FSX navigatie / FSTramp

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
phmak
Controller
Controller
Berichten: 90
Lid geworden op: 12 aug 2007, 16:08
Locatie: Leek

FSX navigatie / FSTramp

Bericht door phmak »

Een nieuwtje :


Helge Schröder van de FSNavigator voor FS2004 heeft een opvolger voor FSx gemaakt :
FSTramp. Het is vandaag uitgekomen.

Hoewel de funktie van het maken van een flightplan er niet meer in gekomen is,
vind ik het als een van de beta testers weer een uitstekend programma en een zeer nuttige aanwinst voor in FSX.

zie : http://www.fstramp.com

groeten

Joop Mak
PH-MAK
Joop Mak
NL2000 team
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie

Bericht door arno »

vandaag via Avsim versie 5.1 te downloaden: http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... LID=173326
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie

Bericht door arno »

Versie 5.2 is uitgekomen :tap:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie

Bericht door arno »

En vandaag versie 5.31 : http://www.fstramp.com/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie

Bericht door arno »

Versie 5.4 is uitgebracht : http://www.fstramp.com/ Ook bruikbaar in Prepar3D V2
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie

Bericht door arno »

en vandaag is 5.6 van fstramp uitgekomen: http://www.fstramp.com/

Voor FSX en FS Steam en Prepar3d v2 en v3
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

Versie 6.1 via Avsim te downloaden: http://library.avsim.net/esearch.php?Ca ... LID=194053

Ook voor FSX en FS Steam en Prepar3d v2 en v3
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

Tot nu toe heb ik niet anders geweten dan dat er voor FSTramp ( navigatieprogramma voor o.a. fsx en p3d) betaald moest worden na een aantal dagen ( 20) in gebruik.
Vandaag zag ik op flightsim versie 6.2 voorbijkomen en dan als freeware. Althans dat staat in de titel: " FSX Utility--FSTrampFree 6.2"
http://www.flightsim.com/vbfs/fslib.php ... 749&page=2 ( even scrollen)

Of het dus echt "free" ( gratis) is weet ik niet, want ik heb het niet geprobeerd. Maar ik wilde u dit niet onthouden. Oordeelt u zelf.

Op de website van fstramp staat hierover niets beschreven :G:
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

arno schreef:Op de website van fstramp staat hierover niets beschreven :G:
In de readme inmiddels gelezen dat het ongelimiteerd te gebruiken is:

Code: Selecteer alles

You are hereby licensed for free use this application with all the features for an unlimited period.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door herman »

Ja, die license krijg je pas als je betaald hebt en een key hebt ontvangen. Daarna kun je de updates gratis downloaden op meerdere pc's.
Herman
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

Vandaag staat op Avsim de nieuwste versie ( 6.52). Bestandsnaam : fstramp652.zip
Of te downloaden van de website: http://www.fstramp.com/

Ook voor FSX(-SE), Prepar3D 2, 3 en 4
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

Op de website van FSTramp is versie 7.03 te downloaden
http://www.fstramp.com/
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door Arie »

Goede dag Arno. Heb op vrijdag 23-03-2018 FSTramp gedownload en € 30 betaald voor een jaar, en heb deze meteen geactiveerd. Wil het eerst proberen. Volgens mij heb ik versie 7.1 maar misschien heb ik dat verkeerd weet niet hoe je dat kunt zien! Verder heb ik een vraag; heb een flightplan gemaakt , zoals staat beschreven, daarna op de diskette symbool gedrukt om op te slaan maar in de FMC van mijn bombardier CRJ 700 staat niets. Begrijp dat je misschien niet meteen het juiste antwoord kunt geven, omdat je misschien nog meer gegevens wilt hebben. Vr. Gr. Arie.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

Arie schreef:FSTramp gedownload en € 30 betaald voor een jaar, en heb deze meteen geactiveerd. Wil het eerst proberen.
Hallo Arie, dat is dan erg zonde dat je eerst 30 euro hebt betaald. Je kon het ook eerst 20x uitproberen, zonder te betalen.
Er zit een handleiding bij. Heb je die al doorgenomen?. Tsja die is in het Engels en daar heb je ( wat uit eerdere berichten blijkt) wat problemen mee. Ga eens
naar google en tik daar in "handleiding fstramp". Een van de fs gebruikersgroepen ( FSGG) heeft een verkorte handleiding in het Nederlands gemaakt
van FSTramp 6.0 ( ik denk dat die oudere versie niet veel afwijkt van versie 7.03 of 7.1) wellicht kan je daar ies mee. Eventueel misschien contact leggen met
die FSGG, die misschien bereidt zijn om je verder te helpen. Helaas kan ik je niet verder helpen met de FMC van de Bombardier.

NB: inderdaad is versie 7.1 onlangs uitgekomen. Er worden dus regelmatig veranderingen aangebracht.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door Arie »

Dag Arno. Heb een uitgebreide nederlandsche handleiding ook heb ik zelf een engelse handleiding vertaalt. Heb tienta
Llen malen van alles uit geprobeerd. Maar als je fstramp goed hebt geinsaleerd en allesheb gedaan zoals in de handleiding staat dan moet een gemaakte flightplan werken met het toestel en de fmc. Maar mij lukt het nog niet ongetwijfeld doe ik iets verkeerd. Heb inmiddels al contact met fstramp en zie net dat zij hebben gerageerd, ga gauw kijken. Vr. Gr. Arie.
Arie
Instructor
Instructor
Berichten: 335
Lid geworden op: 23 feb 2007, 21:39
Locatie: Almere

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door Arie »

Goede dag Arno. Hierbij de antwoorden van FSTramp. en deze heb ik vertaald.
Aangekochte add-on-vliegtuigen voldoen vaak niet aan de simulatienorm.
Deze verklaring heeft betrekking op de stuurautomaat en de FMS. FSTramp heeft daarom geen toegang tot deze componenten.
Soms begrijpt de FMS van deze vliegtuigen het FSX-vliegplanformaat dat ook door FSTramp wordt gebruikt. In dit geval kunt u het door FSTramp gegenereerde vliegplan handmatig laden met de FMS. Maar dit is zelden het geval en FSX-vliegplannen bevatten geen informatie over SID, STAR en Approach.
Samengevat, met dergelijke vliegtuigen is FSTramp nauwelijks nuttig.
Hierna heb ik nog wat vragen gesteld en kreeg het volgende antwoord.

FSTramp is gemaakt voor mensen die de gecompliceerde werking van de FMS van betaald add-on-vliegtuig niet willen doen of die ontevreden zijn over hun meestal slechte functie. Ze zijn beperkt tot het vliegtuig in de simulator en gebruiken daarnaast freeware van b.v. avsim.com of flightsim.com. Deze vliegtuigen kunnen allemaal automatisch door FSTramp worden gevlogen, alleen opstijgen en landen vereisen minimale ondersteuning.
Dit is hoe het werkt:
Voeg een runway toe aan de lijst met FSTramp, dit is b.v. via slepen en neerzetten terwijl u de Ctrl-toets ingedrukt houdt op de kaart. Voltooi vervolgens het vliegplan automatisch. Het opslaan van het vliegplan is optioneel. Zet het vliegtuig op de landingsbaan.
Vliegplan - Druk op M1. Schakel de automatische piloot in. Gas geven. HHoud het vliegtuig op de landingsbaan en misschien helpen bij het opstijgen met de yoke. Vanaf nu gebeurt alles automatisch tot aan de landing, uitzondering zijn kleine vliegtuigen waarmee men de snelheid handmatig bestuurt. Bij de landing moet je de flappen en het landingsgestel handmatig bedienen en handmatig de laatste 100 meter vliegen.
Tijdens de vlucht kunt u AP uitschakelen en opnieuw activeren.
P3Dv4 heeft alleen toegevoegde waarde tegen over FSX, als men de rand van 4 GB van de FSX tegenkomt. Nadeel is de lage vliegtuigselectie.
Opgemerkt moet worden, FSTramp biedt 30 gratis sessies met volledige functionaliteit om de aankoopbeslissing doelstelling te maken.
Hopelijk hebben andere hier ook iets aan. Vr. Gr. Arie.
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

Dank voor het plaatsen, Arie. Succes!
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door arno »

Gisteren las ik op avsim dat er een nieuwe(re) versie van FSTRamp was uitgekomen. Namelijk versie 7.26. Op Avsim staat dat het een "free" versie is. https://library.avsim.net/esearch.php?C ... LID=210927


In de bijgesloten tekst ( readme) staat namelijk te lezen:
License:
========
* You are hereby licensed for free use this application with all the features
for an unlimited period.

* The unchanged forwarding is allowed in any form, but no purchase price may
be charged for the application.
Als je echter het bijgesloten Pdf-bestand leest dan is het dus niet zo:
Dialog box Payment and Registration
After installation, and as long as the program has not been paid for, it works in Demonstration Mode.
This means that you have a fully functional program for 20 Flight Simulator sessions. After this, the
program will run in Freeware Mode, with limited functionality.
If you want full functionality, then you have to pay for a license key. This can be done via the Home
page: http://FSTramp.com or via a licensed seller. A license key has a limited validity from the time it is
sent by e-mail. Therefore do not buy keys in advance! Validity of the key will expire also when it is not
used. License keys are available for 1-4 years of validity. All license keys will be valid for all future
versions of FSTramp, that begin with 6.0.
Verwarrend! Wel of niet ongelimiteerde (gratis ?) licentie?
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Jumanji
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 184
Lid geworden op: 04 mei 2007, 18:45
Locatie: Agadir - Marokko

Re: FSX navigatie / FSTramp

Bericht door Jumanji »

Na een behoorlijk aantal jaren afwezigheid in de sim wereld en ook dit forum, de hobby opnieuw opgepakt.
Ouder worden heeft voordelen, meer tijd beschikbaar.

Van mijn oude FS9 overgestapt naar P3D V4.5 gelijk maar. en moet zeggen dat me dat zeer bevalt.

Uiteraard miste ik FSNavigator maar een paar maanden geleden op FSTramp gestuit. Oude liefde roest niet, dus aangeschaft.
Ben dan ook uitstekend te spreken over dit programma, ook al is het wat aan de dure kant, maar "who cares" is dan mijn insteek.

In eerste instantie stuitte ik op FSTramp "free" version en dacht dat het een full versie was, helaas dat is slechts de 3d map.

Heb ook even FSCommander gebruikt, maar de "look and feel" staat in geen verhouding tot FSTramp naar mijn mening, ook omdat de laatste vertical navigation ondersteunt.
Kan me niet bedenken dat de maker dit programma naar de freeware tak stuurt, want ontwikkelingen zijn nog steeds gaande..
Gr.,
Hans

"Eens een hoogvlieger, altijd een hoogvlieger"
Plaats reactie