Problemen met cockpit tooltip in windows10

Algemene discussieplek voor alles betreffende Microsoft Flight Simulator FSX

Moderator: Moderator-groep

Plaats reactie
PilotRob
Observer
Observer
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 jan 2017, 17:09

Problemen met cockpit tooltip in windows10

Bericht door PilotRob »

Beste,

Sinds kort heb ik mijn fsx draaiend op een HP met 17inch beeld en windows10 home 64 bit. Ik heb beide service packs geinstaleerd alles werkt fijn enkel de cockpit tooltip zijn te klein om te lezen. Heeft hier iemand een oplossing voor?

Dank je wel,

Rob
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Problemen met cockpit tooltip in windows10

Bericht door arno »

Een beetje snuffelend op Internet kom/kwam ik onderstaande link tegen:
https://msdn.microsoft.com/en-us/librar ... ocId285897
Misschien dat je een lang weekend nodig hebt om dit een beetje door te lezen c.q. te begrijpen. Ook kwam ik tegen dat tooltips in FSX met DX10 problemen gaven in fullscreen mode.
Het is maar een idee.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Gebruikersavatar
FlipS
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3433
Lid geworden op: 22 sep 2011, 11:15
Locatie: Teuge

Re: Problemen met cockpit tooltip in windows10

Bericht door FlipS »

Ik heb de uitleg bij Microsoft SDK over dit onderwerp niet geheel doorgenomen, maar ik betwijfel of de oplossing daarin te vinden is. Ik veronderstel dat Microsoft de tooltips een bepaalde grootte in aantallen pixels heeft gegeven zodat ze op elk scherm leesbaar verschijnen. Ik ken geen mogelijkheid om de grootte aan te passen zodat je waarschijnlijk diep in de materie zult moeten duiken (zoals Arno al veronderstelde: een lang weekend).
Zijn de tooltips zo klein dat je ze ook niet kunt lezen als je dichter naar het scherm gaat? Als ze dan wel leesbaar zijn, kun je overwegen een groter scherm te kopen (eventueel tweedehands); 17 inch is nogal weinig voor flight simulation, ook als de resolutie hoog is.

Bij mij verschijnen de tooltips in DX10 en full screen mode in het geheel niet, ook niet onleesbaar of op andere wijze vervormd. In DX9 geen probleem.
Flight simming is a health hazard (Warwick Carter)
arno
Ere oud staflid
Ere oud staflid
Berichten: 10436
Lid geworden op: 04 jan 2007, 18:51
Locatie: ergens op deze aardbol

Re: Problemen met cockpit tooltip in windows10

Bericht door arno »

FlipS schreef:Ik ken geen mogelijkheid om de grootte aan te passen zodat je waarschijnlijk diep in de materie zult moeten duiken (zoals Arno al veronderstelde: een lang weekend).
Ik "begreep" een beetje uit dat stuk/link dat de grootte zit verwerkt in xml-gauge. Maar mijn kennis op dat gebied is te verwaarlozen. :G:
Verder denk ik ook dat het misschien te maken heeft met een bepaalde font ( lettertype). Als die bepaalde font niet in de "font" map ( binnen fsx) aanwezig is kan dat ook niet gelezen worden.
Klik voor onze spelregeltjes. Diverse handleidingen op onze website. Is een verkregen antwoord de oplossing geweest voor je vraag? Laat dit dan ook even weten!
Plaats reactie