Audio splitsen

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Gesloten
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Audio splitsen

Bericht door Kevin »

In het verleden kwam, zoals ik me kan herinneren, meermaals de vraag naar voren of en hoe het mogelijk is om in FSX een headset te gebruiken, maar de motor- en omgevingsgeluiden toch via normale speakers te kunnen horen. Hierover is nu een aardig artikel geschreven op flaps2approach.com: http://www.flaps2approach.com/journal/2 ... sim-7.html. Voor de niet-engelstaligen onder ons: het artikel is helaas niet in het Nederlands geschreven.

(Via: http://www.simflight.nl/2012/06/03/audi ... simulator/)
henk-jan
Instructor
Instructor
Berichten: 230
Lid geworden op: 21 jan 2012, 15:17

Re: Audio splitsen

Bericht door henk-jan »

hoi,
als je een technisch iemand weet;
vraag of hij een ander printplaatje er inzet of een beetje aan het printplaatjes knutselt zodat hij 2 kanten op kan!
I5-661 3.33 GHz || Msi Gtx 560-Ti || Samsung Evo 850 SSD 120GB
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: Audio splitsen

Bericht door herman »

Ik gebruik daarvoor een "splitter", verkrijgbaar bij elke electronicazaak voor een paar euro. Mijn headset heeft twee bananenstekers, rood en groen. Mijn Logitech speakers met subwoofer hebben een groene steker. In mijn desktop zit een groene en rode steker/ingang. Ik plaats de splitter in de groene ingang en daar gaat de groene speaker banaan en de groene headset/banaan in. De rode banaan van de headset gaat in de rode ingang van de desktop.
Het geluid van ATC en van de engines hoor ik dus van twee kanten, dat van de headset kan ik handmatig regelen.
Herman
Gebruikersavatar
rubenonline
Senior Instructor
Senior Instructor
Berichten: 528
Lid geworden op: 01 jun 2010, 15:31
Locatie: Vlissingen, Zeeland
Contacteer:

Re: Audio splitsen

Bericht door rubenonline »

Of gewoon 2 geluidskaarten. Bij mn computer zat een videokaart ingebouwd. En toen heb ik (mede omdat ik een gamepoort nodig had) een tweede klein kaartje met gamepoort erin gezet. Dus het gewone geluid hoor ik over de grote kaart. En de communicatie via de gamepoort kaart. Een nadeel vind ik wel, dat het motor geluid etc weer gedempt klinkt als je een headset op hebt.:grin:
Gesloten