Motoren gaan uit na slaapstand

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jules
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 841
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
Locatie: Zevenaar, Gelderland
Contacteer:

Motoren gaan uit na slaapstand

Bericht door Jules »

Soms maak ik een vlucht, die ik niet meteen af kan maken. Dan moet ik nog en half uur cruisen en komt mijn vader binnen of ik mee wil boodschappen doen. Ik wil dan naar hem toe niet de indruk wekken dat ik aan mijn computer vastzit en zeg dus; 'Oke, dat kan wel'. De vlucht wil ik dan later afmaken. Wat ik dan altijd deed is FSX pauzeren, en vervolgens de computer in de slaapstand zetten.

Nu is het mij al een aantal keren in verschillende add-ons overkomen dat wanneer ik FSX weer van pauze af haal, de motoren meteen afslaan :shock: Nu kan ik een in-air restart doen, maar dit is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb dit probleem sinds ik Windows 7 heb. Eerder kon het in de slaapstand zetten altijd wel. Kan het nu gewoon niet meer, is er mogelijk iets fout, is het bekend? Is er een oplossing?

Groetjes,
Jules
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
Patrick

Re: Motoren gaan uit na slaapstand

Bericht door Patrick »

Wat betreft PMDG moet je op dat moment je panel state opslaan, niet alleen FS dus, dat je alleen voor de safe side doet. Daarna de boel op pauze en daarna pas op sleep.
Als je weer verder gaat, laad je alleen de panel state. Als het goed is hangt het toestel nog waar het moet hangen door je pauze knop, anders laad je eerst je FS, daarna je panel state en daarna good to go.

Patrick
Gebruikersavatar
Jules
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 841
Lid geworden op: 02 jan 2009, 21:48
Locatie: Zevenaar, Gelderland
Contacteer:

Re: Motoren gaan uit na slaapstand

Bericht door Jules »

Dan zal ik dat doen wat betreft de PMDG toestellen. En voor de andere toestellen dus maar FS opslaan en later weer laden.

Bedankt voor je advies :wink:
Piloot voor V-Bird VA |www.vbirdva.com|PMDG 747-400X|MD-11X|DA Fokker 100/70|Aerosoft F-16|PBY Catalina
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: Motoren gaan uit na slaapstand

Bericht door Arie »

Goede dag. Wat is een panel state, waar kan ik die vinden? I.v.m. met de lege CDU. Alleen ik heb geen PMDG toestel. Vr. Gr. Arie.
Plaats reactie