Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
nb0169

Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door nb0169 »

:evil: Ik begrijp er helemaal niets van!

Ik heb wel 20 nieuwe vliegtuigen gedownload, en op 1 na blijven ze allemaal grijs in FSX.
Hoe kan dat?

Groet, Barry.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door arno »

Welkom Barry. Die vraag is al eens naar voren gekomen op dit forum en die had ook jij kunnen vinden middels het gebruik van de zoekoptie. Maar goed het is jouw eerste vraag. Dus zullen we het niet direct sluiten.

De ( 20) vliegtuigen die je hebt gedownload zijn die wel bestemd voor FSX? En zo ja, geef dan 1 of 2 bestandsnamen van de gedownloade vliegtuigen en waar vandaan je deze hebt gedownload. Dan kijken we even met jou mee :G: Waarschijnlijk heb je alleen textures ( of repaints) gedownload en ben je niet in het bezit van het originele model. Meestal heb je die ook nodig ( payware of freeware)

arno
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
flythierry
Instructor
Instructor
Berichten: 482
Lid geworden op: 22 jan 2007, 15:30
Locatie: Dronten

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door flythierry »

Draai jij FSX met Direct X 10? Zo ja, zet die dan even uit, dat wil namelijk ook nog wel eens helpen
:)

Flythierry
Dell Dimension E520 -- Intel Core 2 Duo E4300 @1.8 Ghz -- ATI X1300Pro 256Mb -- 2048 Mb RAM -- Windows 7 Ultimate 32bit
nb0169

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door nb0169 »

:dup: He, flythierry bedankt!

Ik had echt van alles geprobeerd, maar het was inderdaad directx 10.
Deze schakelde ik zonet uit en alles is nu prima.

Bedankt nogmaals!

groet, Barry.
flythierry
Instructor
Instructor
Berichten: 482
Lid geworden op: 22 jan 2007, 15:30
Locatie: Dronten

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door flythierry »

Graag gedaan hoor :mrgreen:
Dell Dimension E520 -- Intel Core 2 Duo E4300 @1.8 Ghz -- ATI X1300Pro 256Mb -- 2048 Mb RAM -- Windows 7 Ultimate 32bit
Gebruikersavatar
dAniel #42
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 819
Lid geworden op: 06 jan 2007, 19:56
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door dAniel #42 »

Je kunt alleen nog discussieren wat nou echt het probleem is:

- DX10

of

- De FS9 vliegtuigen.

Want met echte FSX vliegtuigen werkt DX10 wel :)

Daniel
Afbeelding
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door DaveHagen »

Hallo, allemaal, ten eerste: Als het niet toegestaan om na een bepaalde tijd te reageren, sorry daarvoor, en als ik er een onderwerp van moet maken, zeg het
Maar goed, ik heb dus World of AI vliegtuigen gedownload, en wat me opvalt: Als ze aan de gate staan, zie je gewoon de kleuren/livery, maar zodra ze vertrekken van de gate zijn ze grijs. En dat is bij de meeste luchtvaartmaatschappijen, en dan heb ik het over de Airbus a319/320/330 etc. En Boeing 777 en 787. En bij een Fokker en Embraer. Bij KLM is dit een helft, dus valt het wel mee (maar toch irritant), bij Transavia en Easyjet heb ik dit niet. Bij Arkefly heb ik het nog niet gezien. Maar de meeste vliegtuigen die dan grijs zijn is dan bij Air France, British Airways, United Airlines, American Airlines, Turkish Airlines en Aeroflot en Ryanair en nog wat andere (waarvan ik de naam ben vergeten). Daar zijn zowel álle vliegtuigen grijs, maar deze probleem heb ik niet als ze aan de gate zijn. Maar ik heb ook voor mezelf een Boeing 777 gedownload, maar die zijn ook gewoon grijs :G: Ook bij embraer, en bij fokker 100. En bij de Boeing 757 had ik dit eerst niet, maar nu ineens wel.

Ik hoor het graag

groetjes
Wees jezelf
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door FlipS »

Natuurlijk mag je hier aansluiten; graag zelfs. Want het gaat niet om de tijd sinds het vorige bericht maar over het onderwerp en jouw vraag sluit daar bij aan.

Waarom sommige vliegtuigen aan de gate nog wel kleuren hebben en daarna niet meer, kan ik niet begrijpen. Toch vermoed ik dat het ook hier een conflict is in de Direct-X versie. Vandaar dus de vraag: met welk programma vlieg je? FS9? FSX? P3D, en zo ja, welke versie?

Ik neem aan dat je ook AI-vliegtuigen wilt hebben in het buitenland? Want voor Nederland is er een prima alternatief dat volgens mij wel zal werken: NL2000.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door DaveHagen »

Ik heb FSX Steam Edition, en van de P3D heb ik alleen de Boeing 787-10, maar die heeft wel gewoon de kleuren. En Ik heb ook nog FSX acceralation pack nog op me computer die ik niet meer gebruik (maar héél soms per ongeluk weleens opstart), en daar had ik ongeveer dezelfde probleem. Met FS2004 had ik dit vrijwel niet (alleen een enkele vliegtuigen zoals een 787 of een Airbus A380 waren grijs). En al mijn AI-vliegtuigen zijn uit verschillende landen, en ik zie weleens dan een KLM-toestel (of Transavia) in een ander land
Wees jezelf
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door FlipS »

Zoals ik het begrijp (ik heb SE niet) maakt FSX SE gebruik van DirectX9 maar is preview DirectX10 mogelijk (net zoals in FSX boxed version). Textures die met oude tekenprogramma's gemaakt zijn, worden niet weergegeven in DX10. Vandaar dat ik vermoed dat dit het probleem is waar je tegenaan loopt.
Kijk dus eerst of je kunt vinden of DX9 of DX10 gebruikt wordt.

Als DX10 gebruikt wordt, kun je twee kanten uit: terugzetten naar DX9 of de AI-vliegtuigen aanpassen. DX10 geeft een iets betere performance en iets mooiere grafische weergave. Textures converteren is vrij veel werk maar het kan wel.
In de lijst ...\SimObjects\Airplanes vind je de AI vliegtuigen die door WOAI worden gebruikt. Open de texture-mappen van die AI-vliegtuigen en kijk wat voor extensie de bestanden hebben. BMP-textures zijn meestal met oude programma's gemaakt en niet compatible met DX10. DDS-textures zijn wel DX10 compatible.
Met de DDS-textures worden bump- en spec(ular) layers toegevoegd waardoor vliegtuigen een mooier uiterlijk krijgen (simpel voorgesteld oneffenheden en glans). DDS-textures zijn compatible met DX9 en nieuwere versies van DirectX.

Als bij jou DX9 gebruikt wordt, zou er geen probleem mogen zijn en moeten we verder zoeken.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
DaveHagen
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 32
Lid geworden op: 04 dec 2016, 12:29
Locatie: Venray

Re: Help! Alle gedownloade vliegtuigen blijven grijs!

Bericht door DaveHagen »

Ik kwam zojuist erachter dat ik de DX9 preview aan had staan, heb ik uitgezet, en nu zie ik de liveries weer van mijn vliegtuigen :y: (ik ben nu nog niet aan het vliegen dus over de AI weet ik nog niet)
Wees jezelf
Plaats reactie