 720. WOULD YOU LIKE TO CHANGE DISPLAY RESOLUTION? JA/NEE

Bij JA moet ik bevstigen 16 bit of 36 bit etc, als ik dan OK druk verschijnt openingscherm en kom ik weer terug op XP scherm en gebeurt er NIETS... :( :?

Als ik het via programmas/microsoft/games/FSX wil openen krijg ik de volgende melding; ERROR ID=28 UNABLE TO INSTALL MESSAGE FILTER

Zou het kunnen liggen aan het feit dat ik (door nieuwe computer en geinstalleerde XP) toestemming heb gegeven voor een berg updates en downloads nadat Microsoft hierom vroeg en voordat ik FXX definitief wilde openen??

Graag jullie advies om FSX te (kunnen) openen.

FAF
Laatst gewijzigd door FoxtrotAlphaFoxtrot op 24 apr 2011, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1460
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door v1rotate »

Misschien opstarten in een andere compatibiliteitsmodus? Dit vind je onder:

- Rechtermuisknop op FSX snelkoppeling
- Kies "Eigenschappen"
- Ga naar tabblad "Compatibiliteit"
- Selecteer hier iets anders

En misschien in admin uitvoeren? Wat voor updates heeft hij dan eerst geïnstalleerd?
- Living the dream -
zoek34
Senior Executive
Senior Executive
Berichten: 4596
Lid geworden op: 06 jan 2007, 08:40
Locatie: onder de SUGOL en ARTIP arrivals voor rwy 36R (Aalselmeerbaan)

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door zoek34 »

laten we beginnen met vragen wat de resolutie van je desktop is voordat je FS opstart
PC oud: Celeron D 346 (sock 775) / 8600GT 1GB / 3GB DDR2-553

PC nieuw: Intel Core I7-3930K / 680GTX TF4 / 32GB DDR3-1600 / Corsair H100 + 4x 120mm fans / Asus P9X79 / Samsung 830 256GB / WD Black 1TB / LG GH24NS90 / Be-Quiet PP L8 730W / CM Storm Trooper
FoxtrotAlphaFoxtrot
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2011, 12:28

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FoxtrotAlphaFoxtrot »

@Marty en Zoek34,

Na wat verschillende instellingen en resoluties geprobeert te hebben heb ik de FSX draaiend gekregen,

thanks en happy landings!
Gebruikersavatar
marquesas
Instructor
Instructor
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:00
Locatie: Enschede

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door marquesas »

Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even netjes voorstellen, ik ben Marc 44 jaar en woonachtig te Enschede zweefvlieger en flight simulator fan. Ik ben redelijk ervaren op dat gebied, doe dit nu sinds 1996. De mooiste vluchten heb ik tot voor kort gemaakt met de PMDG NGX, prachtig vliegtuig.

Maar nu werkt ineens niets meer. En dat ligt aan mijn eigen handelen. Alles liep prima met goede fps waarden, totdat ik een update heb geïnstalleerd van de F16 fighting falcon van Aerosoft. Daarna had ik plotseling spookachtige vliegtuigen waarvan alleen de ramen zichtbaar waren, de rest was transparant, vc alles ok, ik kon dus vliegen. Kijkend op google en in verschillende fora leek het er op dat mijn probleem veroorzaakt werd door directx preview, maar dit stond niet aangevinkt in options. Na FSX SP1 en SP2 verwijderd te hebben deed het probleem zich nog steeds voor en ik heb toen maar besloten om FSX te repareren, en toen dat niet hielp te verwijderen en toen ook dat niet hielp te verwijderen en opnieuw te installeren.

Sindsdien krijg ik, ook na systeemherstel in zowel de veilige modus als in de reguliere na het opstarten van FSX de mededeling: The dem4km.bgl is missing or damaged. Please reinstall Flight Simulator to restore or repair the file. Flight Simulator will now exit. Deze file is een van de eerste files van de BASE map in de map Scenery van FSX.

Ik heb net gekeken naar de methode van herinstallatie in de bijdrage van greencan, maar misschien is er sindsdien een andere methode ontdekt om FSX succesvol opnieuw te activeren. Het zou fijn zijn als alles weer zou werken.

edit: Ik wil wel een foto uploaden van de mededeling op mijn scherm, maar hoe werkt dat op dit forum, ik neem aan iets via img?
Nur fliegen ist schöner
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Welkom op dit forum. Kijk even bij je email. Ik heb je het bestand toegezonden. Te plaatsen in
"scenery/base/scenery". Dat advies is te vinden op het www, na intikken van de foutmelding. probeer mijn bestand op die plaats te zetten en kijk of dat wil werken.

PS: Als niemand nog heeft gereageerd op je laatste bericht en je wil binnen een aantal uren nog een bericht plaatsen in dat zelfde onderdeel, dan moet jij je laatste berichten even editten. Zoals ik nu eenmalig voor je hebt gedaan.Dank.

edit:
Plaatjes op dit forum zie ons archief

edit2:
Op dit forum staat beschreven dat het ook al eens voor kwam bij fs9. Hier is het antwoord te vinden:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 535#p36535
Doe na installatie van dat bestand ook eens de fsx.cfg weg gooien. Ook dat kan je vinden in ons archief:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewforum.php?f=4
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
marquesas
Instructor
Instructor
Berichten: 206
Lid geworden op: 18 apr 2012, 18:00
Locatie: Enschede

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door marquesas »

Hallo Forumleden,

Het is me gelukkig gelukt FSX te verwijderen en opnieuw te installeren, met alle addons. Hartelijk dank aan Arno voor het toezenden van een ontbrekend bestand maar ook dit wilde niet lukken. Ik ben nu op mijn werk maar ik zal vertellen hoe het wel gelukt is, die methode helpt anderen welicht ook.

Op een van de internetfora vond ik deze uitleg van vanmulken, die ik hierbij in zijn geheel weergeef, sommige programma's zijn verouderd, maar een aangepaste versie hiervan is wel beschikbaar op het internet:

Stap 1:
Download de Windows installer cleanup utility:
Klik op de volgende link en sla het bestand op het bureaublad op:
http://download.microsoft.com/downlo...bd/msicuu2.exe

Als het downloaden is voltooit, kunt u het programma vanaf de desktop opstarten.
Installeer het programma door op de knop Next of Volgende te klikken.
Als de installatie is voltooit gaat u naar Start -> alle programma's en kiest u "windows installer cleanup
utility".
Selecteer in het programma op "Microsoft Flight Simulator X" en klik op "Remove".
Sluit het programma af.

Stap 2:
Klik op "start" -> "deze computer" en dubbelklik op "lokaal station C:"
Open nu de map "Documents and Settings". Open dan de map die overeenkomt met uw gebruikersnaam in Windows.
Open vervolgens de map "application data". Het kan zijn dat deze map is verborgen. In dat geval maken we de map
als volgt zichtbaar. Ga bovenin het menu naar "Extra" en kies "mapopties". Ga nu naar het tabblad "weergave" en
selecteer bij Verborgen bestanden en mappen de optie. "verborgen bestanden en mappen weergeven".
Klik op Toepassen en OK. Als het goed is ziet u nu de map "application data".
Open daarin de map "Microsoft" en klik met de rechtermuisknop op de map FSX, en kies verwijderen.

Ga terug naar de map waarin uw gebruikersnaam stond. Dubbelklik nu op de map "Local Settings". Dubbelklik dan op
"Application data", dubbelklik dan op "microsoft" en verwijder ook hier de map FSX.

Ga terug naar uw "Lokaal station C:" en open de map "Program Files".
Open de map "Microsoft Games" en verwijder hier ook de map "Microsoft Flight Simulator X"


Stap 3:
Download de laatste versie van Windows Installer:
Klik op onderstaande link om naar de download pagina te gaan van "Windows Installer 3.1 v2"
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=nl

Download en installeer het programma. Na het installeren graag de computer opnieuw opstarten.
Stap 4:
Download nu het volgende programma:
Software Licencing System Tool Package:
http://download.microsoft.com/downlo...mskb928080.exe
Installeer deze ook.
Ga na het installeren naar Start en type in het zoekgedeelte boven de startknop, CMD gevolgd door enter.
U ziet een zwart schermpje.
1. Type cd\ (druk enter)
2. Type cd MicrosoftKB928080. (druk enter)
3. Type resetsldl -All, and then press ENTER. (druk enter)

Stap 5:
We gaan nu de computer schoon opstarten om de achtergrond programma's te sluiten die mogelijk een probleem kunnen
veroorzaken.
Ga naar "Start" -> "Uitvoeren" en type MSCONFIG in de commandoregel en klik OK.
Klik op "Selectief opstarten", en haal het vinkje weg bij "opstartonderdelen in het geheugen laden". Klik nu op
het tabblad "services" en zet een vinkje in "Alle microsoft services verbergen".
Klik nu op toepassen en sluiten. En herstart de computer.

Stap 6:
Download nu het volgende programma: http://www.pcstress.net/cleanup.exe
Start het programma op en laat dit de computer scannen.
Deze checkt of alle Windows bestanden in orde zijn.

Stap 7:
Tijdelijke bestanden verwijderen:
Ga naar "Start" -> "Uitvoeren" en type %TEMP% in de commandoregel en klik op OK.
Ga naar het menu bewerken en kies "alles selecteren". Druk nu op Delete van het toetsenbord en verwijder de gehele
inhoud.

Ga nu naar "Start" -> "Uitvoeren" en type TEMP in de commandoregel en klik op OK.
Ook hier gaat u naar het menu bewerken en klikt u "alles selecteren".
Verwijder nu ook alle bestanden in deze map.

Nu alles is gescand en gecheckt kunt u proberen Flight Simulator opnieuw te installeren.

Het heeft bij mij gewerkt, hopelijk heeft iemand anders er ook wat aan.
Nur fliegen ist schöner
erwin969
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 jan 2008, 16:47

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erwin969 »

Ik probeer FSX te installeren. Disk 1 is gelukt, nu vraagt hij om insert Disk 2 maar aangezien de CD heb uitgepakt op mijn PC, moet ik dus een andere file aanklikken blijkbaar om disk 2 te installeren maar dat doe hij dus niet. Hoe nu verder?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door FlipS »

Je hoeft de DVD's toch niet uit te pakken? Installatie vanuit de DVD-drive verloopt vlekkeloos.
Er is misschien wel een manier om verder te gaan met het uitgepakte bestand maar dat is hoe dan ook meer werk.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
erwin969
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 913
Lid geworden op: 16 jan 2008, 16:47

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door erwin969 »

Ik ben nu begonnen met installeren maar zit nu dus vast. Ik moet hem nu af maken met die ene file. Disks heb ik niet meer in mijn bezit.
Plaats reactie