Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Flightsimmert
Controller
Controller
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 okt 2012, 20:24

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door Flightsimmert »

Na het aanpassen van uiautomationcore.dll werkt Plan G Navigatie niet meer :shock:
Guus
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2013, 21:28

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door Guus »

Hallo
Ik draai al een tijd fsx gold

Nu krijg ik telkens het probleem dat het intrumentenpaneel uit blijft en niet te bedienen is
Intussen had ik al verschillende programma's toegevoegd en werkte prima,
Bv. Pdmg en fmc en enkele toevoegingen ,schiphol addons enz.
Nu wil ik toch maar het programma,opnieuw installeren ,omdat er telkens gedeeltes uitvallen .
Is het dan wenselijk alles eerst te verwijderen ,of kan ik gewoon er overheen opnieuw installeren.
Graag een reactie hierop

Gr Guus
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Is dit een probleem dat je met alle (dus ook default) vliegtuigen hebt?
Als dat zo is, zou ik beginnen met een repair. Als je de eerste DVD van FSX in de drive legt, zal de wizard vragen wat je wilt. Eén van de opties die je krijgt is 'repair'. Wel zou ik tevoren fsx.cfg verwijderen. Als je fsx.cfg getweaked hebt, zou ik het oude configuratiebestand een andere naam geven zodat je je tweaks gemakkelijk naar de nieuwe fsx.cfg kunt kopiëren.
Misschien moet je ook fsx.txt verwijderen (of een andere naam geven). Je hebt kans dat je tweaks via fsx.txt vanzelf opnieuw in fsx.cfg komen, maar dan heb je kans dat eventuele fouten in fsx.cfg ook weer terugkeren. Dus eerst proberen en pas hardere maatregelen nemen als het nodig is!

Als het probleem zich alleen voordoet met bepaalde vliegtuigen, zou je de gegevens van de vluchten met die vliegtuigen die opgeslagen zijn in Mijn documenten\Flight Simulator X, tijdelijk naar een andere map kunnen verplaatsen waarna je nieuwe vluchten aanmaakt.

Als deze oplossingen geen van beide effect hebben, kun je FSX verwijderen met Revo uninstaller; dat verwijdert niet alleen het programma maar ook onderdelen van dat programma op andere plaatsen. Voor de zekerheid zou ik dan nog controleren of fsx.cfg inderdaad verwijderd is.
Het kan verstandig zijn om add-ons die je geïnstalleerd hebt en die je ziet in de lijst Programma's (Windows 7) of Apps (Windows 10) eerst te verwijderen met Revo uninstaller. Anders heb je kans dat je met herinstallatie problemen krijgt als add-ons beveiligd zijn tegen het vaker dan één keer installeren.
Na het de-installeren zou ik voor de zekerheid het register opschonen met CCleaner.

FSX helemaal opnieuw installeren is veel werk als je ook veel add-ons hebt geïnstalleerd. Daarom zou ik dus eerst proberen of je het probleem met betrekkelijk eenvoudige handelingen kunt oplossen.
Als je veel add-ons geïnstalleerd hebt en je moet tenslotte toch alles opnieuw installeren, dan zijn er wel wat mogelijkheden om de hoeveelheid werk te beperken. Laat dus even weten hoe het gaat.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Guus
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 jun 2013, 21:28

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door Guus »

Alvast bedankt voor de duidelijke uitleg
Ga er mee aan de slag .
Ik laat weten wanneer het gelukt is .
Gr Guus
Plaats reactie