[Waarschuwing] FSX i.c.m. Game Booster 3

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Gesloten
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

[Waarschuwing] FSX i.c.m. Game Booster 3

Bericht door Kevin »

Hiermee wil ik iedereen waarschuwen voor het gebruik van FSX in combinatie met de tool Game Booster 3. Game Booster sluit met één druk op de knop onnodige programma's af, zodat je game/flight simulator wellicht iets beter kan presteren. Dit lijkt vooralsnog ongevaarlijk.

Game Booster 3 bevat echter ook een 'Tweaks'-knop en dit heeft bij mij geresulteerd in problemen met FSX. Game Booster brengt bij het gebruik van deze optie tweaks aan in Windows en het register van je computer. Dit resulteerde bij mij in het volgende: zodra FSX opgestart was, bleek hij regelmatig kort te 'hangen'. Naarmate meer scenery in beeld kwam (denk aan (final) approach!), werd dit erger. Toen ik met behulp van de bekende [Alt] + [Tab] combinatie terugkeerde naar het bureaublad, bleek dat dit 'hangen' niet alleen in FSX voorkwam, maar dat de hele pc hierdoor beïnvloed werd.

Het heeft me heel wat fsx.cfg's gekost tot ik erachter kwam dat dit allemaal begonnen is na het gebruik van Game Booster 3. Zojuist heb ik die tool weer geopend en gelukkig bevat het een 'Restore to Windows' functie en nu is gelukkig alles weer normaal.


Conclusie: gebruik de 'Tweak' functie van Game Booster 3 niet!
De 'Game Mode', waarbij onnodige (achtergrond)programma's worden afgesloten, lijkt onschuldig, mits je er voorzichtig mee omgaat en dus geen processen afsluit die wél nodig zijn. :wink:
Gebruikersavatar
RB16015
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 638
Lid geworden op: 23 jan 2007, 17:48
Locatie: Almere

Re: [Waarschuwing] FSX i.c.m. Game Booster 3

Bericht door RB16015 »

Bedankt voor je heads up. :y:
Ik stond net op het punt deze te gaan gebruiken.
Afbeelding
MSI Z87-G45 Gaming│ Intel Core I5 4670K (at) 4.1 GHz │ MSI N760GTX Gaming 2GB GDDR5 │ Corsair 16GB DDR3-1866 │ W7 Pro x64
superlmh
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 123
Lid geworden op: 24 okt 2010, 12:10

Re: [Waarschuwing] FSX i.c.m. Game Booster 3

Bericht door superlmh »

Ik heb wel getweaked en er is niks aan de hand bij mij.
Live your Dream!
Richy
Student Pilot
Student Pilot
Berichten: 39
Lid geworden op: 16 dec 2010, 15:58
Locatie: Leimuiden

Re: [Waarschuwing] FSX i.c.m. Game Booster 3

Bericht door Richy »

Misschien een beetje een late reactie, maar dit is de eerste keer dat ik iemand tegenkom met hetzelfde soort verschijnsel.
Wanneer ik op de 'windows'-knop druk, lijkt het wel alsof mijn pc niet meer weet of hij naar het bureaublad moet gaan of dat hij in FSX moet blijven. Als ik eindelijk na een paar x drukken bij het bureaublad ben, en even later weer terug wil dmv de 'alt-tab' toets, moet ik er eerst een keer op staan, dan weer verder (in het 'alt-tab menutje') en dan weer op de FSX button gaan staan. Vervolgens doet hij het alleen wanneer ik op Enter druk. Aan mijn pc ligt het in ieder geval niet.(zie specs)
Herkent iemand dit verschijnsel en weet iemand er wat op ?
gr
i5-2500k@5.0Ghz, 4x2GB 1600mhz, GTX470@900mhz, Gigabyte Z68x + UTX eu&usa, GEX eu&usa, REX2.0 OD, PMDG 747+MD11x+737ngx+JS4100, Airbus x, Katana, Barcelona, Madrid, Amsterdam, Heathrow, Gibraltar, B.Logan, Madeira, Frankfurt, Kai tak + more
Gesloten