sardinia_photoreal_part.1

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

sardinia_photoreal_part.1

Bericht door herman »

Heb bovenstaande scenery gedownload van de site van rikoooo.com. deze installeert zichzelf in de hoofdmap van FSX als TIZ-bestand (disk001/003) zonder vermelding van "sardinia_photoreal"Je ziet het dus vreemd genoeg niet staan in de library alhoewel de scenery duidelijk is wanneer je boven Sardinie vliegt! Heb dit niet eerder mee gemaakt.Wie weet hier iets meer van?
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: sardinia_photoreal_part.1

Bericht door FlipS »

Ik weet hier niets van en ik kon over TIZ-files geen informatie vinden. In principe kun je de default scenery-bestanden vervangen door andere; dan hoef je niet te koppelen via de Scenery Library want de default bestanden worden automatisch geactiveerd (voor het gebied waar je vliegt). Ik vraag me dan ook af of de scenery-bestanden in de TIZ-file zitten of geïnstalleerd zijn in de map waar de default scenery staat en dat de TIZ-file ofwel een tijdelijke map is ofwel informatie bevat die losstaat van de scenery.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: sardinia_photoreal_part.1

Bericht door herman »

Neem aan dat die bestanden in de TIZ file zitten maar ik kan deze files niet openen(ünable to find software for the selected file") Het zijn drie bestanden en zijn samen GB 1.8 en komen dus van rikooo.com. Het is allemaal geen punt maar vond het vreemd dat de scenery niet aangemeld is of kan worden in de library.
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: sardinia_photoreal_part.1

Bericht door FlipS »

Het is natuurlijk niet zo belangrijk maar als je wilt weten of de TIZ-file tijdelijke of definitieve bestanden bevat, kun je die weghalen en tijdelijk in een andere map zetten. Als je photoreal scenery dan weg is, zijn het definitieve bestanden en in dat geval moet je de TIZ-file weer terugzetten. Maar je kunt het ook nemen zoals het is, waarbij ik dan ook niet weet hoe de scenery gekoppeld is.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
Gebruikersavatar
Kevin
Moderator
Moderator
Berichten: 3304
Lid geworden op: 21 jul 2007, 19:14
Locatie: Wijlre
Contacteer:

Re: sardinia_photoreal_part.1

Bericht door Kevin »

Ik heb er even naar gekeken en deze scenery bestaat gewoon, net als alle andere sceneries, uit BGL bestanden. De TIZ files bevatten deze bestanden in gecomprimeerde vorm, een beetje zoals een ZIP bestand, voor het EXE bestand om uit te pakken in de Scenery map binnen de hoofdmap van FSX. Als je daar kijkt, zou je een mapje sardinia_photoreal_part1 moeten aantreffen. Deze zou ook in de scenery library binnen FSX geactiveerd moeten zijn of worden, anders kun je deze onmogelijk in FSX zien. Dit zou je dus allemaal eens kunnen checken.

Hieronder een afbeelding van de photoreal scenery wanneer deze in de library staat en dus in FSX (ergens boven Olbia (LIEO)) zichtbaar is:
Afbeelding
Afbeelding
En wanneer deze niet in de library staat:
Afbeelding
Afbeelding
Een duidelijk verschil! :wink:
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: sardinia_photoreal_part.1

Bericht door herman »

Nee, de scenery is niet terug te vinden in de hoofdmap FSX scenery. Het gekke is dus dat ik het landschap wel zie boven Sardinie. Maar ik ga part 2 ook downloaden en dan nog eens zien of die terechtkomt in de hoofdmap FS scenery.Dank in elk geval voor jullie support.
herman
Instructor
Instructor
Berichten: 244
Lid geworden op: 17 feb 2009, 09:13

Re: sardinia_photoreal_part.1

Bericht door herman »

Uiteindelijk geslaagd.Na opening ZIP bestand wordt aanbevolen ook het exe-bestand uit te pakken! Aangegeven dat dat komt te staan in FSX-scenery. Daar komt dan ook het exe-bestand weer te staan. Als je dat uitvoert, komt het ook in de library.Voor mij iets anders dan dat ik gewend ben, maar ben blij dat de zaak draait.
Plaats reactie