FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
arpemala
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2016, 11:06

FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door arpemala »

Hallo, dit is mijn eerste bezoek aan het Forum
Heb mijn FS-computer (Intel core I7 CPU, 6 GB ddr3 memory, NVidia G-Force 8800GTX) op windows 10 64 bit verandert.
Eerst FSX installeert, zo als het hoort met Product key en aansluitende online registrering. Aansluitend het Acceleration Extension paket. Hierbij werd ik niet om mijn (aanwezige) Product key gevraagd !! Ik heb nu het effect, dat ik in "Demo-Mode" blijk te zijn en alle 30 Minuten uitgelogd wordt. Von Microsoft is ook na lang bellen geen hulp meer te verwachten, omdat zoals men mij te verstaan gaaf "men niet meer op de FSX geschoold wordt" Graag U hulp
Dank
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door FlipS »

Welkom op dit forum!

Krijg je een foutmelding die vermeldt dat je in demo-mode draait? Ik vermoed namelijk een andere oorzaak. Lees eens dit stukje over bugs die na de installatie vaak tevoorschijn komen: http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18436. Lees dan meteen even dit stukje over Acceleration Expansion Pack http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18437 en over Out of Memory errors http://www.dutchfs.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=18438. Ik verwacht niet dat je probleem ontstaan is door Acceleration Expansion Pack of overschrijding van de VAS maar dit is alvast nuttige informatie.

Overigens verbaast het me dat je bij Acceleration Expansion Pack geen vraag kreeg naar de Product Key. Het is zolang geleden dat ik FSX geïnstalleerd heb, dat ik mij de procedure niet precies kan herinneren, maar ik meen dat Acceleration Expansion Pack niet bij de installatie naar de Product Key vroeg, maar pas op het moment dat ik FSX met deze uitbreiding voor het eerst opstartte. Je kunt in het Configuratiescherm > Programma's wijzigen/verwijderen zien of Acceleration Expansion Pack goed is geïnstalleerd. Als het versienummer van FSX 10.0.61637.0 is, dan is Acceleration Expansion Pack goed geïnstalleerd. De uitbreiding zelf staat niet vermeld in Programma's.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
arpemala
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2016, 11:06

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door arpemala »

Dank voor je respons. Ik zal het goed doornemen en kom dan evt. terug :dup:
Ja, het staat op de scherm wanneer het programma sluit dat je in demo-mode draait.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door FlipS »

Dit probleem schijnt vaker voor te komen. Misschien vind je de oplossing hier
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
arpemala
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2016, 11:06

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door arpemala »

Dank wederom voor de response :dup:
Waarom heeft bij deze tips alles betrekking op XP/VISTA/Windows 7? Kan ik deze oplossingen ook een op een vertalen naar Windows 10?
Hoe kom ik aan een functionerende link naar de "Software Licensing Systeem Reset" ?
Zou in "the worst case scenario" een de-installatie nodig zijn, is dat dan voor de FSX en het Acceleration Pack?
Sorry voor evt. taalfouten >< , Nederlands is mijn tweede taal :dup:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door FlipS »

Dat alle gevonden oplossingen betrekking hebben op XP/Vista/W7 is begrijpelijk omdat FSX een oud programma is dat al lang niet meer ondersteund wordt door Microsoft. Intussen is een aantal flight simmers met FSX met wisselend succes overgestapt naar Windows 10. Sommigen zijn tevreden, sommigen hebben weer een downgrade gemaakt naar Windows 7.
Windows 10 is er pas ongeveer een jaar waardoor er nog weinig oplossingen van problemen van FSX onder dat OS op internet gezet zijn. Ik verwacht ook dat veel van zulke problemen nooit meer opgelost zullen worden omdat (de oorspronkelijke) FSX steeds minder gebruikt wordt.

Microsoft heeft de rechten van FSX tweemaal verkocht: aan Lockheed-Martin (die een nieuwe versie van FSX op de markt heeft gebracht onder de naam Prepar3D) en aan Dovetail Games (die een verbeterde versie van FSX op de markt brengt als FSX Steam Edition). Deze nieuwe flight simulators werken in elk geval goed samen met Windows 10.

Je kunt de Software Licensing Systeem Reset hier downloaden.

Ik zou niet direct een de-installatie uitvoeren. Je kunt eerst een repair uitvoeren. Je legt FSX DVD 1 in de drive. Ik meen me te herinneren dat je dan eerst set-up moet kiezen of iets dergelijks, daarna krijg je een menu met enkele opties waarvan 'herstellen' er één is. Zodra die repair is uitgevoerd, moet je Acceleration Expansion Pack opnieuw installeren (daarmee kun je geen repair uitvoeren) omdat sommige bestanden van Acceleration Expansion Pack die eerder geïnstalleerd waren, weer overschreven zijn door de FSX repair zodat je ze nogmaals moet overschrijven door Acceleration Expansion Pack.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
arpemala
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2016, 11:06

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door arpemala »

Dank voor je uitvoerige en nuttige commentaar. Wij vliegen in een kleine groep vrienden via onze eigen server. Teamspeak en FS Tramp als hulpprogramma's. Is jouw bekend, of prepare 3d of de Steam solution op onze wijze gebruikt kunnen worden ?
maar ik zal eerst de aanbevolen weg gaan, zoals in jouw forumbericht geschetst. :dup:
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door FlipS »

Het is mij niet bekend of Teamspeak en FS Tramp samenwerken met Prepar3D of FSX Steam Edition. Waarschijnlijk wel, maar om daar zekerheid over te vinden, zou ik op Internet moeten gaan zoeken.
Ik hoop dat het je lukt je FSX + Acceleartion Expansion Pack goed aan de gang te krijgen!
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
arpemala
Observer
Observer
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 nov 2016, 11:06

Re: FSX blijft in Demo-mode (30minuten)

Bericht door arpemala »

Hallo Flip, Het lukte gewoon niet, om het acc-pack te registreren, vandaar altijd de DEMO-mode. Ik heb nu alleen de FSX met SP1 en SP2 geïnstalleerd.
Toch stopt FSX nog soms. Ik installeer nu de uiautomationcore.dll en hoop dat FSX dan zonder problemen loopt. Mijn pogingen om Microsoft voor een zinnige commentaar en hulp aan de lijn te krijgen heb ik gestaakt, en ik vind het ronduit schandalig dat er geen support meer is , maar dat wel nog de programma's als bv de FSX in een voor mij niet te begrijpen arrogantie, geblokkeerd worden :down:
Thx nogmaals voor jouw support
Plaats reactie