graphics bevriezing op de grond.

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
michielsweb
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 mei 2014, 10:28

graphics bevriezing op de grond.

Bericht door michielsweb »

iemand een idee waarom fsx graphics happeren & fsx not responding happeringen / stil staan moment/zolang vliegtuig de grond raakt.

vanuit addon aircraft aop ehrd had ik dit all dus ben ik naar friday harbor gegaan met standaard vliegtuig.
als ik op vrijdag hardbor vliegend begin is er niks aan de hand. tot het moment ik de grond raakt.

het lijkt mij geen hardware probleem omdat de 650 ti en fx8350 allebei tijdens deze lag geen load hebben. :dup:

windows 10 64bit. iemand die dit probleem herkent, ik had dit zo een 3 maande geleden niet toen ik voor het laatst tijd had voor een vliegenier te spelen :dup:
dus ik denk dat het te maken heeft met windows updates.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: graphics bevriezing op de grond.

Bericht door FlipS »

Omdat ik FSX nog onder Windows 7 heb, kan ik niet beoordelen of een update van Windows 10 een oorzaak kan zijn.

Als FSX 'bevriest' ('FSX not responding') is dat meestal het gevolg van het tegelijk laden van veel bestanden; een situatie die zich onder meer voordoet kort voor de landing. Wat in ieder geval belangrijk is, is dat FSX optimaal draait. Als je van FSX de oude boxed version hebt, moet je fsx.cfg tweaken. Heb je deze versie en heb je getweaked?
Als je FSX Steam Edition hebt, zal tweaken waarschijnlijk niet nodig zijn.
Zet de target frame rate niet te hoog want dan moet FSX daar prioriteit aan geven ten koste van het laden van bestanden.

Als aan bovenstaande voldaan is en FSX toch bevriest, zou je meer gegevens moeten vermelden: hoe lang duurt het bevriezen? Of crasht FSX helemaal? Met welke vliegtuigen; land je op een default vliegveld of een add-on, heb je andere add-ons geïnstalleerd, bevriest het beeld vlak voor touchdown of precies op het moment van touchdown?
Heb je FSX op een HDD of SSD?
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
michielsweb
Senior Controller
Senior Controller
Berichten: 164
Lid geworden op: 08 mei 2014, 10:28

Re: graphics bevriezing op de grond.

Bericht door michielsweb »

Dank flips voor de snelle antwoorden ik ga ze van de week is op me gemak bekijken/ uitproberen :dup: .

het was zowel addons only en default only :)

:dup:
Plaats reactie