Carrier flight

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
AnandavanDijk
Controller
Controller
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 aug 2011, 13:31

Carrier flight

Bericht door AnandavanDijk »

Hallo!

Weet iemand hoe je bij een FreeFlight op een vliegdekschip kan beginnen?
Alvast bedankt!

Groetjes van AnandaAirlines [vlieg]
Gevlogen vliegtuigen: Boeing 737-800 Transavia, Airbus A321 Onur Air, Airbus A330 Delta Airlines, Boeing 757 Delta Airlines, Boeing 737-800 Delta Airlines, Boeing 777 KLM
Gebruikersavatar
yas33
Instructor
Instructor
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 mei 2010, 12:55

Re: Carrier flight

Bericht door yas33 »

Je kan carrierpack 2 downloaden...
Als je begint met free flight begint,
moet je bar menu opnenen en dan addons en dan carrier flight volgens mijn...
En dan kun j hem zetten waar je wilt.
Ik heb hem ook kheb er veel plezier mee alleen was ik het vergeten hoe je het installeerde.
Hopelijk heeft het geholpen.
Geboren Vlieger !

Afbeelding

Specs : Intel Core i7-2600 3.40 GHz, 8 GB RAM, 64 Bit
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Carrier flight

Bericht door FlipS »

Heb je Acceleration Expansion Pack? Zo niet, dan zou ik dat zeker aanschaffen want behalve enkele extra's (waaronder vliegen vanaf een carrier) zou het ook de prestaties van je pc verbeteren bij het draaien van FSX. Ik heb Acceleration direct geïnstalleerd zodat ik niet geprobeerd heb of het de prestaties van mijn pc verbetert, maar omdat FSX in mijn antieke pc toch redelijk draait, geloof ik wel dat Accelaration de prestaties verbetert.

Als je Acceleration geïnstallerd hebt, kun je via 'Missions' een 'Carrier Tutorial' en een 'Carrier Practice' oefening doen. Ik heb het nog niet geprobeerd zodat ik niet weet of je deze carrier via Free Flight kunt vinden. Ik zal dat eens proberen want dat was ik toch al van plan.

In het payware pakket 'Legacy of the sky. Texans volume 2' van Sky Unlimited zit ook een carrier. Een Texan (of zoals die in dit geval heet: SNJ) is antiek maar dat is misschien wel handiger om mee te beginnen.

Er zullen ongetwijfeld nog veel meer mogelijkheden zijn.
:wink:

EDIT:
Van de vier carrier missies die in FSX + Acceleration zitten, zijn er bij mij maar twee die het doen: 'Carrier Tutorial' en 'Rocket Launch Air Cover'. Als ik 'Carrier Practice' of 'Carrier Landing IMC' start, krijg ik een Fatal error. In deze missies kun je alleen met de F/A-18 vliegen; je hebt niet de mogelijkheid het vliegtuig om te ruilen.
:G:

Ik heb de coördinaten waar de carrier in 'Rocket Launch Air Cover' ligt, genoteerd en heb toen een Free Flight gestart vanaf Cape Canaveral AFS Skid Strip en ben naar die plaats toegevlogen. Maar dan is er in de verste verte geen carrier te vinden.
:G:

De Sky Unlimited carrier is te vinden in het Aircraft menu ?! Als je die start gebeurt er iets grappigs: je kunt hem alleen op een vliegveld starten! :lol: Via 'Map' kun je hem dan alsnog te water laten op een plaats die je zelf kiest. Dan kan je er mee varen maar dan kan je niet tegelijk een vliegtuig starten. Dat zou wellicht kunnen in een Multiplayer Session.
:G:

Maar deze carrier wordt tegelijk geïnstalleerd als AI-boat en gelukkig is in de uiterst summiere documentatie te vinden waar die dan vaart. Vervolgens heb ik op de dichtstbijzijnde vliegbasis een toestel gestart en ben naar de genoemde plaats gegaan, waar de carrier inderdaad te vinden is!
:dup:

Dat brengt me op een mogelijkheid die voor jou waarschijnlijk de oplossing is: op Simviation kan je meerdere carriers downloaden als freeware. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar als die als AI-boten worden geïnstalleerd en in de documentatie wordt genoemd waar ze varen, dan vlieg je er naartoe en zet je vliegtuig op het dek.
Althans, als je wat betere stuurmanskunsten hebt dan ik want ik kwam onder het dek terecht of ik stuiterde er overheen. Maar oefening baart kunst!
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Carrier flight

Bericht door FlipS »

Nu zit ik zelf met een probleem. Ik ben begonnen met het downloaden van aicarriers2.zip. (Ik vond het op Simviation). Dit is waarschijnlijk het freeware pakket dat yas33 bedoelt. Ik heb in één moeite door ook uss_nimitz_ike_version2.zip en t45cv210.zip gedownload via dezelfde site.

De USS Nimitz is een prachtige carrier; kennelijk degene die in de missions van FSX + Acceleration zit maar dit freeware pakket is uitgebreider. Javier Fernandez, de bouwer van deze add-on, adviseert om ook aicarriers2.zip en t45cv210.zip te installeren. Dat laatste pakket is een straaljager-trainer, speciaal ontworpen voor het oefenen op carriers. En wat mij betreft is dat een buitengewoon mooie en complete add-on met launch bar, tailhook en speed brakes! En als je helemaal enthousiast wordt, kan je ook nog nimiz_pnl.zip installeren zodat je op de brug van de Nimitz kunt rondkijken!
:dup:

Tot hiertoe dus alles prima. De installatie van deze pakketten geeft geen problemen. Na installatie krijg je een extra item 'add-ons' in de menubalk. Via dit menu kan je een carrier of een hele vloot kiezen en opgeven waar je die wilt vinden. Die keuze maak je dus pas als je al in je vliegtuig zit en op die manier is het ideaal voor een Free Flight. Nog steeds prima. :)

Maar dan :(
Aan de kant van de carrier waar je moet landen, hangt een verticaal scherm van brede horizontale witte strepen. Dit scherm is nagenoeg ondoorzichtig waardoor de carrier aan het oog onttrokken wordt. Door dit scherm is de carrier wel heel gemakkelijk te vinden, maar daarna resteert slechts een oefening in het te pletter slaan.
:down:
Na enig nadenken kom ik tot de veronderstelling dat het scherm eigenlijk bedoeld was als het schuim op het water achter de carrier, alleen staat het om onduidelijke reden verticaal omhoog (er is nu geen schuim op het water achter de carrier).
:hm
Iemand enig idee hoe ik dat schuim horizontaal kan krijgen? Of desnoods helemaal weg?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
yas33
Instructor
Instructor
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 mei 2010, 12:55

Re: Carrier flight

Bericht door yas33 »

Ik snap je niet helemaal.
Ik download nu de uss nimitz en t45.
Ik zal het misschien ook merken.
(trouwens die downloads duren een uur :()
Geboren Vlieger !

Afbeelding

Specs : Intel Core i7-2600 3.40 GHz, 8 GB RAM, 64 Bit
Gebruikersavatar
yas33
Instructor
Instructor
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 mei 2010, 12:55

Re: Carrier flight

Bericht door yas33 »

Het resultaat:
IK heb het geinstalleerd de uss nimitz.
Nu staat er open your ai carriers program.
Dat is het programma wat je kan openen.
Ik klik erop, dan staat er error.
Weet hiet heir iets van?
Geboren Vlieger !

Afbeelding

Specs : Intel Core i7-2600 3.40 GHz, 8 GB RAM, 64 Bit
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Carrier flight

Bericht door FlipS »

Op mijn beurt begrijp ik jouw probleem niet helemaal.
Ik heb aicarriers2.zip en uss_nimitz_ike_version2.zip direct na elkaar geïnstalleerd en dat was niet zo slim want nu weet ik niet uit welke add-on de storingen komen.

Ik heb even een plaatje gemaakt van mijn probleem met de Nimitz:
Afbeelding

Ik heb de oplossing nog niet gevonden maar ik zal mijn vraag eens voorleggen aan de bouwer van deze add-on.

Intussen heb ik wel mijn eerste min of meer geslaagde landing gemaakt op een carrier, maar dat was niet de USS Nimitz. Aicarriers genereert een extra menu. In dat menu heb ik een andere optie gekozen waarin ik op twee carriers kon landen. Daar hangt geen watergordijn achter de carriers. Wel kringelt er rook of damp op bij alle andere schepen maar daar heb je geen last van bij het landen. Overigens zou ik ook dat graag weg hebben.

Nu zit ik weer met een nieuw probleem. Na de landing heb ik het vliegtuig (een T-45) op de catapult gezet en ben weer vertrokken. Dat ging aanvankelijk goed tot ik de rand van het dek bereikte waar ik crashte ('Object collision') tegen een niet aanwezig obstakel.
Het blijft tobben. :G:

Maar verder is vliegen vanaf een carrier wel een mooie uitdaging.
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
yas33
Instructor
Instructor
Berichten: 297
Lid geworden op: 14 mei 2010, 12:55

Re: Carrier flight

Bericht door yas33 »

Nou...
DIe uss nimitz werken perfecto!!!
nu snap ik wat je probleem is.
Dat had ik ook eerst.
Ben vergeten hoe ik het heb gefixt :G:
Geboren Vlieger !

Afbeelding

Specs : Intel Core i7-2600 3.40 GHz, 8 GB RAM, 64 Bit
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Carrier flight

Bericht door FlipS »

Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad (voor zover je daar bij een carrier over kunt spreken) maar het is gelukt!
Om het watergordijn weg te krijgen, heb ik een aantal bestanden verwijderd uit de map Effects: fx_wake_carrier, zes bestanden fx_wakeBow en uit de texture map in Effects drie bestanden fx_carwake.
D.w.z. verplaatst naar een andere map want misschien kan ik ze ooit weer terugzetten als ik weet hoe ik de hekgolf op het water kan leggen. Want dat is uit de bestandsnamen wel duidelijk: het watergordijn is in feite bedoeld als hekgolf, alleen staat die hier dus verticaal. Maar ook dan zou het toch een vreemd gezicht zijn: een hekgolf achter een carrier die stil ligt …
:G:
Ik heb een paar plaatjes in ‘Screenshots and movies’ gezet.
Overigens is er nog een probleempje maar daar is mee te leven. Nadat ik het vliegtuig op het dek geparkeerd had, heb ik de vlucht opgeslagen. Dan kan ik voortaan eenvoudig vanaf deze carrier opstijgen met het vliegtuig van mijn keuze.
Maar als ik deze vlucht dan weer open, hangt het vliegtuig met stilstaande motor en uitgeklapt landingsgestel op de parkeerrem 70,3 voet boven de zee. Zolang ik niets doe, blijft het daar rustig hangen zodat ik de tijd heb om het ai carriers menu te openen waarna ik de carrier op ‘user position’ te water laat. Dan staat het vliegtuig niet op de plaats waar ik het geparkeerd had maar op korte afstand voor de catapult. In elk geval kan ik dan weer verder oefenen.
[vlieg]
En nog een kleinigheidje: alleen bij de eerste take off komt er stoom vrij bij de catapult...

Maar alles bij elkaar weer een heel leuke uitdaging!
:wink:
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
svenalleblas
Observer
Observer
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 okt 2012, 16:35

Re: Carrier flight

Bericht door svenalleblas »

als ik probeer te landen op een vliegdekschip is er geen elastiek die ervoor zorgt dat ik rem (single player)
weten jullie hoe ik dat probleem kan oplossen?
ik heb trouwens de f-16 missie ook niet en die zou ik wel moeten hebben! ik heb de gold edition van het spel en ik heb de demo erafgegooit en ik kan nogsteeds een half uur??? :G: weten jullie hoe ik dat probleem kan oplossen?
ik ben echt wanhopig!!! alfast bedankt!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Carrier flight

Bericht door FlipS »

Als je nog steeds maar een half uur kunt vliegen terwijl je de productcodes (twee verschillende, namelijk van FSX én van Acceleration Expansion Pack) hebt ingevoerd, dan is er blijkbaar iets blijven staan van de Demo. Het beste is om FSX weer helemaal te verwijderen en dan de tips in http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=17&t=15480 op te volgen.
Misschien zijn je problemen met de F/A-18 en de carriers dan ook opgelost.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Roelio
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2011, 23:21

Re: Carrier flight

Bericht door Roelio »

Hallo iedereen!

Ik zit met een probleem waar ik al dagen mee zit, namelijk aicarriers2 werkt niet. Het stomme is dat op mijn vorige pc met hetzelfde besturingssysteem (Win7 64bit) en zelfde software (FSX Gold Edition) het allemaal wel werkte.

Het probleem is dat het menu om de schepen te plaatsen niet tevoorschijn komt. Het kopje aicarriers staat wel gewoon onder 'addons' in de menubalk, maar wanneer ik er op klik, of ctrl+j doe, gebeurd er helemaal niets.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd op te lossen:

Door eerst een Free Flight te starten en dan het blauwe vierkante icoontje aan te klikken, waardoor JAVA geopend wordt. Als ik opnieuw aicarriers in FSX probeer te starten geeft JAVA mij deze error:

error: ERROR

tsja daar kan ik niets mee...

Heb oude en nieuwe versies van JAVA (RTE) geïnstalleerd gehad maar ook hier geen resultaat.

Ik heb geprobeerd aicarriers op verschillende plaatsen te installeren (FSX-rootfolder, program files, program files x86 etc.)

Ook FSX opnieuw geïstalleerd mocht niet baten.

FSUIPC is up-to-date, mocht dit belangrijk zijn

Dus ik hoop dat iemand hier hetzelfde probleem heeft gehad en dat heeft weten op te lossen.

Groetejes, Roel
S11
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2014, 09:15

Re: Carrier flight

Bericht door S11 »

Hallo, Ik ben Jan en splinternieuw op dit forum. Dit is mijn probleem.
Ik heb in FSX (Golden Edition) mijn 850 add-ons (ca. 5.000 liveries) verplaatst, op de onmisbare Aircreation_582SL na. Omdat ik graag de mission Carrier Practice wil kunnen vliegen, ben ik op zoek gegaan naar de bewuste Hornet. Maar die alleen blijkt niet voldoende. Buiten Airplanes en Rotary is alles overigens bij het oude gebleven. Weet iemand welke toestellen er minimaal in die twee folders aanwezig horen te zijn voor die mission?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Carrier flight

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum!

Op dit moment zit ik niet achter de game-pc zodat ik de missie(s) niet kan proberen, maar bij mijn weten zit er in FSX Gold (dus inclusief Acceleration Expansion Pack) maar één vliegtuig dat geschikt is voor carriers: de F/A-18 Hornet. Meer zouden er dus niet nodig kunnen zijn tenzij er ook een missie is met een helikopter. Als dat zo is, vermoed ik dat het de Bell is.

Ik heb nog een kleine, wellicht overbodige tip die geheel los staat van het vorige: de USS Nimitz heeft een Optical Landing System. Zoek op internet even wat de betekenis is van de lampen. Zodra je de carrier nadert, zoom je even flink in om de lampen goed te kunnen onderscheiden. Als je een 4K-scherm hebt, is dit misschien niet nodig.

En nog een tip: start FSX altijd op met een eenvoudig FSX default vliegtuig. Dat kan de C172 zijn maar ook de Aircreation. Als je opstart met een add-on, bestaat er kans dat een aantal functies niet werkt. Daar moest ik even aan denken omdat je de Aircreation niet opnieuw geïnstalleerd hebt. Maar die is dus inderdaad niet noodzakelijk; zelf start ik op met de C172.
Momenteel ben ik de map Airplanes weer aan het opschonen want vliegtuig wisselen kost nu veel tijd. Ik verwijder alle liveries waar ik toch nooit mee vlieg. Van veel vliegtuigen laat ik maar één livery staan.

Succes met carrier-vliegen en als je nog vragen hebt (of als mijn antwoord niet compleet is), ben je welkom!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
S11
Observer
Observer
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2014, 09:15

Re: Carrier flight

Bericht door S11 »

Helaas, met die F/A-18 alleen, zelfs het toestel waarmee de mission normaal werkt, lukt het niet Carrier Practice aan de gang te krijgen.
Iemand anders nog een idee?
Al zou ik maar kunnen achterhalen wat de standaard add-ons zijn bij aankoop. Dan kan ik ze een voor een weglaten.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Carrier flight

Bericht door FlipS »

Bij aankoop zijn er geen standaard add-ons; in jouw geval heb je een DVD FSX, een DVD FSX De Luxe (met meer vliegtuigen) en een DVD Acceleration Expansion Pack. De F/A 18 en de USS Nimitz zitten in Acceleration. Alles zou dus aanwezig moeten zijn.
Als ik de 'Briefing' lees, dan heb je ook niet meer nodig dan de F/A 18 en de USS Nimitz. Je gaat de lucht in met behulp van de katapult, maakt een klein rondje in de buurt van de carrier en landt dan weer op het dek (met behulp van de tailhook en de vangdraden).

Wat gaat er mis bij jou? Ik heb deze missie tweemaal geprobeerd en kreeg tweemaal een fatal error. Het meest waarschijnlijk is een bug in het programma. Is dat ook jouw probleem?

Dan heb ik een prima oplossing: installeer AICarriers2 (freeware). Ik neem aan dat er een gebruiksaanwijzing bij zit, maar ik zal kort uitleggen hoe ik het deed: zoek een vliegveld dicht bij een kust; doet er niet toe waar. Stijg op de normale manier op met de F/A 18 (of andere straaljager met launch bar en tailhook) en vlieg de zee of de oceaan op. Ga nu naar de menu bar; daar is een tabblad Add-ons bijgekomen of er is op dat tabblad een item AI ships bijgekomen. Klik AI ships aan en dan ga je naar 'Show/hide menu'. Dat klik je aan en dan kom je op de eerste pagina 'Select ship or ship formation'. Kies nu nummer 9 USS Nimitz of één van de mogelijkheden op de volgende pagina's.
Nadat je de USS Nimitz geselecteerd hebt, krijg je een pagina 'Select position type'. Kies dan een plaats een eind voor je vliegtuig, bijvoorbeeld '5 nm ahead'.

Nu komt het moeilijkste: vlieg 5 nm door en zet de landing in. Probeer nu op de USS Nimitz te landen (vergeet niet op het laatst de spoilers te gebruiken; landing gear en full flaps had je dan al als je het goed gedaan hebt). Zodra je op het dek staat, sla je de vlucht op.
Zodra je deze vlucht weer laadt, hangt je vliegtuig stil boven het water. Wederom ga je naar het menu AI ships en herhaalt de procedure. Maar nu kies ja als locatie 'User position'. Het schip verschijnt onder je vliegtuig dat met het landingsgestel op het dek staat en dan kun je naar de katapult taxiën.

Keyboard commando's voor launch bar (shift + U), take-off assist (koppelen: Shift + I, uitvoeren: shift + spacebar) en tailhook (shift + Q) staan in het boekje bij Acceleration Expansion Pack. Je moet het neuswiel tot vlak bij het blokje van de katapult rijden zodat de launch bar gekoppeld kan worden. Dat komt niet heel precies.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Plaats reactie