Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
John Glanville
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 767
Lid geworden op: 05 jan 2007, 22:47
Locatie: Wijk aan Zee

Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door John Glanville »

De laatste week veel problemen gehad met FS X . Als ik van toestel of locatie wou veranderen crashte FS X en iedere keer werd als fout opgegeven ntdll.dll .
Aangezien ntdll.dll een belangrijke onderdelen is van Windows is het niet raadzaam om hier aan te komen .
Zoekend op internet worden vele oorzaken genoemd , bijvoorbeeld dat er problemen met de IDE kabels , de harde schijf en ga zo door , om maar de zwijgen van de " gratis " scans die aangeboden worden om fouten op te sporen .
Wat wel vaak voorkomt is dat Internet Explorer ( IE ) de boosdoender zou zijn en do oplossing was om een andere browser te installeren ( dat heb ik geprobeerd maar zonder succes ) .Een ander oplossing is om Preventie van gegevensuitvoering ( DEP ) uit te schakelen voor IE .Voor mij was dit de oplossing , kan ik nu weer van toestel wisselen en locatie zonder dat FS X stopt met de bekend " Fout rapport naar Microsoft " te sturen ( alsof er wat mee gedaan wordt ) .
Hieronder een aantal screens om de procedure te volgen :

De groen gemerkte gedeeltes waar op geklikt moet worden .


1 . Configuratiescherm --> Systeem --> Geavanceerd


Afbeelding


2 . Prestaties --> Instellingen

Afbeelding


3 . Preventie van .... ( DEP ) --> Aangepast --> OK


Afbeelding


4 . DEP ... Behalve --> Windows --> Openen


Afbeelding


5 . C: schijf --> Windows --> Openen


Afbeelding


6 . Scrollen naar map Internet Explorer --> Openen


Afbeelding


7 . Op iexplore.exe klikken --> Openen


Afbeelding


8 . Toevoegen --> Toepassen


Afbeelding


Hierna moet de computer opnieuw gestart worden .

John
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Vraagbaak Startproblemen FSX

Bericht door arno »

Fijn dat je dit deelt met de gebruikers. Anderen zullen er ongetwijfeld ook baat bij hebben.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
Gangy
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 141
Lid geworden op: 26 jun 2007, 18:36
Locatie: Best, Noord-Brabant

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door Gangy »

Ik heb zelf een tijdje geleden ook een oplossing voor Windows Vista en Windows 7 gevonden:

http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 8&start=25

Ik hoop dat dit probleem bij elke FSX'er wordt opgelost!

Mvg Marcel / MO-Airlines
Gebruikersavatar
Gangy
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 141
Lid geworden op: 26 jun 2007, 18:36
Locatie: Best, Noord-Brabant

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door Gangy »

De manier die John Glanville gebruikt ligt ietsjes anders bij Vista en Windows 7 gebruikers, een kleine handleiding:

In Vista en 7 staat DEP op een ander pad, namelijk:
Configuratiescherm\Systeem en beveiliging\Systeem
Dan klik je links op Geavanceerde systeeminstellingen. Dan krijg je hetzelfde scherm als plaatje 1.

Voor de rest doe je alles hetzelfde als bij John Glanville's post.

Bij stap 5, 6 en 7 moet je het pad opgeven van het bestandje iexplore.exe. Dat zal je niet vinden in het aangegeven pad van John Glanville.
Bij Vista en Windows 7 staat het namelijk niet in de Windows map maar onder:
Program Files\Internet Explorer

Doe voor de rest precies hetzelfde als bij John Glanville.

Mvg
Marcel / MO-Airlines
xuvi
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2011, 17:46

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door xuvi »

Hallo,

Ik heb een ander probleem.
Heel vaak als ik vlieg komt er opeens ''flight simulator x reageert niet'' en dan loopt fsx vast en moet ik hem afsluiten.
Is iemand hier bekend mee en kan die me een oplossing vertellen ?
Alvast bedankt

Mvg Marco
Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1460
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door v1rotate »

Dit is een veel voorkomend probleem. Op het forum worden een aantal oplossingen genoemd. Voor sommigen werkt er eentje van, voor anderen werkt er geen een. Het is dus even proberen. Maar met de zoekknop kom je veel te weten!!
- Living the dream -
xuvi
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2011, 17:46

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door xuvi »

Ik kan nergens iets vinden wat ik eraan kan doen met de zoekknop
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door arno »

Xuvi, met de opmerking "flight simulator x reageert niet" kunnen we je eigenlijk niet helpen. Als het niet meer reageert krijg je meestal een melding waarom fsx het niet meer doet. Met die melding kunnen we je misschien verder helpen. Verder denk ik dat Mathys bedoelt hetgeen wat geschreven is over "fatall error". In de bijgaande link kan je daar meer over lezen. Als jij die melding ook krijgt dan kan je beter in dat onderdeel aansluiten:
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 8&start=25
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
xuvi
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2011, 17:46

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door xuvi »

kijk het gaat zo.
ik ben gewoon aan het vliegen en opeens doet fsx niks meer en dan komt er in het balkje waar staat Flight simulator X boven in het scherm tussen haakjes te staan (reageert niet). en dan gaat die zoeken naar ene oplossing en dan start die hem opnieuw op of sluit die hem af
Gebruikersavatar
v1rotate
Supervisor
Supervisor
Berichten: 1460
Lid geworden op: 11 jul 2010, 16:47
Locatie: Bournemouth, UK
Contacteer:

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door v1rotate »

Ja, staat er dan niet: "A fatal error has occured"?
Welk systeem draai je? (Windows XP, Vista of 7)
- Living the dream -
Gebruikersavatar
mental-marco
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 sep 2009, 11:16
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door mental-marco »

mathysjorritsma schreef:Ja, staat er dan niet: "A fatal error has occured"?
Welk systeem draai je? (Windows XP, Vista of 7)
Ik had dit zijuist ook.
Ik heb de oplossing geprobeerd die hier aangegeven wordt maar helaas.
Draai op Windows 7 x64 versie.
Iemand hier die een oplossing heeft hiervoor?

Het is heel irritant, ben je lekker aan het sight seeingen en dan ... *floepsie* en weg scherm :(
KLM1383
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 37
Lid geworden op: 23 aug 2010, 19:24

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door KLM1383 »

Ga naar alle programmas ,IVAO,IVAP, en kopieer de exteral IVAP naar je buroblad en kom in vervolg online via deze link,zal heel wat problemen schelen met crashen.

Succes
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 675
Lid geworden op: 08 sep 2010, 18:53
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door JRSchiphol »

Bij mij crashte FSX altijd nadat ik de knop ALT in drukte voor de menubalk.
Deze bleef na dat ik had gedaan wat ik moest doen in de menubalk staan en 5 min later crashte alles.

Oplossing.
Na de ALT knop ingedrukt te hebben en je klaar bent met wat je wilt doen > Rechtermuisknop > Hide Menubar > Rechtermuisknop > Hide Menubar

Je moet dus 2 keer Hide menubar doen!

Mvg
Jonah Snoei
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
Gebruikersavatar
greencan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3675
Lid geworden op: 06 jan 2007, 01:12
Locatie: Castricum

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door greencan »

Waarschijnlijk een beetje off topic, maar voor een oplossing moet eerst de oorzaak duidelijk zijn.
En dat wordt -met dank aan Microsoft*- steeds ingewikkelder.
XP, Vista, Win 7-32 bits, 64 bits, installatie met of zonder administrator-rights, van alles kan er fout gaan.
Mijn laatste aanwinsten, de Saitek-panels, 3 stuks.
Installatie op een schone pc, dus geen illegale troep.
Kastje 3 werkte niet goed.
http://www.saitek.com/uk/prod/switch.html
Deze dus.
Daar was een fix voor, maar die bracht mij niet veel goeds: Niets deed het meer, ook FSX niet.
Bij de faq's werd al gesuggereerd dat er een nieuwe installatie van FSX nodig zou kunnen zijn.
Dat heeft inderdaad geholpen, alles werkt nu weer zoals het hoort.
En het heeft me alles bij elkaar maar een uurtje of 4,5 gekost om dat te bereiken.
Dat moet toch anders kunnen zou je zeggen..

* Die er natuurlijk wel voor heeft gezorgd dat we kunnen flightsimmen.
:fl:
Afbeelding
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Alle flight sim forums staan vol met vragen over crashen van het programma. Alle programma's zijn zo complex dat het eigenlijk een wonder is als het wel werkt. In mijn oude pc had ik een fout in de BIOS. Voor de doorsnee flight simmer een onvindbaar probleem. Het was niet op te lossen; wel te omzeilen. Sindsdien heb ik vrijwel geen problemen met crashen van het programma meer gehad. Alleen voor wie nog met een Pentium 4 werkt: stel in dat de pc nooit automatisch in de slaapstand gaat en zet hem daar zelf ook niet in.

Maar er zullen niet veel flight simmers nog met een Pentium 4 werken. Hoe vind je nou de oorzaak van alle ellende? :SH:
Windows houdt een foutenlogboek bij. Daarin kun je de oorzaak vinden. Weliswaar in een voor de leek onbegrijpelijke geheimtaal maar daarmee kun je toch een stap verder komen. Het volgende geldt voor Windows 7. In andere versies van Windows kunnen sommige stappen iets afwijken maar het principe is hetzelfde.

Klik op de Startknop en vul in de zoekbalk in: logboek. Dan krijg je een paar mogelijkheden; kies daarvan: 'gebeurtenislogboek weergeven'. Even wachten tot de pc klaar is want dat duurt even. Kies dan: 'Windows logboeken' en klik op: 'Toepassing'. Je krijgt dan een gigantische lijst van meldingen (bij mij meer dan 30.000); de meeste: 'Informatie'. Maar je wilt weten waarom FSX het niet meer deed. In de rechterkolom klik je: 'Huidig logboek filteren' aan. Dan krijg je een menu en daarin vink je alles aan behalve: 'Informatie'. De lijst wordt dan een stuk overzichtelijker. Zoek dan naar de foutmelding waarvan het tijdstip overeenkomt met het moment dat FSX crashte. Als je meteen na de crash zoekt, is dat gewoon de bovenste. Zo'n foutmelding ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Beschrijving:
Naam van toepassing met fout: fsx.exe, versie: 10.0.61637.0, tijdstempel: 0x46fadb14
Naam van module met fout: ntdll.dll, versie: 6.1.7600.16559, tijdstempel: 0x4ba9b21e
Uitzonderingscode: 0xc0000005
Foutoffset: 0x00056030
Id van proces met fout: 0x920
Starttijd van toepassing met fout: 0x01cb8ce1bc25c9d6
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X\fsx.exe
Pad naar module met fout: C:\Windows\SYSTEM32\ntdll.dll
Rapport-id: 2f1937f2-f8d5-11df-9e31-000ea686ae8a

Noteer de foutoffset. Open Google en voer de foutoffset in als zoekterm. Doorgaans krijg je dan een pagina van Microsoft Support. Als dat zo is, kun je iets lezen over de fout en als je geluk hebt, is er een hotfix om hem te repareren. Of het daarna werkt ... :G:

Reinig in elk geval regelmatig de registry (bijvoorbeeld met CCleaner).
Als je regelmatig een 'blue screen of death' krijgt, kun je instellen dat de pc niet automatisch herstart; op die manier kun je de tekst van dat blauwe scherm lezen want anders krijg je daar maar een fractie van een seconde de tijd voor zodat je er niet aan toekomt de foutcode te lezen. Die foutcode (die je volgens mij ook in het logboek zou moeten kunnen terugvinden) voer je dan weer in als zoekterm in Google, etc.

In elk geval: veel geduld met je pc en FSX en probeer tussendoor van het simmen te genieten!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
fastbikkel
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2011, 12:38
Locatie: Alkmaar

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door fastbikkel »

Ik bevestig even dat bij mij het crashen is opgelost door het verwijderen van "uiautomationcore.dll".
Mijn pc draait windows 7 32bit.
Het bestand wordt niet opnieuw aangemaakt, maar dat vind ik best zo, want ik kan in elk geval weer vliegen. :dup:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FlipS »

Proficiat :dup:
Op dit en andere forums kan je lezen dat uiautomationcore.dll inderdaad vaak voor problemen zorgt. Ik heb ook wel het advies gelezen om het te vervangen door een oude versie uit FS9.
Als het verwijderen zonder te vervangen geen enkel ander probleem oproept, zou ik me daar verder niet druk om maken en gewoon van het simmen genieten.

Overigens is dit bestand bij mij gewoon aanwezig; ik draai FSX in Windows 7 32 bits ...
Maar ik heb het allang opgegeven te proberen nog iets van alle storingen in Windows te begrijpen.
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 675
Lid geworden op: 08 sep 2010, 18:53
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door JRSchiphol »

Ik krijg mijn "uiautomationcore.dll" niet verwijderd? Ook niet als ik admin ben en alle rechten heb. Nu heb ik echter op deze pc geen ast van crashen van FSX maar misschien kan de info goed van pas komen voor later misschien. Iemand een idee hoe het komt?
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
fastbikkel
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2011, 12:38
Locatie: Alkmaar

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door fastbikkel »

Hi JRschiphol.
Check deze link even, http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 8&start=25 hier staat een methode om het bestand te verwijderen, ergens in het midden.
Ik heb geen commando's gebruikt, ik ken een andere methode, maar deze lijkt ook te werken.
De methode is van "gangy".
JRSchiphol
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 675
Lid geworden op: 08 sep 2010, 18:53
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Contacteer:

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door JRSchiphol »

Die heb ik geprobeerd maar hij werkt niet. Wat is jouw methode?
Afbeelding
ASUS P8Z68-V LX | Intel Core i7 2600K @3,40GHz | Corsair 8GB DDR3-1600 | MSI GeForce GTX660 OC TF 2GB | Samsung 840 EVO 250GB | Corsair Hydro H60 | Corsair Gold AX750 | Windows 7 Ultimate x64
fastbikkel
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 dec 2011, 12:38
Locatie: Alkmaar

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door fastbikkel »

Ik heb even geen screenshots hier, maar ik zal het proberen even uit te leggen.
Als je het bestand opzoekt en dan op rechtermuiskop klikt, kun je de eigenschappen opvragen.

Kies dan voor beveiliging. Wat we hier proberen te doen is het eigenaarschap bij je huidige ingelogte gebruiker neer te leggen. Bij mij was de eigenaar het systeem ipv mn eigen "fastbikkel" gebruiker.

Als je het blad beveiliging hebt, kies je voor de optie geavanceerd.

Je zult daar ergens in het scherm de eigenaar moeten veranderen van het bestand. Ik probeerde net even wat screenshotjes te zoeken op google, maar dat heb ik nog niet gezien.

Je kunt ook zelf zoeken op "claim ownership", ik doe zelf alles in t engels hier.
Mocht dat nu nog echt niet lukken, stuur me dan even een pb, dan kan ik je desnoods eens helpen via skype ofzo.

Edit : het kan zijn dat na "claimen van ownership" je het bestand nog niet direct kan weggooien omdat je geen "full control" rechten over het bestand hebt. Dit moet ook nog worden aangepast in dat geval. Maar dat gaat ook in het scherm "beveiliging".
Laatst gewijzigd door fastbikkel op 10 dec 2011, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
gielewiel
Instructor
Instructor
Berichten: 304
Lid geworden op: 05 apr 2007, 16:03
Locatie: Ljouwerd

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door gielewiel »

Hartstikke bedankt fastbikkel !

Ik zat hier ook al een hele tijd mee, maar het is nu gelukt en ik hoop dat ik eindelijk eens onverstoord door kan vliegen ! :wink:
Met vriendelijke groeten,
Machiel ;)
---------------------------------------------------
Afbeelding
hanss
Controller
Controller
Berichten: 60
Lid geworden op: 18 jun 2011, 14:31

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door hanss »

Allen,

Ik had vanochtend een FSX crash terwijl ik met de MAAM Mitchell vloog.
Al eens eerder een crash gehad met de B 24 van Virtavia, trouwens, maar omdat dat de eerste was heb ik er niet veel aandacht aan geschonken. Ik heb n.a.v. de crash vanochtend met MAAM contact gezocht. Zij adviseren om de UIAutomationcore.dll te downloaden en te installeren in FSX. Ik heb windows 7 overigens.
Het MAAM advies is tegenstrijdig aan de berichten die ik lees.
Nu begrijp ik het niet meer, en ik blijf nog steeds zitten met die crash.

Hoe nu verder? :(

Groet

Hanss
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door arno »

Misschien is het onderstaande ook jouw oplossing?
http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.p ... 04#p234804
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FsTheo
Site Admin
Site Admin
Berichten: 14013
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:34
Locatie: Zandeweer, Prov. Groningen
Contacteer:

Re: Mogelijke oplossing bij crashen van FSX

Bericht door FsTheo »

Een oud topic maar omdat de titel wel de lading dekt, sluit ik hier maar even aan met een verwijzing naar Enigma Simulations, die met een kleine aanpassing in de fsx.cfg komen, waardoor een CTD, Crash to Desktop in elk geval zou wegblijven, tenminste, de ervaringen zijn goed, zo lees ik.

http://www.enigmasim.com/forums/index.p ... =8699&st=0

Wellicht een oplossing voor enkele van onze crashers. :D

Theo :wink:
Plaats reactie